poniedziałek, 21 marca 2022

5 wierszy o wiośnie

Dzień dobry pierwszego dnia wiosny!

Serce i dusza radują się, bo oto po burzliwej i szarej zimie nastała wiosna. Uwielbiam zimę, ale do wiosny też mam duży sentyment. Szczególnie teraz gdy drzewa jeszcze nagie, kwitną przebiśniegi i krokusy, mój dom zdobią bukiety tulipanów a ptasie trele coraz śmielej wpadają w moje ucho. W ogóle niebo jest bardziej niebieskie, a i dnia coraz więcej w dodatku za 5 dni zmiana czasu na letni. Godzina pójdzie do przodu, lubicie ten czas? Wiosna mi osobiście kojarzy się z ciepłem, budzącą się do życia przyrodą i Wielkanocą. Wiosna to przylatujące z ciepłych krajów ptaki, to czasem jeszcze lekkie opady śniegu, bazie na gałązkach, to ten charakterystyczny zapach unoszący się w powietrzu. Wiosna to czas gdy i my budzimy się na nowo, po zimie nabieramy rumieńców gdy tylko nasze policzki pomuskają pierwsze promienie słońca. Dziś zaczęła się kalendarzowa wiosna a wczoraj astronomiczna, z tejże okazji wpadłam na pomysł by dodać wpis z wierszami o wiośnie. Wiecie, zdziwiło mnie, że tak wiele owych wierszy znalazłam. Myślałam, że może tylko dla dzieci znajdą się jakieś wierszyki i rymowanki, a tu proszę nawet mój ukochany Baczyński napisał o wiośnie, Gałczyński także i wielu innych. Wybrałam te które ujęły moje serce, myślę, że Wam też się spodobają. Życzę wszystkim uroczej wiosny, słońca na niebie i w sercu...

Zdjęcia zawarte w poście pochodzą z portalu unplash.com


Liście skłębione słońcem

wokno zielenią się pchają,

liście wytrysłe smugami 

drzew wiosennego raju.

Słońce się tarza po murach

krwawiące plamą cegieł;

park - zieleniasta góra

w niebo

alei szeregiem

wystrzelił.

" Wiosna" - 13.V.38r. - Krzysztof Kamil Baczyński


Mówisz, że cię miłość mierzi,

zmierź mnie sobie, wołasz, zmierź!

Spójrz, powiadasz, to są piersi?

kogóż natchnie taka pierś?


A ja twierdzę : - Baronowo,

wkrótce minie zima,

a z wiosną zaczną się na nowo

nasze słodkie TRULLA LA.

(...)

" Wróci wiosna Baronowo" - Konstanty Ildefons Gałczyński


Już w powietrzu wiosnę słyszę...

Czy ty też?

Serce patrzy w me zacisze...

Czy ty wiesz?


Świat wiośnieje, w słońcu cały,

W świtach zórz...

Wróble się rozświergotały:

" Cóż, czy już ?"


Wiosna... Kwiaty mam i słońce...

Czy ty też ?

A w oczach mam łzy gorące...

Czy ty wiesz?

" Już w powietrzu wiosnę słyszę" - Julian Tuwim


W parku, wkoło jakiegoś nudnego popiersia

zakwitły bzy jedwabne, ciężki- cała Persja?

Posąg szepce do siebie! Bzy kwitną. Jestem wieszcz.

Żałuję bardzo. Czego? Wiosno, ty już wiesz ...

"Wiosna" - Maria Pawlikowska-Jasnorzewska


Z czarnego cylindra

Wyciąga garście kwiatów

Coraz zieleniej

Planty

Obejmują miasto Kraków

A w mieście siostra

Nieduża wąska

Garście uśmiechów zawiesza

Na brunatnych gałązkach

Coraz zieleniej

Coraz tkliwiej

Mężczyźni przystają

Odurzone milkną ptaki

I deszcz

Tak się w jej oczy zagapił

Że spadł

Bo myślał, że to niebo

" Maj" - Halina Poświatowska

***

Czy wiosna to Twoja ulubiona pora roku?

Daj znać w komentarzu

Iwetta

***

56 komentarzy:

  1. Bardzo ładne wiersze :D U mnie już widać pierwsze oznaki wiosny w postaci krokusów :D
    Mogę śmiało powiedzieć, że wiosna jest jedną z moich ulubionych pór roku :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Krokusy są cudowne :)

      Super! :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Czuć tę wiosnę w powietrzu i powiem Ci, że mnie to ogromnie cieszy. Wiosna niesie nową dawkę energii do działania i nadzieję na lepsze jutro :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wiersze. Jak dobrze, że już czuć w powietrzu wiosnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna to pora roku która lubi chyba każdy, ja też. Wiersze bardzo ładne udało Ci się znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna to bardzo radosna pora roku :)

      Dziękuję :)

      Usuń
  5. Cudownie wchodzić w takim klimacie w wiosnę <3 Uwielbiam tę porę roku i mam nadzieję, że pogoda będzie dopisywać <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięne wiersze, czasem lubię poczytać je, wiosenne to idealne teraz na ten czas, najbardziej mi wpadło w "oko" Krzysztof Kamil Baczyński. Można by było je ziulustrować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysztof Kamil Baczyński to mój ulubieniec :)

      Wiesz, dobry pomysł? :)

      Usuń
  7. Już nie mogę doczekać się prawdziwej wiosny i wyższych temperatur.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne wiersze :) Wiosnę uwielbiam, ale zmiany czasu już nie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) też zmiany czasu nie lubię :)

      Usuń
  9. Wiosna nadchodzi, a dzięki takim wierszom od razu usmiech pojawia się na twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzeba cieszyć się każdym dniem wiosny, gdyż przyszłość nie jest pewna, cieplej w pogodzie, cieplej na sercu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też bardzo lubię wiosnę, chociaż wolę lato ;)
    Nie wiedziałam że są wiersze o wiośnie, swoją drogą bardzo ładne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja najbardziej lubię jesień i zimę :)

      Są są :) Dziękuję :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  12. niech już nas wiosna nie opuszcza:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne wiersze! Wiosna i lato to moje ulubione pory roku, zmiana czasu mnie cieszy, bo lepiej funkcjonuję w tym letnim:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja lubię taką ciepłą wiosnę, co pozwoli mi się gdzieś jak kot wyłożyć i chłonąć promienie słońca. Poświatowka jak zawsze najlepsza! (btw. czytając wiersze słuchałam piosenki "Przypływy" Natalii Szroeder i Ralpha Kaminskiego - polecam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podobnie :) Teraz słońce jeszcze jest dobre i nie parzy, bo latem muszę na nie uważać :)

      Ooo chętnie posłucham :)

      Usuń
  15. ja sie bardzo ciesze, ze w koncu wiosna

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiosna, nareszcie wiosna 🥰!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Cześć, Iwetto! ;)

    Też bardzo się cieszę, że zawitała do nas wiosna. Robi się coraz cieplej, niedługo będzie można nosić lżejsze stylizacje. <3

    Co do zmiany czasu to najchętniej zostałabym przy zimowym. Nie lubię zmian, tylko rozstrajają wypracowany rytm.

    Miałaś oryginalny pomysł, by wiosnę przywitać wierszami. Brawo! ;)

    Przesyłam Ci wiosenne pozdrowienia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko :)

      Ja też się bardzo z tego cieszę :)

      Ja podobnie, te zmiany to nic dobrego :/

      Dziękuję! _)

      Pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  18. Bardzo ładne wiersze, uwielbiam wiosnę, ale jeszcze bardziej lubię lato 😊

    OdpowiedzUsuń
  19. Wiosna moze nie jest moja ulubiona porą roku bo jeszcze bardziej lubie lato ale też jest fajna :) na pewno budzi we mnie chęci do działań po ponurej zimie :) https://womanlife-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam patrzeć jak przyroda budzi się do życia, niestety moja alergia też się budzi, ale trudno ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale też alergia już daje się we znaki :!

      Usuń
  21. Piękne wiersze i piękne zdjęcia wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiosnę uwiebiam i już czekam na zmianę czasu, żeby dzień był jeszcze dłuższy. Szkoda tylko, że w tym roku wiosna jest pełna niepokoju...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro nastąpi zmiana czasu :)

      Dokładnie, niepokój na każdym kroku :(

      Usuń
  23. Ja czekam na ten piękny wybuch soczystej zieleni, kiedy nagle robi się tak wesoło i pięknie:) a zmiany czasu to akurat nie lubie;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba każdy się raduje, że wreszcie przyszła wiosna. Oby teraz zagościły same słoneczne dni.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wiosna to moja ulubiona pora roku. Zieleń jest wtedy najładniejsza - jasna, świeża i radosna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ta zieleń jest cudowna, uwielbiam ją :)

      Usuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY