sobota, 30 lipca 2022

ulubieńcy miesiąca - lipiec 2022

 Hejka Moi Drodzy! 

Sierpień za rogiem, nie wiem jak Wy ale ja kocham ten miesiąc. Ma w sobie jakąś nostalgię, to niebo ma taki inny odcień błękitu, taki mocniejszy, jakiś taki pełen niezwykłości. Sierpień rozpoczyna się jak co roku obchodami rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Jak co roku tego dnia czuję wzruszenie, wdzięczność i mam ogromny szacunek do tych młodych ludzi którzy chwycili za broń by walczyć z okupantem. 1 sierpnia już pojutrze, pamiętajcie o powstańcach! A dziś przedostatni dzień lipca ja przychodzę z ulubieńcami miesiąca, kilku się uzbierało. Co do książek przeczytałam tylko jedną, ale za to jaką, zobaczycie ;)

PS. Zerknijcie też na drugiego bloga jaki prowadzę na spółkę z siostrą link tutaj


niebieska sukienka w delikatne stokrotki 

Jestem zauroczona stylem retro oraz vintage. Dla mnie to kwintesencja elegancji, kobiecości i stylu. Kocham kwiatowe motywy na ubraniach, szczególnie na sukienkach, są przeurocze. Taka jest właśnie niebieska sukienka w stokrotki, jaką zakupiłam sobie jeszcze zimą na AliExpress. Uwielbiam w niej chodzić, zdecydowanie to moja ulubienica. Więcej zdjęć stylizacji znajdziecie tutaj


ciasto z porzeczkami 

Lato to bogactwo owoców i warzyw, to pora roku kiedy jest ich najwięcej, są nasze polskie, pełne witamin i prozdrowotnych właściwości. W czerwcu rządziły truskawki, w lipcu czerwone porzeczki i borówki amerykańskie. Uwielbiam piec ciasta z sezonowymi owocami, lubię też drożdżówki oraz klasyczne drożdżowe ciacho z owockami i kruszonką. A sierpień będzie śliwkowy ❤️


" Jeździec Miedziany" Paulliny Simons 

To byłam chyba najdłuższa książka jaką przeczytałam w życiu. Czytałam kiedyś też taką jedną ale tamta miała ponad 600 stron, zaś " Jeździec Miedziany" ma ich aż 719. Czytałam ją równo tydzień, o dziwo szybko poszło, ale... Zmęczyłam się. Historia sama w sobie piękna, uwielbiam miłosne zawirowania na tle wojny. Tutaj mamy czas oblężenia Leningradu przez Niemców. Tatiana i Aleksander spotykają się przypadkiem, co z tego wyniknie? Warto przeczytać, ale przygotujcie się na długie za czytanie, są jeszcze 2 tomy, równie długie. Ja jednak zrezygnowałam z pozostałych.

spódnica w grochy

Ta spódniczka to jeden z wyprzedażowych łupów. Udało mi się tego lata kupić kilka fajnych ubrań na promocji. Tę spódniczkę kupiłam online w Reserved. Jest z wiskozy, idealna na upalne dni. Mam słabość do ubrań w groszki, są niezwykle retro. Więcej zdjęć stylizacji tutaj.

W tym miesiącu bardzo polubiłam się z hydrolatem aloesowym marki oleiq. Bardzo lubię kosmetyki z aloesem, moja skóra bardzo dobrze je przyswaja i toleruje. Hydrolat stosuje na twarz ale w upały aplikowałam też na skórę ciała. Ostatnio nawet na włosy i jestem naprawdę zadowolona jego działaniem. Drugim ulubieńcem jest intensywnie nawilżający krem do twarzy Cethapil. Trochę kosztował ale nie żałuję jego zakupu. Świetnie nawilża skórę, nie klei się i bardzo szybko się wchłania. Polecam oba te produkty :)

Filmy 



W tym miesiącu obejrzałam 3 bardzo fajne filmy. " Wytańcz to" to historia licealistki która kompletnie nie umie tańczyć ale by dostać się na wymarzone studia jest zdolna do tego by założyć taneczny zespół i nauczyć się tańca. " Bitwa" to także film z tańcem w tle, opowieść o dziewczynie której ojciec bankrutuje, przenoszą się do obskurnego mieszkania w równie obskurnej dzielnicy i tam poznaje hiphopowca który odmienia jej życie i styl tańca. " Bo we mnie jest seks" to film o Kalinie Jędrusik, w jej rolę świetnie wcieliła się Maria Dębska. Wszystkie 3 filmy obejrzałam na platformie Netflix.

***

Życzę Wam spokojnego sierpnia, udanego nowego miesiąca, ostatniego wakacji. Życzę Wam radości z półmetku lata, słońca na niebie i w sercu. Dużo zdrówka i uciechy z darów sierpnia. Pozdrawiam ❤️

***

46 komentarzy:

  1. Sporo dobrego słyszałam o tej książce, ale sama nie wiem czy chcę ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbyś chciała czytać to musisz się przygotować na długie czytanie bo ma 719 stron.

      Usuń
  2. Ja też uwielbiam taki styl retro, a ta sukienka jest przeurocza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyłączam się do życzeń. Film o Kalinie wspaniały, bo i ona sama była wspaniała. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, niewątpliwie była wielką gwiazdą :)

      Usuń
  4. Przepiękna ta sukienka. Taki styl nie każdemu pasuje,ale Ty wyglądasz przepięknie! Ja też zawsze myślę o powstańcach. Zawsze o godzinie W stajemy z dziewczynami na baczność,by oddać hołd bohaterom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Wspaniale, że swoim dzieciom wpajasz patriotyzm :) To się ceni :)

      Usuń
  5. Mnie nie udało się obejrzeć żadnego filmu w tym miesiącu, całkowicie okopałam się w książkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejka, Iwetto! ;)

    Sierpień jest moim ulubieńcem zaraz po czerwcu. Mam w tym miesiącu imieniny. ;)

    Super podsumowanie! Piękna spódnica w grochy. Bardzo lubię ubrania z wiskozy, są przewiewne i przyjemne w dotyku.<3

    Lubię taniec i filmy z tym motywem. Nie słyszałam wcześniej o tych produkcjach. Zanim się za nie zabiorę chcę dokończyć drugi sezon serialu "Rebelde" i zobaczyć 3 sezon "HSMTHTS". <3

    Buziaki! :* Pięknego sierpnia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Moniś :)

      Już dziś życzę Ci wszystkiego najlepszego z imienin :)

      Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Ja też lubię filmy z tańcem, mega Ci je polecam :)

      Buziaki, udanego nowego miesiąca życzę :)

      Usuń
  7. Czytałam książkę i bardzo mi się podobała. Na ciasto porzeczkowe nabrała ogromnej ochoty!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też :) Musisz zrobić, porzeczki jeszcze są :)

      Usuń
  8. Domowe ciasto jest najlepsze i lubię takie słodko kwaśne smaki :) Najlepiej z agrestem, porzeczkami, jeżynami lub rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, super się takie smaki łączą ze słodyczą ciasta :)

      Usuń
  9. Bardzo apetyczne ciasto!
    Jak zawsze wyglądasz tak dziewczęco i zwiewnie!
    Bardzo lubię sierpień, w końcu to miesiąc mojego ślubu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)

      Więc się nie dziwię dlaczego lubisz sierpień :)

      Usuń
  10. Super zestawienie. Bardzo podoba mi się ta sukienka w stokrotki- cudnie w niej wyglądasz. Lato sprawia, że książkowo się trochę rozleniwiłam, ale mam nadzieję trochę to w sierpniu nadrobić . Ja sierpień też bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)

      Bardzo mi miło :)

      Ja w lipcu przeczytałam tylko 1 książkę. Ale mam nadzieję, że w sierpniu przeczytam więcej :)

      Usuń
  11. Dla mnie też sierpień, ma w sobie nostalgię- czuć już koniec lata, czuć już jesień która uwielbiam 😍
    Piękna jest ta sukienka w stokrotki- ślicznie w niej wyglądasz 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odczuwam podobnie :)

      Dziękuję bardzo :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. Nie dziwię się, że sukienka to twój ulubieniec, bo jest przepiekna!

    OdpowiedzUsuń
  13. Sukienka jest przepiękna!
    Na "Bo we mnie jest seks" chciałam isć do kina, ale jakoś się nie złożyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Jest na Netflixie, myślę, że warto obejrzeć :)

      Usuń
  14. Piękna i urocza sukienka, a ciasto z porzeczkami kusi wszystkie zmysły <3
    Ja również lubię i dobrze toleruję kosmetyki Cathapil. Przy atopii są naprawę pomocne :)
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie Ci dziękuję Kasiu :)

      Tak właśnie, są bardzo pomocne przy atopii :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. Jak już wcześniej pisałam( nie widzę tego komentarza ) pięknie w tej pierwszej sukience . Ciekawe te filmy nie znam ale chętnie poznam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może się nie dodał. Ten nowy blogger lubi płatać figle :D

      Dziękuję :) A filmy polecam :)

      Usuń
  16. Poznałam trzy tomy, zapadły w mojej pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
  17. witam Cię Iwettko ❤️
    ..cudowny post!
    ..sukienka w delikatne stokrotki jest boooossska (uwielbiam błękit) wyglądasz w niej zjawiskowo! ♥️
    ..również uwielbiam styl retro i vintage ;)
    ..od zawsze uwielbiam drożdżowe ciasta z owocami :^^
    ..dziękuję bardzo z polecenie książki, zainteresowałaś mnie i chętnie po nią sięgnę ;)
    ..tak jak Ty szalenie lubię wszelakie grochy i groszki! ^^
    ..bardzo lubię kosmetyki z aloesem, a dzięki Twojej rekomendacji będę mogła je wypróbować :)
    ..ostatnio sporo filmów oglądam na Netflix i chętnie obejrzę te które polecasz..

    - - ściskam Cię Kochana najserdeczniej, życzę ogrom cudowności na każdy dzień :* ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Anulka ❤️❤️❤️

      Ślicznie Ci dziękuję Kochanie za miłe słowa ❤️
      Uwielbiam Twoje komentarze, są pełne ciepła i życzliwości ❤️

      Dziękuję Ci pięknie za każde napisane słowo :*

      Ściskam Cię Kochana serdecznie, cudownego wieczoru życzę ❤️

      Usuń
  18. The dress is beautiful and that polka dots skirt is cute.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię hydrolaty, ale tego jeszcze nie miałam okazji testować :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Za sierpniem nie przepadam, lato jest moją najmniej lubianą porą roku, zdecydowani wolę jesień a październik najbardziej:) Sukienka i spódniczka w groszki są śliczne, lubię styl retro. Książka zupełnie nie w moim typie, ale filmy jak najbardziej, chętnie bym obejrzała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam jesień, październik to skąpany w złocie liści miesiąc, też go bardzo lubię :)

      Pięknie Ci dziękuję :)

      Usuń
  21. Masz książkę mojej ulubionej autorki. Polecam Ci inne jej książki, np. Czerwone liście. A sukienka jest obłędna. Piękny błękit i mój ulubiony krój!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę mieć na uwadze ten tytuł :)
      Dziękuję bardzo :)

      Usuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY