niedziela, 6 marca 2022

pogadanka o kobietach z Melką Blogerką

Dzień dobry Drodzy Czytelnicy!

Jak się macie ? Marzec powoli się nam rozkręca, a pojutrze Dzień Kobiet. Nie ma chyba silniejszych osób na świecie niż my kobiety. Matki, żony, dziewczyny, dziewczęta, babcie, cioteczki. Kobieta to ósmy cud świat dlatego też nasze święto przypada 8 dnia marca. Pod koniec lutego kiedy ciągle napływały złe informacje o sytuacji za naszą wschodnią granicą, kiedy czułam się źle i było mi smutno nagle wpadłam na pomysł by po raz pierwszy tutaj na blogu przeprowadzić rozmowę z jakąś znaną mi blogerką. Padło na Melkę Blogerkę, czyli Amelię Wolińską, moją sąsiadkę z Lubelszczyzny. Chociaż ja jestem z powiatu chełmskiego a Amelia pochodzi z Lubartowa to samo to iż jesteśmy z jednego województwa już napawa mnie radością iż jest w okolicy ktoś kto tak jak ja oddaje się blogerskiej pasji. Amelia prowadzi lifestylowego bloga Melka Blogerka . Amelka ma 19 lat w tym roku skończy 20 ale jak na tak młody wiek ma bardzo dojrzałe podejście do życia i otaczającego ją świata. Na jej blogu znajdziemy ciekawe posty okraszone bardzo mądrymi tekstami. Jako, że Dzień Kobiet za pasem pomyślałam, że podpytam Amelkę co myśli o współczesnych kobietach, czy akceptuje siebie, czy czegoś zazdrości innym kobietom. Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź poniżej. Ja cieszę się bardzo, że mogłam przeprowadzić rozmowę z moją koleżanką - blogerką z Lubelszczyzny, mam nadzieję, że kiedyś uda się nam spotkać na gruncie realnym aniżeli tylko internetowym. 

Zdjęcia zawarte we wpisie pochodzą z portalu unplash.com


Amelko jak postrzegasz współczesne kobiety?

Według mnie współczesne kobiety cechują się sporą niezależnością, pewnością siebie, potrafią walczyć o swoje marzenia, dążyć do ich spełnienia. Obrazek, w którym to mężczyzna pracuje, przynosi do domu pieniądze, a kobieta jest tylko i wyłącznie gospodynią w domu, która gotuje, sprząta, wychowuje dzieci i nie ma zbyt wiele do gadania, jest coraz rzadszy. Dla kobiet nie ma rzeczy niemożliwych,  znam wiele kobiet, które łączą np. wychowanie dzieci z edukacją, pracą, chociażby online. Kobieta to niesamowite stworzenie!

Amelio, kto jest Twoim kobiecym autorytetem?

Chyba nie mam takiego jednego autorytetu. Dla mnie ogromnymi autorytetami są kobiety, które osiągnęły sukces swoją ciężką pracą. Gdybym miała kogoś wymienić, to wymieniłabym na pewno Karolinę Resztak. Być może kojarzysz, bo przez wiele lat Karolina prowadziła bloga „Rodzice uczą chodzić... Idole jak nie upaść”, jest to moja rówieśniczka. Karolina, od kiedy ja ją poznałam, a stało się to mniej więcej, kiedy sama zaczęłam blogować, przeszła ogromną metamorfozę, nie tylko zewnętrzną, ale i wewnętrzną. Nie tak dawno wydała własną książkę „Bądź swoim aniołem”. Bardzo podziwiam ją za jej pewność siebie, otwartość, chociaż w życiu nie miała tak łatwo, w szkole mierzyła się z paskudnym zjawiskiem, jakim jest hejt. Czy można mieć autorytet w osobie rówieśniczki? Jak widać, najwidoczniej można :)


Jakie masz rady dla młodych kobiet?

Dziewczyno, jeśli to czytasz, głowa do góry, uśmiech na twarzy, cycki do przodu! Nie daj sobie wmówić, że jesteś bezwartościowa, że do niczego się nie nadajesz! Jesteś cudowna, wyjątkowa! Korzystaj z życia, spełniaj swoje marzenia, bo życie jest nieprzewidywalne, nie wiadomo jak się ono potoczy, kiedy zakończy się nasza ziemska podróż! Nie zamartwiaj się, jeśli, czegoś jeszcze nie zrobiłaś, co robią Twoi rówieśnicy, np. nie miałaś nigdy chłopaka. To nie oznacza, że jesteś gorsza, to Cię nie definiuje. Na wszystko przyjdzie czas.

Co jest Twoim marzeniem?

Gdybyś zapytała 2 tygodnie temu, odpowiedziałabym bez zawahania się, że  na tamten moment opublikowanie własnego e-booka. Teraz moim przeogromnym marzeniem jest to, aby ta cała wojna na Ukrainie się zakończyła. Mieszkam, tak jak Ty, na Lubelszczyźnie, więc to mnie trochę dobija. Wczesną wiosną miałam w planie ruszyć z podróżami, których celem miało być wykonanie zdjęć do e-booka. Czekałam, aż zniosą stan wyjątkowy przy granicy z Białorusią, który zresztą został przedłużony do końca czerwca, z czym też już się zaczęłam godzić i sobie przeorganizowywać swoje plany, przekładać. Gdy dowiedziałam się,  że wybuchła wojna na Ukrainie, poczułam się, jakbym dostała obuchem w głowę i nie wyobrażam sobie na chwilę obecną podróży, chociażby na Roztocze. Teraz kiedy toczy się walka o życie ludzkie i suwerenność Ukrainy, jest wielkie zamieszanie, migracje... Bieganie z aparatem to w takiej sytuacji ostatnie, o czym marzę. Nie wiem, co będzie. Monitoruję sytuację i na tej podstawie będę podejmować dalsze decyzje. Może uda się ukończyć e-book do wakacji 2023. Na to, że ukaże się, jak początkowo zakładałam do końca roku, do świąt nie liczę.


Czy akceptujesz siebie taką jaką jesteś?

Swój wygląd akceptuję, nad swoimi zachowaniem muszę jeszcze trochę popracować, w szczególności nad asertywnością.

Prowadzisz bloga od 5 lat, jak blogowanie wpłynęło na Twoje życie?

Na pewno oprócz wielu praktycznych umiejętności, stałam się bardziej otwarta na ludzi, na otaczający mnie świat. To ogromny pozytyw. Dostrzegam piękno w najdrobniejszych szczegółach.

Dokończ zdanie: kobietą być to...

Aż chciałoby się zaśpiewać: „Być kobietą, być kobietą — oszukiwać, dręczyć, zdradzać”, ale nie... Być kobietą to... Mówią, że kobieta to słaba płeć, nie zgodziłabym się. Kobieta to istota, która potrafi odnaleźć się w każdej sytuacji, nawet patowej.

Jaką kobietę podziwiasz najbardziej? Czy jest to ktoś znany czy raczej ktoś z Twojego otoczenia?

Moją mamę. Nie miała łatwo jako młoda dorosła, a wychowała 5 dzieciaków, w tym mnie i młodszego o 2 lata brata, których urodziła, kiedy była już w dość dojrzałym wieku i jestem jej za to bardzo wdzięczna. Zawsze z tatą mnie bardzo wspierają i cieszę się, że mam ich przy sobie.

Czy bywasz zazdrosna o inne dziewczyny / kobiety?

Nie, teraz raczej nie, ale kiedyś potrafiłam zazdrościć np. blond włosów (jestem brunetką), naturalnie kręconych włosów (mam proste druty). Teraz akceptuję siebie, taką, jaką jestem. Jestem wyjątkowa, jestem piękna. Powtarzam: każda z nas jest piękna na swój sposób! Najważniejsze jest jednak oczywiście wnętrze.

Jakie masz rady dla początkujących blogerek?

Jeśli jesteś początkującą blogerką, początkującym blogerem i sprawia Ci to przyjemność, to wejdź w to! Zdobywaj wiedzę, poprawiaj swoje umiejętności i bądź cierpliwy. Nie od razu Rzym zbudowano.

***

Bardzo miło było mi porozmawiać z Amelią o kobietach, o niej samej, o blogowaniu. Mam nadzieję, że nie był to pierwszy i ostatni taki wywiad. Mam jeszcze kilka pomysłów na inne, może nawet uda mi się przekonać inne blogerki do rozmowy? Trzymajcie kciuki. A z okazji iż pojutrze Dzień Kobiet życzę sobie, Amelce, mojej mamie, siostrze i wszystkim kobietom wszystkiego najlepszego. Życzę zdrowia, spełnienia marzeń, siły do pokonywania trudności, wiary i nadziei, uśmiechu, miłości od Was i dla Was, życzę sukcesów, wszelkiej pomyślności i dobroci ze wszystkich stron świata. Kobieta to cud, cud to my kobiety, jesteśmy piękne i wyjątkowe - pamiętajmy o tym nie tylko 8 marca ale zawsze. A do Panów mam prośbę : Doceniajcie nas kobiety, wspierajcie nas i kochajcie takimi jakimi jesteśmy. 

pozdrawiam Iwetta

***

46 komentarzy:

  1. Dziękuję serdecznie za rozmowę, też liczę na to, że uda się kiedyś spotkać w realu. W głowie chodzi mi pomysł zorganizowania spotkania blogerek z Lubelszczyzny, ale zobaczymy, jak to się wszystko potoczy. Wszystkiego, co najlepsze dla wszystkich kobietek i kobiet ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo się cieszę, że mogłyśmy choć internetowo porozmawiać o kobietach :) Dobry pomysł, też o tym myślałam. Może w przyszłości się uda ❤️

      Wszystkiego dobrego Amelko ❤️

      Usuń
  2. Bardzo miłe są takie blogowe znajomości, a przeniesienie ich do rzeczywistości to dodatkowy plus.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały wywiad ze wspaniałą dziewczyną. Bardzo miło się czytało :) Wspaniałe jest nawiązywać takie przyjaźnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 5 lat prowadzenie bloga przy tak młodym wieku, to naprawdę godne pochwały :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna pogadanka:)
    Mi w wieku nastu lat, nawet przez głowę nie przeszło „zakładanie bloga”, a tu proszę, 19 lat, własny e-book.:)
    Wierzę że uda jej się skończyć go, mimo trudnej sytuacji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Ja założyłam bloga mając 18 lat :) Bo założyłam 8 czerwca a dopiero 29 skończyłam 19 :)

      Też tak myślę, Amelia to silna dziewczyna :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Super że akceptuje siebie ale też pragnie sie doskonalić. Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Blog Melki blogerki jest mi znany- lubię tam zaglądać bo autorka sprawia wrażenie niezwykle sympatycznej i wrażliwej osoby z pięknym wnętrzem :-) Super,że to włąsnie ją wybrałaś jako bohaterkę swojego dzisiejszego posta. Trzymam kciuki za jej e-booka <3

    Cieplutko pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie samo wrażenie i ja mam o blogu Amelki :)

      Tak to był dobry wybór :)

      Ja też trzymam kciuki za jej e-booka :)

      Pozdrawiam Cię Karolino serdecznie

      Usuń
  8. Co za przyjemna rozmowa :DUWielbiam Melkeblogerke!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć, Iwetto! ;)

    Świetny pomysł na wpis na Dzień Kobiet. Taki uskrzydlający, dodający wiary we własne możliwości. <3

    Bloga Amelki znam i chętnie odwiedzam. ;)

    Zadałaś bardzo fajne pytania, całość czytało mi się bardzo przyjemnie. A odpowiedzi Amelii wartościowe. Brawo dziewczyny, udana współpraca! ;)

    Dziękuję Ci za życzenia i też życzę energii do działania, sił do pokonywania przeciwności, a także wiary we własne umiejętności. :*

    Z chęcią przeczytam kolejne, ciekawe rozmowy. ;)

    Buziaki! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Moniczko! :)

      Dziękuję, tak jakoś zrodził się mojej głowie i musiałam go wdrążyć :)

      Ślicznie dziękuję za moc miłych słów :)

      Dziękuję za życzonka, dużo dobra dla Ciebie Kochana :*

      Miło mi, to m ie uskrzydla do dalszego działania :*

      Buziaki

      Usuń
  10. Hej Iwetta! Melkę obserwuje już od jakiegoś czasu, więc z czystą przyjemnością czytałam ten wpis. Oby takich więcej! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Ewelino! :)

      Też ją obserwuję, to fajna dziewczyna :)

      Cieszę, że ze moja rozmowa z nią Ci się spodobała :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  11. This is a great way to celebrate women's day! Love it when we inspire one another!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I think so too. I have a lot of ideas for the next conversations. Nothing inspires a woman like another woman. Happy Women's Day

      Usuń
  12. bardzo ciekawa rozmowa na dzisiejsze święto:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Blogowanie rzeczywiście otwiera na nowych ludzi ❤

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyjnie się czytało. Bardzo lubię Amelię. Przesympatyczna dziewczyna 😊!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Z okazji Dnia Kobiet mnóstwa uśmiechu na twarzy, nie przejmuj się ani ty ani Melka, pomyślcie, co będzie, gdy ropy i gazu nie będzie, bo cały pójdzie z dymem. Ropa i gaz kiedyś się skończą a życie będzie się musiało toczyć dalej.
    Trzymaj się śliczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia :)

      Słyszałam, że mają coś wymyślić żeby gazu nie zabrakło a ropę podobno mają ciągnąć z Iranu, ale zobaczymy jak to będzie.

      Dziękuję, także się trzymaj! :)

      Usuń
  16. Bardzo ciekawa rozmowa :) bardzo fajnie poznać bliżej Melkę :) wszystkiego dobrego z okazji Dnia Kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak, warto poznać Melkę :)

      Dziękuję pięknie za życzenia, wszystkiego co najlepsze dla Ciebie :*

      Usuń
  17. Bardzo ciekawa rozmowa! Obserwuję Amelkę, ale nie wiedziałam, że ma 20 lat! Myślałam, że więcej bo naprawdę pisze dojrzale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tak tak, Melka jest młodsza 4 lata ode mnie :)

      Usuń
  18. Witam serdecznie ♡
    Cudowny pomysł Kochana na wpis! Takie rozmowy są bardzo inspirujące i cudownie że kobiety chcą uskrzydlać inne kobiety! To piękna idea :) Jestem z nią całym sercem!
    Melka jest naprawdę fantastyczną dziewczyną. Uwielbiam jej wpisy :) Sam wywiad jest bardzo interesujący i zdradza silną osobowość, która inspiruje do działania!
    Bardzo mi miło, że mogłam tu wpaść i poczytać! Rewelacyjny wpis Kochana!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Też tak uważam, że to fajna inicjatywa :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  19. Świetna rozmowa, przyjemnie się ją czytało! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Spóźnione, ale szczere życzenia przesyłam dla Ciebie z okazji dnia kobiet :) Dużo zdrowia, uśmiechu na twarzy,
    a także, abyś zawsze dążyła do spełnienia marzeń :) Dla mnie Dzień Kobiet jest dniem wyjątkowym,
    ponieważ tego dnia zawsze obchodzę rocznicę śmierci mojej babci. Bardzo przyjemnie czytało się tą rozmowę,
    którą przeprowadziłaś z Amelią :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam tej blogerki, ale co się dziwić, skoro blogów jest teraz naprawdę dużo. Za to podziwiam zawsze rozwój, zwłaszcza osobisty, u osób, które blogują już od lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz szansę ją poznać :) Wystarczy wejść na jej bloga :)

      Usuń
  22. Świetna rozmowa! Lubię zaglądać do Amelki, wydaje się być sympatyczną dziewczyną, z resztą jak Ty. :) Piękne słowa, naprawdę ciekawie się czytało. ;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY