sobota, 29 stycznia 2022

ulubieńcy miesiąca - styczeń 2022



Dzień dobry w ostatnią sobotę stycznia! 

"Styczeń nosi ciepłe buty, nosy lubi mrozić Luty...) - zaczęłam ten wpis cytatem z wierszyka jakiego kiedyś nauczyłam się będąc dzieckiem. Miałam taką małą książeczkę właśnie z tym wierszykiem, były też piękne ilustracje odnoszące się do poszczególnej pory roku wspominanej w tym dziecięcym lirycznym dziele. W tym roku styczeń rzeczywiście nosił ciepłe buty a raczej nie on a ja i myślę, że wiele innych osób którym nie w honorze odsłaniać kostki przy 15 stopniowym mrozie. Nie wyobrażam sobie zimy bez ciepłych butów i grubych skarpet. Moda modą, chociaż czy ja wiem czy to moda czy kaprys? Jednak nie mi to oceniać więc wróćmy do wierszyka. Styczeń nosił te ciepłe buty fakt, przymroził po śnieżył ale zdarzyło się coś jeszcze. Burza śnieżna, pioruny, grzmoty a nawet błyskawice i tysiące śnieżynek miotanych przez zimny wiatr tworzyło istną zamieć i zawieruchę. W życiu czegoś takiego nie widziałam. Niesamowite a zarazem przerażające. Tak styczeń 2022 zapisze się w mojej pamięci jako zimowy ale trochę inny niż te jakie znam z wcześniejszych lat. " (...) nosy lubi mrozić Luty..." ciekawi mnie jaki będzie luty w tym roku czy mroźny czy raczej wiosenny a śnieg pojawi się w marcu? ;) Wszystko możliwe, a Wy chcecie już wiosnę czy dalej zimę? 

Jak zawsze skoro końcówka miesiąca to czas na post z ulubieńcami. Kilku ich jest, styczeń to długi miesiąc i parę rzeczy za skrobało sobie u mnie sympatię. Za chwilę Wam je pokażę, będzie książkowo, modowo i pysznie zatem zapraszam do lektury. 

PS. Zerknijcie też na drugiego bloga jaki prowadzę z siostrą. Dziś pojawił się tam nowy wpis link tutaj


WYPRZEDAŻ 

Bardzo sobie cenię wyprzedaże jakie mają miejsce zawsze po świętach Bożego Narodzenia. Można wtedy wzbogacić garderobę o nowości, lub uzupełnić w niezbędne ubrania i dodatki.  Wybrałam się raz do galerii i kupiłam śliczne czarne, klasyczne botki na obcasie za jedyne 35.99 zł oraz klasyczne dżinsy mom fit za 49.99 zł. Zakupy poczyniłam w Sinsay, moim ulubionym sklepie :) Botki świetnie się sprawdza na wiosnę, w dodatku wyczaiłam w sklepie online, że ich cena tam wynosi przecenę z 79.99 na 59.99 a ja stacjonarnie kupiłam je za 35.99 :) 


Miłość w płatkach śniegu - Dorota Milli 

Książkę zaczęłam 1 stycznia i skończyłam 4. Nigdy wcześniej nie czytałam książek tej autorki, to była moja pierwsza i jestem pewna, że nie ostatnia książka tej Pani. Bardzo mi się spodobała historia sióstr których ojciec spotykając przyjaciela z dawnych lat wpadł na pomysł by zeswatać jedną z nich z synem owego przyjaciela. Książka miała bardzo miłą fabułę, czytało się lekko i przyjemnie. Kordelia, Emilia, Bibianna i Aurelia za skrobiły sobie u mnie sympatię tak samo jak Konrad - syn przyjaciela ich ojca. " Miłość w płatkach śniegu" to zabawna, czarująca zimowa książka którą warto przeczytać :) 


kurtka z Croppa

Kurtkę zamówiłam online na stronie sklepu Cropp. Urzekł mnie jej oversizowy fason i beżowy kolor. W dodatku ma ciepły materiał na odcinku pleców przez co nie owieje mi ich zimny wiatr. Kurtka po przecenie kosztowała 99.99 cena wcześniejszą to 199.99 zł. Według mnie trafiłam dobrze a kurtka ma tak ponadczasowy fason i kolor, że będzie modna zawsze. 


choinka w pokoju i skrzat z Sinsay

Uwielbiam świąteczny klimat, chociaż w tym roku jakoś mniej czułam go w styczniu. Mimo to choinka oprócz tej dużej w salonie była także jej minimalistyczna wersja w moim pokoju. Zwykły świerk w doniczce kupiony w biedronce i owinęłam go ledowym łańcuchem. Wieczorem tworzył niesamowity klimat, a w towarzystwie skrzata z sinsay zrobiło się iście wręcz bajkowo. Roślinka została już rozebrana ze światełek, postawiona w ustronnym miejscu a wiosną na pewno ją zasadzę. Mam cichą nadzieję, że się przyjmie i zachwyci swoją urodą w większych rozmiarach. 


domowy chleb pszenny z ziarnami

Jeśli w domu pachnie chlebem to znaczy, że jest tu bezpiecznie, panuje spokój i miłość. Mój wymarzony dom właśnie pachnie takim swojskim chlebem. W sumie ten dom w którym mieszkam - mój rodzinny też takim chlebkiem pachnie. Uwielbiam go, jeszcze ciepły z chrupiące skórką posmarowany prawdziwym masłem to moja kwintesencja szczęścia. Może nie być bułek, makaronu, ryżu, wędliny czy czegoś tam jeszcze ale chleba braknąć nie może. Pieczemy go co tydzień w niedzielę i zajadamy się nim wszyscy razem. 


koszula z ozdobym kołnierzem 

Jestem zauroczona stylem vintage i stylem retro. Ogromnie podobają mi się bluzki i koszule nawiązujące fasonem do tych sprzed lat. Cenię sobie także sukienki, spódnice midi oraz damskie garnitury. Białą koszulę ze zdjęcia zmówiłam online w sklepie Cropp, kosztowała mnie tylko 29.99 zł. Wprost nie mogę się doczekać kiedy założę ją do wiosennych stylizacji a potem letnich. Zarówno ze spodniami jak i że spódnicą prezentuje się nad wyraz szykowanie. Zobaczcie sami tutaj

FILMY

W styczniu obejrzałam dwa filmy na Netflixie. Pierwszym z nich był polski musical - " Jak zostać gwiazdą" z Katarzyną Sawczuk w roli głównej. Ogromnie spodobała mi się postać jaką zagrała Kasia, pięknie śpiewała, piosenki oraz jej stylizacje też mi się mega spodobały. W dodatku w tym filmie grali też lubiani przeze mnie aktorzy czyli : Maciej Zakościelny oraz Tomasz Karolak. Ten ostatni mega zabawny, lubię produkcje filmowe z tym aktorem. Drugim filmem obejrzanym w styczniu był " W królewskim stylu" świetna komedia romantyczna z włoskim akcentem. Urocza Izzy która jest fryzjerką ma ostrzyc księcia Thomasa. Nie wiedzą kiedy zakochują się w sobie. Thomas ma wziąć ślub z Loren której nie kocha, co z tego wyniknie? Musicie koniecznie obejrzeć. Oba filmy są na platformie Netflix. 



***

Styczeń powoli odchodzi w zapomnienie, pozostanie w mojej pamięci jako miesiąc dobry ale jak zawsze uważam, że mogło być lepiej. Luty za rogiem, wielu kojarzy go z 14 lutego choć dla mnie to data jak każde inne. Może nie miłosne a historyczne znaczenie ma ona dla mnie bo wtedy powstała Armia Krajowa jednak niech każdy świętuje sobie to co uważa za stosowne. A miłość? Miłość jest wszędzie, ja, Ty, ten pies, ta kobieta, to dziecko, ten świat, to drzewo, ten motyl - to wszystko jest jedną wielką miłością.  I jej Wam życzę na Luty i na pozostałe miesiące jakie jeszcze przed nami. 

Ściskam 
Iwetta
***

58 komentarzy:

  1. Świetna jest ta kurteczka ;) Zawsze się zastanawiałam, dlaczego ceny w sklepie i te w wersji online często tak mocno się różnią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis i ulubieńcy, chętnie obejrzę oba filmy i poszukam książki :) Śliczna kurtka, a chleb aż mi zapachniał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie obejrzę filmy :D ale ładne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  4. Te kołnierze na bluzkach i sukienkach mnie oczarowały.

    OdpowiedzUsuń
  5. ..witam Cię Iwettko ♥♥
    ..uwielbiam każdą porę roku, bo każda jest jedyna w swoim rodzaju ;)
    ..zimą powinno być bielusieńko, duuużo śniegu i mroźno i taką zimę ubóstwiam :)
    ..cudowne rzeczy kupiłaś na wyprzedaży, botki i dżinsy fantastyczne!
    ..będę miała na uwadze książkę : 'Miłość w płatkach śniegu' ;)
    ..cudownie wyglądasz w tej beżowej kurtce, jest śliczna.. bardzo lubię odcienie beżu :)
    ..również lubię ozdobne lampki - Skrzat jest kapitalny! 💙
    ..chlebek bardzo apetyczny, na pewno smakuje wyśmienicie! 💝
    ..śliczna jest Twoja biała bluzka z ozdobnym kołnierzykiem ;)
    ..bardzo chętnie obejrzę filmy, które polecasz :)

    - pozdrawiam Cię Kochana najcieplej, samych cudowności, ściskam mocno :* 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Aniu :*

      Ja tam jak Ty też lubię każdą porę roku ale do jesieni i zimy mam największy sentyment :)

      Zima z mrozem i śniegiem to jest to! :)

      Dziękuję za tyle miłych słów xjestes kochanym człowiekiem :*

      Ściskam mocno

      Usuń
  6. Ależ ten czas gna, aż trudno uwierzyć, że styczeń już się kończy :) widzę, że u Ciebie był to bardzo udany miesiąc :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, luty za pasem :)

      Było dobrze :) Ale liczę, że luty będzie jeszcze lepszy :)

      Pozdrawiam równie serdecznie

      Usuń
  7. Bardzo podoba mi się Twoja kurtka ❤ Mi styczeń minął bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja słyszałam, że w tym roku wiosna przyjdzie szybko i tego się trzymam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy :) Ale dobrze jest trzymać się pozytywnej myśli :)

      Usuń
  9. Lubię kupować rzeczy poza sezonem, na wyprzedażach z prawdziwego zdarzenia, można niezłe perełki upolować. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny wpis, pozdrawiam :)

    https://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. nogdy nei jadłam takiego chlebka domowego, mam nadzieje to zmienić, bo musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja w styczniu nie wyściubiałam praktycznie nosa za drzwi kiedy było tak zimno, chyba że musiałam. Z niecierpliwością wyczekuję wiosny :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześć, Iwetto! ;)

    Ależ u Ciebie pięknie pada śnieg. To prawdziwa magiczna zimowa kraina. <3

    Gratuluję Ci wyprzedażowych łupów. Już kilka razy też spotkałam się z tym, że ceny w sklepach stacjonarnych są niższe niż online. Także trzeba dobrze szukać. ;)

    Miałaś piękną choineczkę, a światełka LED robią niesamowity klimat. <3

    Chlebek wygląda apetycznie. ;)

    Obejrzałam dziś "W królewskim stylu" i mimo iż lubię takie królewskie klimaty, niczym z bajki, to produkcja nie zrobiła na mnie wrażenia. Znaczy miło mi się ją oglądało, ale film nie zapadł mi w pamięć.

    Życzę Ci udanej końcówki stycznie i wspaniałego lutego! Trzymaj się ciepło! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Moniczko :)

      A wczoraj jak sypało :) w parę minut zrobiło się biało :)

      Fakt, jak się chce coś kupić to trzeba trochę pomyśleć :)

      Dzięki :)

      Mnie się bardzo ten film podobał :) Na pewno do niego wrócę :)

      Dziękuję, miłego popołudnia i udanego Lutego! :).

      Buziaki

      Usuń
  14. Piękna ta koszula i kurtka też super:)
    Taki domowy chleb to ja uwielbiam<3

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze, że już koniec stycznia. Ja odliczam do wiosny

    OdpowiedzUsuń
  16. Też pamiętam ten wierszyk :)
    Moda, modą, ale zdrowie jest najważniejsze- nie rozumiem fenomenu odsłaniania kostek w zimę, tak jak Ty, nie wyobrażam sobie zimy bez ciepłych butów i skarpet(chociaż nie lubię nosić skarpetek)
    Świetne są te czarne botki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :)
      Witaj w klubie :)
      Ja skarpety kocham :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Pierwszy raz słyszę o takim wierszu :D U mnie też przeszła burza śnieżna i zdarzyły się grzmoty.
    Przyznam szczerze, że pierwszy raz spotkałam się z takim zjawiskiem w zimie. Stacjonarnie czasem rzeczy są dużo tańsze, a niżeli online. Super, że udało Ci się kupić botki w tak niskiej cenie :D Nie słyszałam o tej książce,ale zapisuję sobie jej tytuł :D Bardzo fajnie prezentuje się ta kurtka i super skrzat :D Taki domowy chlebek musi być pyszny :D Pierwszy tytuł filmu chętnie bym obejrzała, ale na internecie niestety go nie ma :/ Drugi film chętnie obejrzę :D Dla mnie 14 luty również jest dniem jak każdy inny :) Zgadzam się z Tobą, że miłość jest wszędzie, ale człowiek musi to najpierw samemu dostrzec :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także już go znasz z mojego bloga :)

      Dokładnie, grzmoty i śnieżyce pierwszy raz w moim życiu widziałam i słyszałam w styczniu.

      Książkę polecam, jest świetna :)

      Skrzat jeszcze stoi :)

      Domowy chlebek jest najlepszy :)

      Filmy mega polecam :) Na Netflixie je obejrzysz :)

      Dokładnie podobnie jak mi :)

      Otóż to! :).

      Pozdrawiam

      Usuń
  18. Tą kurtkę z Croppa sama bym kupiła, bo też mi się podoba. A na widok domowego chleba to, aż zrobiłam się głodna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super ciepła :)
      Polecam, warto upiec :)

      Usuń
  19. domowy chleb wygrał wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie ma nic lepszego, niż domowy chlebek - uwiebiam! :) Fajne czarne botki :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe ta książka . super koszulka

    OdpowiedzUsuń
  22. Prawda Iwetko, poswiateczne wyprzedaze to okazja zeby ustrzelic cos fajnego. Kurtka ma swietny fason, chyba sie rozgladne za taka. Ja tez sobie nie wyobrazam zimy bez cieplych kozakow, najlepiej wysokich. Ale mowia ze w lutym wiosna ma byc. Nie wiem czy to dobrze. Potem lato brzydkie, deszczowe, takie niewiadomo co. Ah nie ma to jak dom pachnacy cieplym chlebusiem. Pozdrawiam serdecznie Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak Kasiu :)
      Kurtka jest idealna na taką wietrzną pogodę :)
      Ja też nie wyobrażam sobie zimy bez ciepłych butów :)

      Jej naprawdę? Wiesz oby nie, bo w lutym to jeszcze zima trwa. Lepiej jakby był mróz i śnieg. Ale zobaczymy :)

      Dokładnie domowy chlebuś najlepszy :)

      Ja też serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Really love these black boots. They can literally be styled with anything!

    OdpowiedzUsuń
  24. 1. Kocham wyprzedaże, można kupić w końcu rzeczy po cenie, po której tak naprawdę są warte :D 2. Domowy chleb - uwielbiam, inspiracja do zrobienia go samej <3 3. Film netlixa średnio mi przypadł do gustu, ale za to polecam Zapukaj do moich drzwi ;*.

    napisaneprzezkasie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Dokładnie też tak myślę :)
      2. Oj tak najlepszy :)
      3. Chętnie obejrzę

      Usuń
  25. kiedyś piekłam chleby, teraz jakoś nie mam na to czasu, a szkoda, bo ten aromat roznoszący się po całym domu był boski

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY