niedziela, 2 stycznia 2022

czytelnicze podsumowanie 2021 roku



Witam w Nowym 2022 Roku!

Jak minął Wam sylwester i pierwszy dzień Nowego Roku? Jak się macie? Macie jakieś postanowienia noworoczne? Ja nie mam żadnych, wszystko wyjdzie jak to ja mówię w praniu. Co do Nowego Roku nie mam do niego jakiś wielkich oczekiwań, chcę tylko by zdrowie dopisywało oraz by to co dzieje się dookoła się wreszcie skończyło, a dzieje się naprawdę wiele i chyba wiecie o co mi chodzi. Mam nadzieję,  że w tym roku nastąpi kres tego zła jakie się szerzy wokół nas. Wierzę, że dobro zwycięży, prędzej czy później. Na Nowy Rok życzę sobie dalszej pracy tu gdzie pracuję, zdrowia dla siebie i bliskich oraz więcej odwagi oraz samozaparcia w walce o swoje ja. Często mi tej odwagi brakuje, postaram się nią wypracować. Zaś dzisiaj czas na post podsumowujący mój CZYTELNICZY ROK 2021. Sporo pozycji książkowych udało mi się przeczytać, razem jest ich  72. Samych książek z wątkiem wojennym przeczytałam 25, nie były to łatwe lektury ale postanowiłam sobie, że w tym roku przeczytam ich jeszcze więcej. Jakoś ciągnie mnie do poznawania historii Polski z innych źródeł aniżeli kiedyś z podręczników do historii. Jestem zauroczona historiami o miłości w czasach wojny, zaś gęsią skórkę mam gdy czytam te obozowe. W tym roku chcę przeczytać te których nie udało się w zeszłym, jestem też otwarta na nowości. Chcę przeczytać więcej książek autorek których przeczytałam tylko 1 bądź dwie powieści w 2021. Mam wiele czytelniczych planów, mam nadzieję, że uda mi się je zrealizować. Co do książek  minionego roku miałam opisywać Wam po części emocje jakie towarzyszyły mi podczas ich czytania ale zbyt wielka jest ich ilość, zresztą co czułam to moje :)

STYCZEŃ



LUTY



MARZEC


KWIECIEŃ


MAJ



CZERWIEC



LIPIEC



SIERPIEŃ


WRZESIEŃ


PAŹDZIERNIK




LISTOPAD




GRUDZIEŃ



***

To już wszystkie książki jakie przeczytałam w 2021 roku. Jestem wręcz zszokowana, że naliczyłam ich aż 72 nawet nie zwracałam uwagi na liczbę kiedy sięgałam po kolejne i kolejne. Wszystko zapisałam w notatniku stąd znam tytuły i kolejność w danym miesiącu. Dodam, że taką najbardziej zapadającą w pamięć książką o której do dziś myślę była " Czerń i purpura " Wojciecha Dutki, chyba nigdy o niej nie zapomnę a może kiedyś do niej wrócę? Jak co roku wróciłam też do " Opowieść Wigilijna" Charles'a Dickensa, nie wyobrażam sobie bez niej świąt Bożego Narodzenia. Na 2022 rok nie mam wielkich planów czytelniczych. Owszem zapisałam już kilka tytułów książek które chcę poznać ale spróbuję nie szaleć aż tak mocno, czasem dobrze jest by głowa odpoczęła od licznych książkowych historii. Ale przygoda jaką miałam z 72 książkami w 2021 roku na długo pozostanie w moim sercu, są też książki które mnie wiele nauczyły, na pewno 25 wojennych jakie przeczytałam poszerzyły moją wiedzę na temat II wojny światowej, okupacji, miłości i związkach w czasie wojny oraz ogólnie rozwinęłam swoją wiedzę na temat historii Polski. w Nowym Roku także chcę jakieś o tej tematyce przeczytać. To już wszystko, dziękuję Wam za uwagę, buziaki

A Ty - ile książek przeczytałaś/ eś w 2021 roku?
***

59 komentarzy:

  1. W takim razie życzę Tobie, by spełniły się wszystkie Twoje życzenia oraz byś miała dużo powodów do radości i uśmiechu. Ja akurat jestem z tych osób, które lubią wyznaczać sobie postanowienia noworoczne. Na ten rok nie szalałam za bardzo, tylko trzy, ale wymagające ode mnie dużo odwagi i sporo pracy, więc zapowiada się pracowity rok. Pozdrawiam noworocznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)

      A ja Tobie życzę powodzenia w postanowieniach :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  2. W tym roku czytałam bardzo dużo na początku tego roku potem niestety moje czytanie gdzieś zaginęło i już tak dużo tego nie robiłam bo i nie miałam czasu na to. Teraz na początku roku znów będę wolniejsza i w zamierzam do tego wrócić :D Dużo z twoich przeczytanych książek widziałam zwłaszcza z tych świątecznych ale jakoś nigdy po nie nie sięgnęłam tak jak i po te z tematyki wojennej bo to totalnie nie mój klimat ale oby DLA ciebie dużo takich w nowym roku !
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam miesiące, że czytam dużo ale są i takie, że mniej. Zależy od czasu i chęci :)

      Ja lubię i wojenne i świąteczne :)

      Usuń
  3. Mnóstwo książek przeczytałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dużo ciekawych książek przeczytałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja przeczytałam o wiele mniej książek, niż Ty, około 50 ;) Wśród tych książek widzę dużo takich, które mogłyby mi się spodobać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz nie liczy się ilość :)

      50 to też dużo :)

      Usuń
  6. Cześć, Iwetto! ;)

    Wow! Gratuluję Ci imponującej liczby przeczytanych książek. ;) Zaszalałaś. :D Nie pamiętam, ile dokładnie książek przeczytałam, ale doliczyłam się jakichś 13. :D

    Z Twoich propozycji znam i czytałam "Opowieść wigilijną", a jeśli chodzi o "Gambit Królowej" oraz "Dash i Lily" to obejrzałam seriale na ich podstawie. ;)

    Życzę Ci wspaniałego 2022 roku, obfitującego w książkowe perełki! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)

      Wiesz czyta się wtedy kiedy ma się czas i chęci :)

      Ja miłe wspominam te lektury ale Gambit i serial i książka miazga :)

      Dziękuję za życzenia :*

      Usuń
  7. Przeczytałaś wiele ciekawych książek. Życzę zaczytanego 2022 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :)

      Dziękuję, zaczytanego i dla Ciebie :)

      Usuń
  8. Świetny wynik. Mnie udało się przeczytać znacznie mniej ksiazek. A jak oceniasz Gambit Królowej? Kusi mnie, ale nie wiem czy warto. Serial dla mnie był genialny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Książka jest świetna musisz koniecznie przeczytać :)

      Usuń
  9. Ja jestem pod wrażeniem, Twojego czytelniczego wyniku- 72 to naprawdę dużo.
    Też nie robie sobie postanowień noworocznych- jeśli mam coś zrobić, działam natychmiast, nie czekając na Nowy Rok.
    Jeśli chodzi o to ile książek przeczytałam w 2021- przyznam szczerze, nie liczę :)
    Nie sięgam często po książki- lubię je czytać, jednak trzymam się ulubionych autorów :)
    Napewno jednak, liczba książek przeczytanych przeze mnie, jest mniejsza od tej liczby Twojej :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz ja też byłam, jak podliczyłam całość :)

      Lepiej robić coś od razu aniżeli czekać na Nowy Rok :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. Znam kilka z tych ksiazek. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Które? :) Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok :)

      Usuń
  11. Przeczytałaś bardzo dużo książek :) Gambit Królowej mam w planach :) życzę Ci wszystkiego dobrego w Nowym Roku, radości i pogody ducha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :)

      Warto, polecam :)

      Dziękuję ślicznie, życzę tego samego :)

      Usuń
  12. Gratuluję :) Także ciekawa jestem Twoich wrażeń po lekturze Gambit Królowej. W Nowym roku życzę Ci kolejnych ciekawych, emocjonujących i poszerzających horyzonty lektur oraz dużo uśmiechu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gambit Królowej to świetna książka, można poszerzyć wiedzę na temat postaci Beth Harmon :) Dowiemy się wielu ciekawych rzeczy których nie było w serialu :)

      Dziękuję za życzenia i również życzę tego samego :)

      Usuń
  13. Such a great list of books. Way to go for reading so many!

    OdpowiedzUsuń
  14. Gdyby każdy Polak przeczytał choć połowę z Twojej kolekcji. Ja chyba tyle właśnie przeczytałam w 2021.

    OdpowiedzUsuń
  15. z ciekawości spojrzałam w moje statystki, mam 204 książki na liczniku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Romantycznie u Ciebie. Nawet widzę kilka wspólnych książek. U mnie Stokrotki w śniegu zrobiły niezłą furorę na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie klimaty :)
      Właśnie widziałam, super :)

      Usuń
  17. No Kochana naprawdę zaszalałaś. Ja jeszcze podliczenia nie robiłam. Muszę zrobić podsumowanie ale nie wiem czy połowa z tego wyjdzie. No niestety nie wyrabiam się z tyloma książkami, choć tak wiele ich jeszcze czeka na półce i kusi :).
    Życzę Ci tej odwagi, której potrzebujesz w Nowym Roku i sobie również jej życzę :). Oczywiście także powrotu do normalności. Dużo problemów się u mnie przy końcówce roku namnożyło ale też staram się wierzyć, że dobro zwycięży i wszytko będzie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zaszalałam po całości :)
      Podlicz myślę, że sporo wyjdzie :)

      Życzę Ci by wszystkie problemy i złe rzeczy Cię ominęły a panowało tylko dobro i szczęście :*

      Usuń
  18. Wow, ale pokaźna biblioteczka :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :)

      Wszystkiego co najlepsze :*

      Usuń
  19. Oh so many books darling
    Happy New Year 2022

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo udało Ci się przeczytać. Bardzo gratuluję i życzę wszystkiego dobrego dla Ciebie na kolejne lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jestem zaskoczona tym wynikiem :)

      Dziękuję i wzajemnie :)

      Usuń
  21. Imponujący wynik. Mi ostatnio brakuje ciągle czasu na czytanie, nad czym ubolewam. Ale zarywanie nocy dla książek daje mi potem popalić, więc czasem po prostu odpuszczam, choć żal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Też prawda, na wszystko trzeba mieć chęci i czas :)

      Usuń
  22. Imponujący zbiór :)
    Pozdrawiam
    https://artidotum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, ile książek udało Ci się przeczytać! U mnie w tym roku słabo, około 10, ale w tym roku planuję czytać więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 10 to też nie mało, w tym roku będzie więcej zobaczysz :)

      Usuń
  24. Sporo ciekawych książek! Też mam nadzieję, że dobro zwycięży i że to wszystko, co się ostatnio dzieje wreszcie się skończy.
    Szczęśliwego Nowego Roku! Dużo zdrowia i radości dla Ciebie i Twoich bliskich!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)

      Tak więc obie mamy nadzieję, a nadzieja umiera ostatnia także bądźmy dobrje myśli :)

      Dziękuję Ci bardzo. Wszystkiego co najlepsze dla z Ciebie i Twojej rodziny :*

      Usuń
  25. Mi Sylwester i Nowy Rok minal spokojnie i bardzo sie z tego ciesze :D Moim postanowieniem noworocznym na ubiegly rok bylo wlasnie czytanie wiekszej ilosci ksiazek. Postanowienia nie wypelnilam, dlatego tez w tym roku nic sobie nie planuje. Jestem pod wrazeniem, ile ksiazek udalo Ci sie przecytac. Super! Ja nie przeczytalam wielu, ale udalo mi sie w wolnych chwilach pomalu przeczytac dwie grube ksiazki po 800 stron. Takze moge byc z siebie zadowolona!
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Fajnie, że minął tak jak chciałaś :)

      Ja też nie mam postanowień :) Nie wychodzą mi wcale ;)

      Wow. 800 stron to naprawdę dużo i dwie książki o takiej grubości tak więc jestem pod wrażeniem :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Tak, zaszalałam troche. Nie udało mi się przeczytać wielu książek, ale nadrobiłam w ten sposób :S

      Usuń
  26. Wow ta lista wygląda pięknie i obiecująco, ile bym dała żeby znaleźć tyle czasu na książki <3
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam za Ciebie kciuki :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  27. Generalnie, nie robię postanowień noworocznych, czasem zerknę na to, co udało mi się osiągnąć, a co jeszcze chciałabym zdziałać, i wówczas intensyfikuję wybrany kierunek, w 2022 chcę jeszcze więcej literatury popularnonaukowej poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Fantastyczne podsumowanie. Pamiętam jak sama duzo czytałam. Teraz mam na to jakoś mniej czasu.

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY