czwartek, 1 września 2022

mimozami jesień się zaczyna

Witam 1 dnia września! 

Dziś 83 rocznica wybuchu II wojny światowej, mam nadzieję, że pamiętacie o tym. To właśnie dziś mijają 83 lata od ataku Niemiec na Polskę. Co roku gdy nadchodzi 1 września czuję nostalgię i tak co rok mam takie pytanie: jak można było do tego dopuścić? Jak wiele zła jest na świecie i teraz, lata lecą ale ludzie dalej patrzą na innych wilkiem. Przykre i smutne, nic się nie zmienia od dekad, dalej człowiek brnie do tego by zniszczyć drugiego, z czego biorą się wojny? A właśnie z tego, że ludzie chcą więcej i więcej. Więcej władzy, więcej pieniędzy, sztucznych znajomości, sztucznej miłości i przyjaźni. 83 lata temu wiele wskazywało, że dojdzie do wojny, ostatnio czytałam książkę w której było wiele o tym jak Niemcy krok po kroku brnęły do wojny, do ataku na Polskę i inne kraje. Jak ten nazizm wpajano już małym dzieciom, jak ta nienawiść się rozrastała. Uwielbiam książki z motywem wojennym, gdy dowiaduję się z nich nowych faktów z czasów II wojny światowej. Niezwykłe a zarazem straszne było dla mnie to, że Niemcom nie odpowiadał też jazz i swing. Dążyli do tego by zniszczyć wszystko i to dosłownie... Przerażające, dlatego pamiętajmy o tym, że wolność nie jest nam dana na zawsze. Musimy bronić naszej ojczyzny, tradycji, religii i kultury. Jesteśmy to winni tym, którzy oddali życie za wolną Polskę. Pamiętajmy o nich każdego dnia a dziś w szczególności. 

"Mimozami jesień się zaczyna" śpiewał Czesław Niemen, słowa tej piosenki to wiersz autorstwa Juliana Tuwima o tytule " Wspomnienie". Kocham ten wiersz nie ukrywam, mam do niego sentyment. Ma w sobie to coś, jakąś tęsknotę, nostalgię... Jesień zaczyna się już w sierpniu. Pierwszym podmuchem chłodniejszego powietrza o poranku, we mgle i właśnie w mimozach. Mimozy to potoczna nazwa nawłoci żółtej. Z tego co czytałam to bardzo pożyteczne rośliny, na dodatek miododajne. U mnie w okolicy jest jest naprawdę dużo, niedaleko domu też. Zachwycam się nimi jak co roku i tak sobie nucę tę piosenkę " od mimozy złotej - majowy...". Życzę Wam miłego września ❤️






sukienka / targowisko miejskie

buty / Sinsay

***

49 komentarzy:

  1. Piękne słowa. Dom rodzinny Czesława Niemena jest teraz po stronie okupowanej od 83 lat. Pan Czesław nie dostał od losu szansy wrócić na ziemie swoich przodków, bo ukraść można wszystko, ale zwrócić, to co się ukradło to jest dla niektórych rzecz nie do strawienia. Złodziej nie rozumie, że swoim zachowaniem wyrządza komuś zło.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna sukienka. Taka codzienna i na jakieś inne okazje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna sukienka, a ten nawłociowy bukiecik pasuje do niej idealnie <3
    Wspomnienie to jedna z moich ulubionych piosenek Niemena. Romantyczna, pełna emocji i niesamowita dla ucha nuta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się ta sukienka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękna ta sukienka i Ty w niej :) Pasuje Ci idealnie do karnacji moim zdaniem. Lubię tą piosenkę, tak ciepło mi się kojarzy, te dzwięki wprowadzaja mnie w ''błogi'' stan końca lata. Niestety nazizm, i inne spaczone idee nada sa żywe i na całym świecie funkconują. Myślę, że ludzie jako ogół mało znają historiię jako całość, mało się interesują i edukacji również jest ona zniekształcana. Wiem coś o tym zwłaszcza, ze mój mąż jest historykiem i to co na studiach się dizało a to co w szkołach to ''trochę'' inne drogi niekiedy. Trzeba być dociekliwym i krytycznym w sprawie historii, bo prawda jest najważniejsza w niej a często się ją miesza z przekłamaniami. Pozdrawiam Cię cieplutko bo u mnie jeszcze lato, choć czuję powiewy jesieni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za komentarz, cieszę się, że odniosłaś się do mojego wpisu :)

      Usuń
  6. Wyglądasz ślicznie w tej sukience.

    OdpowiedzUsuń
  7. Have a wonderful September!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba kupię sobie trampki, gdyż naprawdę fajnie się prezentują w duecie z sukienką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, są klasyczne i pasują do wszystkiego :)

      Usuń
  9. Urocza ta sukienka! Fajnie pasuje z trampkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczna sukienka!!! Sesja w pięknym, jesiennym klimacie 💛!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknymi słowami zaczęłaś ten post😀
    Trudno się z Tobą nie zgodzić- jesteśmy winni, by bronić naszych tradycji, kultury, tym którzy oddali życie za nasz kraj- i to nie tylko podczas II WŚ.
    Alez piękna i dziewczęca jest ta sukienka- wyglądasz w niej prześlicznie 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) I dziękuję za miłe słowa :)

      Pozdrawiam i ja

      Usuń
  12. Wrzesień zawsze powoduje jakiś smutny nastrój. Wojny... Tego w ogóle nie powinno być, a jak widać, nawet w tych czasach tyle okrucieństwa ciągle obok nas.
    Jesień sama w sobie napawa mnie jakimś smutkiem, bo kocham lato i zawsze za nim tęsknię. Ale nie ma co narzekać, uczniowie i nauczyciele dopiero ubolewają :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale smutne dla Polaków rocznice bolą :(

      Usuń
  13. Niby jesień już na horyzoncie, ale na tych zdjęciach jednak jeszcze czuć letni klimat :D Ja zaczynam wrzesień urlopem we Włoszech, więc jeszcze liczę na tydzień ciepłej i słonecznej pogody :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć, Iwetto! ;)

    Piękna stylizacja. Trampeczki fajnie tu pasują. <3

    Mnie wrzesień kojarzył się zawsze z powrotem do szkoły. Na szczęście to już za mną. :D

    Masz rację, wolność nie jest nam dana raz na zawsze, dlatego trzeba o nią dbać i doceniać.

    Życzę Ci wspaniałego września! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Moniczko :)

      Dziękuję Ci bardzo za moc miłych słów :)

      Buziaki, cudnego września :)

      Usuń
  15. Pięknie i uroczo ❤️

    Miłego września życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam Cię serdecznie . Bardzo lubię nawloc żółta. A ona pasuje do Twojej urody. A jeśli chodzi o Czesława Niemena to byłam kiedys w jego domu w Wasiliszkach Starych i nawet o tym opowiadałam na blogu.
    Serdeczności pozostawiam. I zapraszam do siebie na zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci dziękuję Stokrotko :)

      Jej nie wiedziałam, że jest taki prawdziwy dom Niemena który można zwiedzić :) Niesamowite :)

      Serdeczności życzę

      Usuń
  17. śliczna sukienka i bukiecik!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przed nami wspaniała pora roku, moja ulubiona 🍁 Ślicznie wyglądasz, sukienka, kwiaty i promienny uśmiech ci do twarzy 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh jesień jest cudowna :)

      Dziękuję Ci pięknie :)

      Usuń
  19. Piękne, jesienne zdjęcia pięknej, jesiennej dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W tym roku zdecydowanie piękny mamy wrzesień. W tamtym roku w moich rejonach padało i padało. Mamy teraz idelane popołudnia by iść na sacer :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero początek miesiąca :)
      Ale być może pogoda utrzyma się jeszcze trochę :)

      Spacery uwielbiam :)

      Usuń
  21. Pięknie wyglądasz w tej sukience, bardzo podoba mi się połączenie z trampkami:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Suknia ma piękny krój, choć nie mój kolor. Nawłocie pięknie podkreślają Twoją urodę!

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY