niedziela, 1 sierpnia 2021

retro sukienka i bukiet słoneczników


Dzień dobry w niedzielę!

Dzisiejszego dnia przypada 77 rocznica wybuchu powstania warszawskiego. Dokładnie 77 lat temu  1 sierpnia 1944 roku Polacy chwycili za broń by wyrwać się spod niemieckiej okupacji. Temat powstania warszawskiego jest mi bardzo bliski bo w tymże zrywie ku wolności uczestniczyli w dużej mierze ludzie w moim wieku a nawet młodsi. Piękni to byli ludzie, młodzi, pełni życia, rządni wolności, niepodległości wyrwanej im brutalnie 1 września 1939 roku przez III Rzeszę. Serce drży ma myśl, że tylu tych pięknych ludzi poległo byśmy my teraz mogli żyć w wolnym kraju. Niesamowity jest temat powstania warszawskiego, cieszę się, że jest tyle książek o tym zrywie i dzięki nim mogę zagłębiać się w niego jeszcze bardziej. Każdego roku o godzinie 17 tzw. " W" zatrzymuję się na chwilę i myślami jestem z powstańcami: tymi którzy polegli i tymi którzy szczęśliwie przeżyli to piekło jakie zgotowali Polakom Niemcy. Was także proszę o chwilę zadumy o tej godzinie. Pamiętajmy o tych którzy wywalczyli nam wolną Polskę, to właśnie nim zawdzięczamy teraz to, że nie musimy walczyć, nie grozi nam praktycznie żadne niebezpieczeństwo. Ja z tej okazji, że dziś wspominamy powstanie warszawskie skomponowałam stylizację w stylu retro nawiązującą do tamtych czasów. Sukienka z kapeluszem a do tego bukiet słoneczników i nic więcej nie trzeba. Minimalizm i elegancja - tak to lubię najbardziej! 








sukienka / AwesomeJade

kapelusz / TXM

***

49 komentarzy:

  1. Na pewno warto pamiętać o tych młodych ludziach, którzy walczyli za swoją Ojczyznę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba pamiętać :)
      O tych którzy oddali życie za naszą ojczyznę. No to nie była tylko ich Polska ale też nasza ta którą oni nam wywalczyli.

      Usuń
  2. Kocham słoneczniki : ) bardzo kojarzą mi się z latem
    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  3. nie w moim stylu ale bardzo ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna stylizacja i piękne słoneczniki :D W takim dniu jak dziś warto pomyśleć o tych ludziach,
    którzy walczyli o naszą wolną Polskę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Oczywiście, że warto :) Musimy pamiętać by pamięć o powstańcach warszawskich nigdy nie umarła.

      Usuń
  5. Przepiękna stylizacja!Faktycznie idealnie wpasowuje się w tamte czasy :) Dla mnie powstanie warszawskie to też bardzo ważne wydarzenie. Co roku całą rodziną o godzinie W zatrzymujemy się i przy dźwięku syren oddajemy część Bohaterom. Cieszę się, że teraz tyle się mówi na ten temat, że bardziej naglaśnia się ten niezwykły zryw. Cześć i chwała Bohaterom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :)
      Wspaniale, że rodzinnie świętujecie tę rocznicę. Ja też cieszę się, że wiadomość o tymże zrywie ku wolności z roku na rok coraz bardziej się rozszerza i młode pokolenia poznają naszą piękną choć bolesną historię.

      Chwała Pamięci Powstańców Warszawskich :)

      Usuń
  6. Uwielbiam takie sukienki....
    1 sierpnia zajmuje szczególne miejsce w moim sercu, choć ani nie pochodzę z Warszawy, a nikt z mojej rodziny w powstaniu nie walczył. Powstańców darzę szczególną estymą. Wysyłam też kartki do Powstańców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam :)

      To piękne że powstanie warszawskie ma szczególne miejsce w Twoim sercu :)

      Ja też z Warszawy nie jestem. Nikt też jak mi wiadomo z mojej rodziny jak mi wiadomo nie walczył ale pewności nie mam.

      Też co rok wysyłam kartki dla powstańców :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  7. Sukienka ma w sobie to coś, bardzo dziewczęca, ale i elegancji nie można jej odmówić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawiera w sobie wszystko co lubię najbardziej :)

      Usuń
  8. Świetna sukienka. Uwielbiam takie wzory.

    OdpowiedzUsuń
  9. piękna sukienka a słoneczniki cudne! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne sukienka, ślicznie wyglądasz :) W ogóle cała sesja cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładna sesja :) Widzę, że włoski obcięłaś, bardzo Ci ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tak trochę zmieniłam fryzurę :)

      Usuń
  12. Nasi bohaterowie 🤗 Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  13. Beautiful dress and you look brilliant in it!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Te słoneczniki i ta sukienka tworzą cudowny duet. Przepięknie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudownie Tobie. Myślę, że takie sukieneczki Tobie bardzo pasują! I te kwiaty! Tylko na wsi... ah!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cześć, Iwetto! ;)

    Klimaty retro bardzo Ci pasują. ;) Ślicznie wyglądasz. A słoneczniki dodają uroku. <3

    Miałam się wybrać na zdjęcia w niedzielę, ale deszcz pokrzyżował mi plany. :D

    Życzę Ci wspaniałego, słonecznego tygodnia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)

      Bardzo, bardzo mi miło, dziękuję Ci :)

      Trzymam kciuki by udało Ci się w tym tygodniu :)

      Dziękuję, miłego tygodnia dla Ciebie :)

      Usuń
  17. Chwała i cześć bohaterom! Moim małym marzeniem jest odwiedzić Warszawę w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, ale na razie poczekam aż się ustabilizuje sytuacja epidemiczna :D Stylizacja super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieczna pamięć :)
      Też bym chciała wziąć kiedyś udział w godzinie " W" w Warszawie :) Ale miałam to szczęście, że 6 lat temu mogkam zwiedzić muzeum powstania warszawskiego :)

      Usuń
  18. Cześć Iwetta! Ale pięknie myślisz:> Super, że są ludzie, którzy o tym mówią, piszą.. stylizacja bardzo klimatyczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ewelino :)
      Trzeba o tym mówić :) Trzeba pamiętać :)

      Dziękuję :)

      Usuń
  19. Sukienka niestety nie dla mnie, ale kapelusz i słoneczniki i oszem <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Widać, że dobrze się czujesz w takiej stylizacji :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY