sobota, 21 listopada 2020

upiecz dzieciom radość z margaryną Kasia

Dzień dobry Drodzy Czytelnicy!

Wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Bożego Narodzenia. To taki czas w roku kiedy otwieramy nasze serca na tych, którym w życiu czy to nie wyszło, czy są chorzy czy tak po prostu rodzina się oddaliła sprawiając, że ktoś jest po prostu samotny. Kocham pomagać. Nie tylko od święta, ale i w ciągu roku. Bycie dobrym człowiekiem w tych czasach to naprawdę rzadkość. Ludzie pędzą gdzieś czasem sami nie wiedzą gdzie. Pieniądze- one mają teraz znaczenie. Każdy chce ich więcej i więcej, zapomina o co tak naprawdę w naszym życiu chodzi. Pragnienie czegoś ponadto co się ma jest teraz na porządku dziennym. Nie zdrowie, nie miłość, nie rodzina, przyjaźń, dobro. Pieniądze, więcej godzin nadliczbowych w pracy, fizyczność z drugim człowiekiem ale nie miłość. Nowy, wypasiony samochód, markowe ubrania którymi się szpanuje przed znajomymi. Dobra coraz mniej. Smutne ale prawdziwe. Cieszę się, że chociaż są jakieś akcje, fundacje, zbiórki, że jeszcze są ludzie gotowi pomagać potrzebującym. Wystarczy niewiele by dołożyć swoją cegiełkę. Kupić margarynę Kasia, upiec korzenne ciasteczka, zrobić zdjęcie i dodać na swoim Facebooku czy Instagramie z hasthagiem #upieczdzieciomradość. Im nas więcej tym więcej dzieci z SOS Wioski Dziecięce otrzyma wsparcie pieniężne. Warto się przyłączyć uwierzcie mi! Radość z pieczenia ulubionych pierniczków i uśmiech na buziach dzieci – dla tego warto się poświęcić.

Rok temu udało mi się wygrać ten piękny fartuszek który mam na zdjęciu. Dodatkowo dostałam foremki do robienia ciasteczek i rękawicę kuchenną. 


Korzenne ciasteczka

1 jajko

1,5 szklanki mąki

pół szklanki cukru pudru

2 łyżeczki przyprawy korzennej

dwie łyżki miodu

pół masła lub margaryny

pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie: Mąkę przesiać. Odmierzyć 1,5 szklanki, wysypać na stolnicy. Dodać pół margaryny lub masła, proszek do pieczenia, miód, przyprawę korzenną i jajko. Całość zagnieść, następnie odłożyć do lodówki na 20 – 30 minut. Ciasto rozwałkowywać na grubość ok. 4mm wykrawać foremkami ciasteczka. Piec w temp. 170 stopni ( z termo obiegiem) ok. 10-15 minut.



Znasz tę akcję?

Przyłączysz się?

***


63 komentarze:

  1. Uwielbiam takie ciasteczke :) Rok temu nie piekłam ale muszę w tym roku zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciasteczka :)
    U mnie zmiany na blogu wizualne zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Z chęcią zerknę na Twojego bloga :)

      Usuń
  3. Ależ apetyczne te Twoje ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pierniki ;) Bycie dobrym człowiekiem jest trudne czasem , ale warto . Nawet jeśli trzeba mieć twardą pupę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo! Jak u Ciebie świątecznie :)
    Przepiękne pierniczki. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A już tak się chce tych świąt :)
      Dziękuję :) i także pozdrawiam

      Usuń
  6. W tym roku jeszcze nie piekłam, postaram się przyłączyć! :) O akcji słyszałam, ale nie wiele. Tak troszeczkę i nie bardzo wiedziałam o co dokładnie w niej chodzi. Teraz, kiedy już wiem z czystą przyjemnością wezmę udział. Czasem niewiele trzeba, by zrobić dla kogoś coś dobrego i jeżeli jest taka okazja, to warto ją wykorzystać! :)
    Wspaniały wpis i urocze zdjęcie! Świetny fartuszek :3
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas jest aż do Wigilii :) Na pewno zdążysz :) Cieszę, że z mojego bloga wiesz więcej o tej akcji :) Pewnie, że warto pomagać a czasem potrzeba tak niewiele by pomóc :)

      Dziękuję Klaudio :)

      Buziaki

      Usuń
  7. Bardzo fajna akcja, pierwszy raz o niej czytam:) świetne foremki, koniecznie muszę zrobić takie ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł..pyszne ciacha:):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej akcji chyba właśnie poprzez Twojego bloga :D Chętnie w tym roku się do tej akcji przyłączę
    i wypróbuję Twój przepis na ciasteczka, ponieważ mój przepis gdzieś się zagubił :/ Tylko mam pytanko
    czy zamiast przyprawy korzennej można dać kilka kropel aromatu? Bardzo fajny fartuszek wygrałaś,
    a foremki zawsze się przydadzą :D Twoje ciasteczka pięknie się upiekły :D Ja zapewne będę takowe robiła kilka dni przed Bożym Narodzeniem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)
      Co do Twojego pytania to nie wiem czy aromat będzie dobry, nie próbowałam tak jeszcze robić. Ale jeśli chcesz możesz przeprowadzić taki eksperyment.
      O tak te foremki są świetne :) Dziękuję :))

      Ja piekę sobie już w listopadzie takie korzenne, potem na Mikołajki a potem na święta Bożego Narodzenia :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Może warto wziąć tym razem? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyłączę się :) To niewiele wysiłku, a skoro można pomóc to oczywiście. Może nawet upiekę te ciasteczka z twojego przepisu, bo wydają się łatwe i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Pewnie, że trzeba niewiele by sprawić komuś radość i pomóc :)
      Przepis jest bardzo prosty, jak chcesz więcej ciasteczek zrobić to musisz podwójną porcje wzyzykich składników zrobić czyli nie 1.5 szkl. mąki a 3 szkl itd :)

      Powodzenia :)

      Usuń
  12. O matko, ale super! Jak tylko będę w domu, chętnie się przyłączę!!
    Ja też kocham pomagać i zgadzam się z Tobą totalnie. CIągle gdzieś gonimy, nie patrzymy na innych, widzimy tylko czubek własnego nosa:( to przykre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Kochana, że weźmiesz udział :)
      Ja też :) Trzeba być dobrym :) eh niestety świat pędzi a ludzie razem z nim... Smutne

      Usuń
  13. Wyglądają przepysznie. :) Na pewno zrobię takie ciasteczka w tym roku. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj tam Kasia... ważniejsze ciasteczla "D

    OdpowiedzUsuń
  15. Super akcja! A ciasteczka wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. My z siostrą planujemy pieczenie tych ciasteczek w następnym tygodniu. Już nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo wspaniale dziewczyny :) Trzymam kciuki :)

      Usuń
  17. Cudne pierniczki ;) Ja będę zaczynać piec początkiem grudnia 😁

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne pierniczki :) zapachniało od razu świętami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) miałam to samo jak je piekłam :)

      Usuń
  19. I zrobiło się świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jeszcze nie piekę ciasteczrk, bo zdecydowanie by wszystkie w mig były zjedzone ;) Ale w sumie może wlasnie zaplanuję pieczenie co tydzień, żeby było w domu wesoło? Natchnęłaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekę bo piec można coraz :D
      Pieczenie sprawia wiele radości uwierz mi :)

      Usuń

  21. I found the cookies very cute, I really wanted to do them. I loved the blog and the post, which I'm already following. https://beperes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajna akcja, ciasteczka wyglądają smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie słyszałam jeszcze o tej akcji, ale bardzo lubię piec z moimi dziećmi ciasteczka dlatego chętnie dołączę

    OdpowiedzUsuń
  24. Takie ciasteczka to specjalność moich dzieci. Bardzo lubią takie robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieci mają najwięcej frajdy z pieczenia takich ciasteczek :)

      Usuń
  25. Wspaniała akcja, zarówno jej cel jak i samo zachęcenie do pieczenia ciasteczek, które już tworzą świąteczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  26. W tym roku i ja piekę pierniczki :)
    Buziaki:*
    Zapraszam na ostatni post -> WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  27. Cześć, Iwetto! ;)

    Bardzo fajne ciasteczka upiekłaś. Jeśli dobrze kojarzę, to wspominałaś o tej akcji w zeszłym roku, tak? ;) Ja za pierniczki wezmę się dopiero w grudniu. :D

    Widzę, że kupiłaś sobie czerwony samochód z choinką. Super wygląda. Ja w zeszłym roku na podobny polowałam i udało mi się kupić aż 2 - jeden ceramiczny ze światełkami, a drugi w formie bombki. <3

    Przesyłam Ci moc pozytywnej energii i życzę dobrego tygodnia! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko :)

      Dziękuję bardzo, uwielbiam piec słodkości :) Tak, tak rok temu też wspominałam o tej akcji. Warto brać udział :) i pomagać :)

      Ten Samochodzik kupiłam za 5 zł w pepco jest plastikowy :) Widziałam Kochana te Twoje bardzo ładne są :)

      Dziękuję, także przesyłam pozytywną energię Tobie i życzę dużo zdrowia na każdy dzień :)

      Usuń
  28. ojaaa mimo diety w tym roku na bank bede peic peirniczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam dla domowych pierniczków warto przerwać dietę :D

      Usuń
  29. Cała Polska na święta piecze pierniki! Najlepsze na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł! Może piewszy raz w życiu coś sama upiekę hah.
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY