czwartek, 13 sierpnia 2020

ZAINSPIRUJ SIĘ! bukieciki i wianki z ziół i kwiatów na święto 15 sierpnia

 


Dzień dobry w czwartek trzynastego dnia sierpnia!

Co u Was? Jak mijają sierpniowe dni?  Ostatnio będąc na spacerze po pobliskiej łące, patrząc na te polne kwiaty tak sobie wymyśliłam dzisiejszy wpis, że będzie o bukiecikach i wiankach na święto Matki Boskiej Zielnej, które wypada w tę sobotę. Oprócz święta maryjnego to także 100 – rocznica Cudu nad Wisłą oraz święto Wojska Polskiego. W naszej tradycji plecie się wianki albo robi się bukiety z ziół, kwiatów, owoców i warzyw i niesie się je do poświęcenia do kościoła. Święto co prawda pojutrze, ale i tak i tak postanowiłam zrobić taki inspiracyjny wpis. Może akurat ktoś się zainspiruje. Dodam, że tego rodzaju wręcz kwietny wpis jest pierwszym i jestem pewna, że nie ostatnim na moim blogu. Myślę, że jest swego rodzaju miłym zaskoczeniem a że jestem wielką miłośniczką kwiatów ( w sumie jak każda kobieta) to połączyłam przyjemne z pożytecznym.

Mam wielką słabość do polnych kwiatów. Mają w sobie jakąś skrywaną tajemnicę, same sobie rosną, żyją  na tej łące tak dziko i nieokiełzanie bez pomocy człowieka. Myślę, że właśnie to czyni te kwiaty wyjątkowymi. Moimi ulubionymi są rumianek, chabry, niezapominajki, stokrotki i maki.  Jak byłam mała robiłam takie mini bukieciki dla mamy, babci i siostry. Pamiętam jak plotłyśmy też wianki z  naszych polnych, polskich kwiatów. Niesamowite wspomnienia, marzę o tym by kiedyś przekazać tę tradycję swojej rodzinie, którą kiedyś chciałabym założyć. Co do bukietów na święto 15 sierpnia to nie tylko kwiaty ale i zioła mogą się w nich znajdować. Jakie? Pamiętam, że w naszym był dziurawiec, reszty niestety nie pamiętam nazwy, ale warunek udanego bukieciku jest taki, że cokolwiek weźmiecie to i tak skomponuje się naprawdę urokliwy okaz do poświęcenia. Jak wspomniałam we wstępie można także wykorzystać owoce oraz warzywa. Uwielbiam do polnych kwiatów dodać mini marchewkę albo jabłuszko. Mile widziane są też kłosy zbóż, źdźbła traw a także kwiaty ogrodowe jakie posiadamy czyli np. róże, słoneczniki  i itp. 

15 sierpnia kościół katolicki obchodzi święto Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Zarówno w Polsce, jak i w wielu innych europejskich krajach tego dnia Matkę Boską Wniebowziętą czci się jako patronkę ziemi i jej bujnej roślinności. Z tego powodu w polskiej tradycji ludowej 15 sierpnia nazywany jest dniem Matki Boskiej Zielnej. W Czechach z kolei używa się nazwy Matki Boskiej Korzennej.

PS. Zdjęcia do tego posta są ze strony PINTEREST . 





A Ty - przygotowujesz bukiecik/ wianek na poświęcenie? 

❤❤❤

53 komentarze:

  1. Takie kwiaty są cudne bo są take nieokiełznane , dzikie i wyjatkowe

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ale to pięknie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie wyglądają te bukiety, szkoda, że sama nie umiem takich ładnych zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetny wpis przygotowałaś, Iwetto <3
    Nawet jeśli teraz nie, to za rok zapewne się komuś przyda. ;)
    Takie małe bukieciki z kwiatuszków są przeurocze. <3

    Znam tradycję przygotowywania bukietów na święto Matki Boskiej zielnej, jest piękna, ale sama nic nie przygotowuję. Zawsze o tym zapominam. :D

    Życzę Ci miłego świętowania! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Ci się podoba Moniko <3

      Pewnie, że tak :)

      Zgadzam się, mają w sobie dużo uroku <3

      Rozumiem, ja co roku staram się przygotować bukiecik :)

      Dziękuję <3 Ja Tobie także życzę miłego świętowania :*

      Usuń
  5. Patrząc na te wszystkie piękne bukieciki żałuję że tak rzadko bywam na wsi ;) poszalałabym jak za dzieciaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne są te bukieciki na tych obrazkach. Ja nie przygotowuje bukietów i wianków na poświęcenie,
    ponieważ zwyczajnie nie mam do tego talentu. Moimi ulubionymi polnymi kwiatami są zdecydowanie stokrotki :D
    Utwór, który zamieściłaś do wpisu jak najbardziej znam i często śpiewałam tą pieśń razem z chórem na szkolnych apelach. Jest to jedna z moich ulubionych pieśni :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że się podobają :) Wiesz jako takiego talentu nie trzeba mieć ;) Wystarczy kilka kwiatów, ziół itp. połączyć to w bukiecik i związać wstążeczką albo sznureczkiem i gotowe :) Ahhh też lubię stokrotki :)

      Tę piosenkę znam z czasów mojego dzieciństwa :)

      pozdrawiam

      Usuń
  7. I have been following your posts, and today’s choice is very interesting and unique.

    Women's Sleepwear Sets

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojeju jaka piękna tradycja! Żaluję, że u mnie nigdy się czegoś takiego nie robiło :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne bukiety! Naprawdę inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham wianki z naturalnych kwiatów i roślin ozdobnych :) Czasem je plotę. Nauczyła mnie tego babcia i bardzo bym chciała nauczyć tego moje dzieci :) To proste, ale jednak wymagające kilku prób zajęcie :) Takie wianki ii bukiety są naprawdę bardzo inspirujące. Mnie cała natura bardzo inspiruje i to właśnie w niej najczęściej szukam inspiracji w codziennej pracy.
    Takie drobnostki jak komponowanie bukietu czy plecenie wianka to niezwykle miłe uczucie. Warto czasem poszukać radości w prostocie :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Tylko, że ja wianków niezbyt umiem zapleść, moja mama umie :) Moja śp.babcia kiedyś plotła piękne wianki :) Fakt, wymaga to nie lada sprytu :) Ja bym chciała swoje dzieci kiedyś nauczyć tej tradycji, zaszczepić w nie miłość do polskich, polnych kwiatów jak zrobiła to kiedyś moja mama ucząc tego mnie :)
      Natura jest cudna, nie dziwię się, że Cię inspiruje <3

      Małe a cieszy, dzisiaj mnie mega ucieszyło zbieranie kwiatów i ziół na bukiecik na jutro :) Cudnie się czułam na tej łące :)

      ja Ciebie też ciepło pozdrawiam <3

      Usuń
  11. Na Zielną to pewnie jakiś festyn u was robią albo jarmark? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nic z tych rzeczy :( Tylko przynosi się bukiecik/ wianek do kościółka i ksiądz święci.

      Usuń
  12. W tym roku mega mega modne są dekoracje właśnie takie "wiejskie". Przecudowne są polne kwiaty. <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne, najbardziej podobają mi się te ze słonecznikami :) w Meksyku nie obchodzi się tego święta :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo :) Mnie też te ze słonecznikami :) Ooo wielka szkoda :(

      Usuń
  14. Nie wiedziałam, że w Czechach jest Matki Bożej Korzennej. Czy także katolicy inaczej obchodzą ten dzień - u nas się przynosi właśnie zboża i zioła do poświęcenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie ta informacja zaskoczyła :) Świetnie, to piękna tradycja :)

      Usuń
  15. Uwielbiam takie propozycje choć przyznam ze ja zawsze korzystać z przyjaciółki pieknie dobiera kwiaty

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne te bukiety, choć u nas się takich na święto nie robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podobają :) Szkoda, to piękna tradycja

      Usuń
  17. Jakie śliczne ^^ też uwielbiam ten zwyczaj i zawsze z babcią robimy bukiety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3 <3 wspaniale, że pielęgnujecie tę tradycję :)

      Usuń
  18. Dziś (15 sierpnia) usłyszałam w radio, że zwyczaj każe by w bukiecie było siedem lub siedemdziesiąt siedem gatunków ziół lub kwiatów... Ale odchodzi się od tego na rzecz przede wszystkim pięknych kompozycji - jak widać w Twoim poście bukiety mogą być naprawdę przemyślaną pod względem estetycznym formą sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, nie wiedziałam o tym :D Bardzo miła ciekawostka :)

      Usuń
  19. Śliczne polne bukiety. Jak kocham takie kompozycje. Super. Podoba mi się twój post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że bukieciki Ci się podobają :)

      Usuń
  20. Piękne inspiracje na bukiety!

    OdpowiedzUsuń
  21. Co za cudowny wianek z pierwszego zdjęcia! Z pewnością będę musiała spróbować go odtworzyć. ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że Ci się podoba :) Trzymam kciuki by Ci się udało <3

      Usuń
  22. Zawsze jak tylko widzę kwiaty z dłuższymi łodyżkami rosnące na łące, to lubię pleść z nich wianki i bransoletki dla moich córek. Mnie nauczyła kiedyś koleżanka z zerówki! To się nazywa szkoła!

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam takie bukiety ❤️

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY