czwartek, 14 kwietnia 2022

mój wielkanocny TAG


Dzień dobry w Wielki Czwartek! 

Melduję, że do Wielkanocy już tylko 3 dni, a dziś rozpoczynamy Triduum Paschalne. 3 święte dni które są ustanowione na pamiątkę męki, śmierci i Zmartwychwstania Pana Jezusa. Mogę rzec iż uwielbiam te dni w roku, staram się rok w rok we mszy wielkoczwartkowej, nabożeństwie wielkopiątkowym i mszy wielkosobotniej uczestniczyć. W dodatku za niedługo będziemy święcić pokarmy, macie już kupione i ozdobione koszyczki? :) Ostatnio wpadłam na pomysł by zrobić wielkanocny TAG. Posiłkowałam się trochę pytaniami jakie zadawałam Monice w poprzednim poście. Chcę byście przez ten wpis poznali moje wielkanocne tradycje. A zatem do dzieła... 

PS. A na zdjęciach są moje wyroby tj. babki jakie dotąd upiekłamoraz dekoracje jakie wykonałam własnoręcznie.Dodatkowo możecie popodziwiać moje kwiatuszki :) Dodatkowo możecie wejść na bloga Garnuszek i Foremka, tam znajdziecie wiele przepisów na Wielkanoc linki tutajtutajtutajtutajtutajtutaj

Wpis ze stylizacją na Wielkanoc oraz z życzeniami pojawi się pojutrze tj. 16 kwietnia o godzinie 6.30.

KIEDY ROZPOCZYNASZ PRZYGOTOWANIA DO WIELKANOCY?

Szykowanie się do świąt wielkanocnych rozpoczynam już wraz z początkiem Wielkiego Postu. Kiedy tylko w sklepach pojawiają się świąteczne dekoracje ja  sprawdzam jakie mam w domu i czego brakuje to to dokupuję. Kolejne niedziele Wielkiego Postu tylko przybliżają mnie do wielkich przygotowań, w tym szczególnym czasie w ciągu roku testuję też przepisy na wielkanocne potrawy i ciasta. Wielki Post to dla mnie też oczywiście czas zadumy, nostalgii, pracy nad sobą. Prawdziwe szykowanie do świąt jest na dwa tygodnie przed Wielkanocą kiedy robię generalne porządki, a w Wielkim Tygodniu już tylko dokonuję małych poprawek, szykuję pyszności na świąteczny stół a w Wielką Sobotę dekoruję dom. 


MASZ SWOJE ULUBIONE ŚWIĄTECZNE CIASTO? 

Zdecydowanie moim ulubionym jest babka. Co roku staram się upiec inną, wpierw wypróbowuję przepis na kilka dni przed świętami by potem nie było wpadki. Lubię też wszelkie serniki, kruche ciasteczka a także drożdżowe z rodzynkami.  Ale babka jest obowiązkowo, jest ona dla mnie symbolem Wielkanocy. Od zeszłego roku testuję co i raz nowe przepisy. Była już babka z kisielem cytrynowym, babka z winem musującym, babka na jogurcie naturalnym, babka piaskowa a ostatnio wypróbowałam przepis na babkę drożdżową. Wszystkie były naprawdę pyszne a na tegoroczne święta z pewnością zrobię klasyki: drożdżową i piaskową. 


JAKA JEST TWOJA WIELKANOCNA TRADYCJA? 

Z pewnością jest nią przygotowywanie pisanek. Swego czasu używałam do tego owijek albo barwników zakupionych w sklepie. W tym roku planuję ( zdecydowanie zrobię to jutro) zabarwić je w sposób naturalny. Użyję do tego na pewno buraków, kurkumy czy czerwonej kapusty. Efekty pokażę Wam wkrótce. Tradycja przygotowania pisanek jest u mnie odkąd pamiętam, zawsze sprawiała mi ona bardzo dużo frajdy. Dwa lata temu zaś zrobiłam wielkanocne DIY i powstały styropianowe pisanki z cekinami. Tradycją jest też wysyłanie kartek rodzinie i znajomym, nie ma roku bym ich nie wysłała. 


ZA CO NAJBARDZIEJ LUBISZ WIELKANOC?

Bardzo podobają mi się obchody tych świąt. Rozpoczynają się Wielkim Postem, 40 dniowym, który poprzedza Niedzielę Palmową i Triduum Paschalne. Niesamowite są te dni w ciągu roku. Niezmiennie od lat staram się brać w nich udział. Sama idea świąt jest piękna : Bóg posyła swojego Syna na śmierć by ten odkupił ludzkie winy, nie ma chyba piękniejszej definicji miłości jak ta którą prezentuje nam Chrystus na krzyżu.


TWOJA ULUBIONA POTRAWA WIELKANOCNA TO? 

Mam słabość do żurku. W tym roku będę gotować sama pierwszy raz. Znalazłam przepis w gazecie i przetestowałam go przed świętami kilka razy. Domownikom bardzo smakował więc na 100 procent pojawi się na świątecznym stole. Lubię też faszerowane jajka, wszelkie sałatki a najbardziej jarzynową oraz białą kiełbaskę pod każdą postacią. 

***

Jestem bardzo ciekawa jak Wam się podoba mój wielkanocny TAG. Dajcie koniecznie znać w komentarzach. Jestem równie mocno ciekawa jak Wy przygotowujecie się do świąt. Jeśli macie ochotę odpowiedzieć na te pytania to bardzo proszę. Pozdrawiam Was serdecznie i do usłyszenia w Wielką Sobotę. 

Iwetta

***

34 komentarze:

  1. Bardzo przyjemny tag :) Życzę spokojnych i radosnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Dziękuję za życzenia i życzę wesołych świąt wielkanocnych :)

      Usuń
  2. Mnie Wielkanoc kojarzy się z czymś nowym, świeżym, z wiosną. Przygotowania zaczynam przed Niedziela Palmową głównie w porządkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też :)

      Ja tak samo, na Palmową mam już posprzątane.

      Usuń
  3. Wielkanoc kojarzy mi się z wiosną, kwiatami, budzeniem się do życia po zimie :) moim ulubionym ciastem Wielkanocnym jest mazurek, bo przygotowuję go tylko raz w roku i staram się aby był wyjątkowy :) Kochana życzę Tobie i Twojej rodzinie wszystkiego dobrego, zdrowych i spokojnych świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także Magdo :)
      Ja Mazurek jadłam raz w życiu, kiedyś siostra upiekła :) Ale teraz to bardziej u nas babki i serniki :)

      Dziękuję za piękne życzenia, wesołych świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twoich bliskich :*

      Usuń
  4. Ja oczywiście uwielbiam sernik mamy. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z babek uwielbiam babką z masłem orzechowym i orzechami, a z potraw to mam słabość do białej kiełbasy, z resztą tak jak i Ty :D Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie orzechy odpadają niestety. Ale wczoraj upiekłam babkę piaskową z nutką cytryny :)
      O to tak jak ja, faktycznie :)

      Wesołych świąt! :)

      Usuń
  6. Bardzo fajny tag :D Smakowicie prezentują się Twoje babki Wielkanocne :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć, Iwetto! <3

    Fajnie, że stworzyłaś taki TAG i mogłam dzięki temu poznać Twoje zwyczaje wielkanocne. ;)

    Twoje wypieki wyglądają bardzo smakowicie. Gratuluję! <3

    Też lubię babkę, jednak w tym roku jej u mnie nie będzie. :D Żurek za to obowiązkowo. :D

    Koszyczek mam z poprzednich lat, przystrajać go będę w Wielką Sobotę. Mam też już pomysł, jak ozdobię pisanki, które powędrują do święcenia. ;)

    Czekam na Twoją propozycję stylizacji. Jestem ciekawa, co wymyśliłaś. <3

    Owocnego przeżywania Triduum Paschalnego. Buziaki! ;*


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Moniczko :)

      Cieszę się, że Ci się spodobał :)

      U mnie babka jest co roku :) Nie może zabraknąć głównego ciasta tych świąt to tak jak na Boże Narodzenie piernika :)

      Super, powodzenia :)

      Już jest, zapraszam :)

      Owocnego i nostalgicznego Triduum Paschalnego życzę :)

      Usuń
  8. Z ciast bardzo lubię babkę i sernik i obowiązkowo faszerowane jajka oraz sałatkę jarzynową.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy tag. Szkoda, że nie mam czasu, aby odpowiedzieć na niego u siebie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super wielkanocny tag, lubię takie pytania i odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie obowiązkowo na stole sernik i mazurek "Cygan" z przepisu babci:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przygotowania rozpoczynam na kilka dni przed świętami, cztery czasem pięć, tyle nam wystarcza, aby ze wszystkim się wyrobić w spokojnych rytmach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny ten tag :)
    Ja też bardzo lubię żurek, niestety mimo tego że coraz lepiej radzę sobie w kuchni, nie umiem go dobrze przygotować :(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wejdź na mojego drugiego bloga. Tam znajdziesz wpis z przepisem na żurek. Jest bardzo prosty :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  14. U mnie na Wielkanoc zawsze musi być babka i sernik :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne. Moja mama od dwóch tygodni robi ażurowa pisanki - wierci w wydmuszkach! Szału można dostać ,ale efekt prześliczny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Postawiłam w tym roku na mazurki 😉

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY