czwartek, 25 lutego 2021

ulubieńcy miesiąca - luty 2021

Cześć Kochani Czytelnicy!

Jak się macie? Co u Was ciekawego? U mnie dobrze, dni mijają, za rogiem marzec, tak więc przyszła pora na moich ulubieńców miesiąca Lutego. Troszkę się uzbierało mimo iż tenże miesiąc ma tylko 28 dni. Dodam, że tak śnieżnego i mroźnego Lutego nie było od lat. Ileż ja się wyspacerowałam po zaśnieżonym lesie, nawdychałam tego zdrowego i rześkiego powietrza ahh, w sumie już za tym tęsknie ;-) No ale nic nie może wiecznie trwać i chociaż zima nadal jest z nami to wiosna tuż, tuż. 

Namiastka wiosny w zimie, tak jakoś naszła mnie ochota na bukiet tulipanów. Sprawiłam go sobie i o dziwo postały coś ok. 3 tygodni. Piękne, białe z różowym wierzchem. Uwielbiam tulipany, na każdą porę roku mam swoje ulubione kwiaty. Wiosną są to tulipany, latem słoneczniki, jesienią astry a zimą lubię gwiazdy betlejemskie. Kupiłam też sobie swego rodzaju wianek z drewnianym motylkiem i wstążką, który zawiesiłam sobie niedaleko łóżka. Ładnie współgra z różowymi ścianami w moim pokoju. 

Moim ulubionym świętem w Lutym był Tłusty Czwartek. Nasmażyłyśmy z mamą dużo pączków i oponek, było słodko i pysznie. W ogóle wiele razy rozkoszowałam się gorzką, liściastą herbatą zaparzoną w porcelanowym dzbanku a wlana do białej minimalistycznej filiżanki była niezwykle przyjemną ucztą dla podniebienia. Od 4 miesięcy nie słodzę herbaty, uważam to za swój swego rodzaju mały sukces. 

W Lutym przeczytałam 6 książek, to o dwie mniej jak w styczniu. W sumie może dlatego, że ten miesiąc jest krótszy o całe 3 dni. Z książkami w moim przypadku jest tak, że jak jest ciekawa i wciągająca to potrafię przeczytać ją w ciągu 3-4 godzin. Nie czytam książek, które mnie męczą, najzwyczajniej w świecie oddaję je po prostu do biblioteki.  „ Obiad z Bondem”, seria „ Łatwopalni” składająca się z 3 części – wszystko to od Agnieszki Lingas – Łoniewskiej. Dodatkowo przeczytałam „ Stokrotki w śniegu” oraz „ Zimowe sny” – książki napisane przez Richarda Paula Evansa. 

W nocy z 31 stycznia na 1 lutego dokonała się rzecz niezwykła i piękna, bo świat dookoła został skąpany w szadzi. Drzewa, budynki, wszelakie konstrukcje, wszystko zostało pokryte tą niebywałą bielą. Dzień był mroźny i słoneczny, to była istna magia i bajka w jednym. DO dziś mam w pamięci te widoki. W Lutym w Rossmannie można było kupić za 5 zł lizak z miłością. Kupując te słodkości kwota za nie trafiała na rzecz Szlachetnej Paczki. Według mnie świetna inicjatywa, a i radość dla osoby której można było taki lizak podarować. 

W Lutym dołączyłam do grona fanów filmów i seriali na platformie Netflix. W sumie obejrzałam 3 filmy i dwa seriale. „Planeta Singli 3” była swego rodzaju powtórką, bo oglądałam już tę komedię w kinie.  W walentynki obejrzałam „ Do wszystkich chłopców których kochałam – zawsze i na zawsze” – to trzecia część z Larą Jean i Peterem Kavinsky’m. Fajna, lekka, przyjemna, idealna na zimowy wieczór, bo nie trzeba za dużo myśleć. Jestem fanką tej serii filmów, myślę, że pojawi się też 4 część. Drugi świetny film to obejrzany w dniu swojej premiery czyli 11 lutego – „ Miłość do kwadratu” z Adrianną Chlebicką i Mateuszem Banasiukiem. Bardzo mi się podobała ta komedia romantyczna, polecam serdecznie. Wiele się dzieje, gdyż główna bohaterka prowadzi podwójne życie: nauczycielki i modelki. 

Obejrzałam też wszystkie odcinki pierwszego sezonu serialu „ Emily w Paryżu”. Co prawda sporo w nich dwuznacznych tekstów, seksualnych anegdotek, to i tak i tak serial mnie się bardzo podobał i czekam na drugi sezon. Tym bardziej, że uwielbiam Paryż i taki film gdzie cała akcja się w tym miejscu toczy nie sposób by nie urzekłby mojego serca i duszy. Drugi serial to genialny „Gambit Królowej”, którego akcja toczy się w latach 50. i 60. XX wieku. To historia Elizabeth Harmon słynnej szachistki, serial nakręcono na podstawie książki o tym samym tytule napisanej przez Waltera Trevisa. 

Koniec Lutego już w niedzielę, zatem życzę Wam dobrych tych ostatnich dni tego miesiąca a także tego by Marzec był dla Was dobry, ciekawy, radosny, wiosenny i spełnił wszystkie Wasze oczekiwania. Zaś sobie życzę więcej determinacji, mniej zmęczenia, więcej energii do działania i uśmiechu .

****

47 komentarzy:

  1. Miłość do kwadratu oglądałam super film. A ulubieńców masz naprawdę dużo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :) No troszeczkę się ich uzbierało :)

      Usuń
  2. Chyba w końcu obejrzę ,,do wszystkich chłopców..." :) No i ,,Emily w Paryżu" też może być ciekawe :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście dawno nie było tak mroznego i śnieżnego lutego 🙂
    Tłusty Czwartek też jest moim ulubionym świętem 😉
    Oglądałam "Emily w Paryżu " I "Gambit Królowej " I obydwa seriale bardzo mi się podobały 🙂
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko się cieszyć :)
      He he święto słodkości najlepsze :)
      Super, że masz podobne odczucia odnośnie tych seriali co i ja :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo miłe i ciekawe wspomnienia. Luty był piękny, ale jednak wolę ciepełko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda luty ( nie licze końcówki) był zimny i mroźny.
    6 ksiażek to abrzdo dobry wynik :-) Gratulacje z tym niesłodzeniem herbaty- ja niestety wciąż dodaje cukier ale małymi krokami zmniejszam ilość :-)

    'Gambit królowej" widziałam i mi sie podobał :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdziwie zimowy :)
      Też tak uważam :) W marcu myślę, że przeczytam ich więcej :)
      Ja też nie tylko nie słodzę herbaty ale ograniczam też produkty z cukrem :)

      To tak jak mi, świetny serial :)

      Usuń
  6. Książkę z pierwszego zdjęcia mam w planach przeczytać w ten weekend.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ulubieńcy. Domowe pączki, tulipanki, Gambit Królowej to także i moi ulubieńcy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś bardzo utalentowana, piękna i podoba mi sie ten wpis :) Ciesze sie na tego typu w[isy.. piszesz tak ciepło i z taką radością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pączucie, tulipany :))) Bardzo lubię takie wpisy, gdzie jest dużo zdjęć z ostatniego miesiąca :) A Gambit Królowej również obejrzałam, jestem zachwycona strojami głównej bohaterki, mogłabym żyć w tamtych czasach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he :) Bardzo się cieszę :)
      Mam podobne odczucia co i Ty. Beth świetnie się ubierała :) Ja także mogłabym żyć w tamtych czasach bo niezwykle mnie one pociągają i inspirują :)

      Usuń
  10. Bardzo się ucieszyłam z tegorocznej zimy, ale jeszcze bardziej cieszę się, że już czuć wiosnę w powietrzu. Uwielbiam ten przeskok pomiędzy tymi porami roku. Z zimnej często szarej zimy robi się cudowna zielona wiosna ze słoneczkiem, ćwierkającymi ptakami i kwitnącymi roślinami. Uwielbiam to:) U mnie z kwiatami jest tak, że zawsze kocham róże :D To moje ukochane kwiaty niezależnie od pory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, była naprawdę piękna :)
      Wiesz podobnie ja Ty lubię przejście z zimy na wiosnę :)
      Róże też są piękne :)

      Usuń
  11. Piękne wspomnienia. Gambit oglądałam, bardzo mnie wciągło. Zaczęłam Emily, ale coś nie pykło... nie oglądałam dalej, może kiedyś powrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Fakt " Gambit Królowej" jest bardzo wciągający :)
      A "Emily..." myślę, że jeszcze warto dać szansę :)

      Usuń
  12. Piękny bukiet tulipanów sobie sprawiłaś, widzę, że fajnie minął Ci luty przy ciekawych książkach 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie się bardzo podobają :) Luty był dość dobry :) A książki jakie przeczytałam naprawdę świetne :)

      Usuń
  13. Cześć Iwetta! Dzięki za podsunięcie pomysłu. Miałam ochotę na coś lekkiego, więc zaraz zabieram się za "do wszystkich chłopców", tyle, że druga część. A może jutro trzecia.
    Sześć książek to i tak sporo, serio serio. Masz rację- nie ma co na siłę czytać;)
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ewelino :)
      Polecam serdecznie te 3 filmy :) Naprawdę lekkie i przyjemne :)
      Pewnie, że nie. Czytanie na siłę to żadna frajda :))

      Ja także ściskam :)

      Usuń
  14. Przepiękny był ten miesiąc jeśli chodzi o aurę i krajobrazy, to zdjęcie z szadzią jest cudowne:)
    Też uwielbiam tulipany i tłusty czwartek (chociaż w tym roku przeholowałam z pączkami;)
    „Gambit Królowej” chętnie obejrzę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Bardzo zimowy i uroczy :)
      Ja też :) he he no co Ty aż tak? :D Ja zjadłam 8 pączków :)
      Polecam, genialny serial :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  15. Ja też bardzo lubię tulipany, choć bardzo rzadko je kupuję. Zainspirowałaś mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto od czasu do czasu kupić bukiet :)

      Usuń
  16. Te słodkości wyglądają przepysznie! :)
    Pozdrawiam, Werka

    OdpowiedzUsuń
  17. Ooooo pączki, jak ja lubię pączki. A lato tuż tuż! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, uwielbiam a domowe to już w ogóle :)
      He he ale najpierw wiosna :)

      Usuń
  18. Ja już chyba większość ciekawych filmów na Netflix obejrzałam ; ) Super filmy można tam znaleźć
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, ja jeszcze nie bo 3 tygodbie temu dopiero dołączyłam do Netflixa :)
      Jeszcze wiele przede mną :)

      Usuń
  19. Muszę nadrobić "Emily w Paryżu" :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Oglądałam te dwa serialne :) Naprawdę wciągające, nie mogę się doczekać kolejnych sezonów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciągle czaję się na Emilię w Paryżu, ale jakoś brakuje mi na nią czasu. Ale wiosennie się u Ciebie już zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto obejrzeć nim wstawia drugi sezon :) he he nooo już trochę tak :)

      Usuń
  22. Bardzo fajne podsumowanie ;) Ja też przeczytałam mniej książek w tym miesiącu, ale to przez to, że jakoś nie miałam nastroju..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Fakt nastrój do czytania książek to ważna rzecz :)

      Usuń
  23. Ja jestem przed oglądaniem Gambitu królowej, ale bardzo jestem ciekawa jak to wyszło, bo książka była świetna. Mam nadzieję, że się nie zawiodę. Z kwiatami czekam na prawdziwą wiosnę, bo chcę trochę bratków i pierwiosnków w ogrodzie zasadzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj wypożyczyłam książkę więc zobaczę :) Serial jest naprawdę świetny polecam :)
      Takie kwiaty ogrodowe to coś wspaniałego :)

      Usuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY