sobota, 21 grudnia 2019

7 książek na Boże Narodzenie



Dobry wieczór Kochani Czytelnicy!

Przybywam z jarmarku bożonarodzeniowego i życzę wszystkim udanych przygotowań świątecznych. Jestem niezwykle szczęśliwa i podekscytowana tym, że po raz pierwszy w życiu miałam możliwość wziąć udział w świątecznym jarmarku. Na dodatek w miasteczku niedaleko mnie. Jakim? Dowiecie się już w Wigilię. Dzisiaj chcę pokazać Wam 7 pozycji książkowych idealnych zarówno na przedświąteczny, świąteczny jak i poświąteczny czas. Bo po świętach też warto poczytać coś magicznego. Sama sięgam po takie książki jeszcze przynajmniej przez połowę stycznia.  Ale zanim o książkach to mam do Was pytanie: Jak stoicie z przygotowaniami do świąt?

U mnie już prawie wszystko gotowe, obkupiłam się jeszcze na jarmarku, a prezenty dla bliskich szczelnie ukryte. Pierniczki czekają w ozdobnych puszkach a wczoraj upiekłam piernik. Wypucowałam wszystkie pomieszczenia w domu, umyłam okna i starłam kurze. A w czwartek tata kupił choinkę. Czeka już na umocowanie jej w donicy z piaskiem. Jak na razie urzęduje jeszcze na balkonie ale to tylko kwestia czasu kiedy zagości w salonie.  Już nie mogę się doczekać jej ubierania. 24 grudnia jak co roku wstaję skoro świt,  jeszcze w piżamie pędzę na strych po pudełka z bombkami. A potem włączam radio i dekoruję drzewko. Razem dekorujemy, bo  z mamą i rodzeństwem. Tato też pomaga, zawsze zawiesza światełka. Uwielbiam ten magiczny czas kiedy jesteśmy razem. 

Wracając do książek to wszystkie są polskich autorek. Jakoś trudno jest mi się przekonać do zagranicznych świątecznych powieści. Nasze mają magię, łatwo jest mi się utożsamić z bohaterką danej książki.  Napisane są ze starannością i sercem. Przepełnione świątecznymi, rodzimymi – polskimi tradycjami bożonarodzeniowymi. Za to je kocham i co roku chcę przeczytać ich jak najwięcej.  Niektóre z tych książek to  nowości – miały premierę w tym roku, kilka jest też z 2018r. Wszystkie są godne uwagi, dlatego z tego miejsca serdecznie Wam je polecam.


Pejzaż z Aniołem

W tym roku w życiu Ady wszystko ma się zmienić!
Jeden wieczór, jedno spotkanie sprawiają, że marzy tylko o tym, by w te Święta wyjechać jak najdalej. Nie chce pamiętać o Wigilii i Bożym Narodzeniu, które od śmierci taty kojarzą jej się z niepewnością i odrzuceniem. Pragnie ciszy, samotności i spokoju gdzieś w górskiej chacie. Na szczęście jej dawna znajoma Madeleine z radością przyjmie ją w swoim domu niemal na końcu świata... Gdy zamykała drzwi, nie wiedziała, że właśnie za moment wydarzy się coś, co diametralnie odmieni całe jej życie. Czasem doprawdy niewiele trzeba. Ot, wino, korkociąg, koc i odrobina determinacji. No i szczypta szczęścia. Niby mało, a jednocześnie dla niektórych tak wiele.
Pejzaż z Aniołem to wzruszająca historia o tym, że warto szukać szczęścia i nigdy nie tracić wiary w lepsze jutro. O tym, że czasem przyda się szczypta magii. Może i ty odnajdziesz ją w Malowniczem?
Magdalena Kordel jest jedną z najpoczytniejszych polskich autorek. Jej powieści, m.in. Anioł do wynajęcia i cykl Malownicze sprzedały się w nakładzie 300.000 egzemplarzy.

 Wieczór taki jak ten Gabriela Gargaś

Święta to szczególny czas. Czas cudów. Bo zawsze znajdzie się Ktoś, kto rozdaje prezenty, niekoniecznie pod choinką…


Michalina ma 27 lat i sama wychowuje młodszego brata. Mieszkają w przepięknej, malowniczej miejscowości u podnóża Tatr. W codziennych trudach wspiera ją jej babcia Zosia, właścicielka cukierni „Cynamonowe serca”. To za jej radą, by podreperować budżet, wnuczka postanawia na okres Bożego Narodzenia wynająć pokoje dla gości.

Do pensjonatu przyjeżdżają tylko cztery osoby: ekscentryczny rozwodnik, który najchętniej wymazałby Święta z kalendarza, starsza pani, która pragnie odzyskać utracone wspomnienia oraz tajemnicza pani doktor z córką. Gdy dzień przed Wigilią do drzwi domu Michaliny zapuka jeszcze jeden gość, życie kobiety wywróci się do góry nogami. Poruszająca opowieść pełna świątecznego, niepowtarzalnego klimatu i magii. Bo gdy ludzie walczą o to, co w życiu najcenniejsze, atmosfera Bożego Narodzenia może zdziałać cuda.

PS. „ Wieczór taki jak ten” to pierwszy tom trzytomowej serii  z Bieszczad. Jego kontynuacja nosi tytuł „ Lato utkane z marzeń”. Zaś po nim powstała „Magia grudniowej nocy”.


Magia grudniowej nocy – Gabriela Gargaś

W tę grudniową noc magia świątecznej atmosfery rozgrzeje serca wszystkich!

W małym bieszczadzkim miasteczku mieszkańcy śnią o Świętach jak z bajki. Wśród wzgórz otulonych śniegiem, w małych domkach, w których pachnie cynamonowymi wypiekami, to marzenie może się spełnić… Czy pierwsza gwiazdka przyniesie ukojenie?

Michalina już niedługo zostanie mamą. Radość oczekiwania na maleństwo zakłóca jej jednak obawa, że będzie musiała wychowywać je sama. Czy Przemek wybaczy jej dawne błędy i stworzą kochającą się rodzinę? Przed Świętami babcia Zosia niemal nie wychodzi ze swojej cukierni „Cynamonowe serca”, bo zamówień na przepyszne pierniczki, makowce i serniki spłynęło jeszcze więcej niż w ubiegłym roku. Niefortunny wypadek sprawi, że nie będzie mogła sama dokończyć wypieków. Na szczęście ktoś chętnie jej pomoże… W te Święta każdy odkryje coś wyjątkowego. Bo przecież najpiękniejsze podarunki od losu dostajemy, kiedy najmniej się tego spodziewamy.


Spełnione życzenia – Karolina Wilczyńska

Wyobraź sobie dziewczynkę, której ludzie ofiarowują swoje historie. Nie przypuszczają, że słowa wypowiadane na głos mogą wpływać na ich przyszłość. Historia jak z bajki? W święta to możliwe! Tylko że marzenia mogą żyć swoim życiem i nie zawsze spełniają się w taki sposób, jak to sobie zaplanowaliśmy. Czasami los zgotuje nam zupełnie inną historię... Jak Wam się podoba? Macie ochotę sprawdzić komu i jakie życzenia spełnią się w ten szczególny dzień?


To będą piękne święta – Karolina Wilczyńska

Zanurz się w lekturze i odkryj swoje miejsce na ziemi. Być może będzie nim właśnie Jagodno!

Jagodno to urokliwa miejscowość położona w Górach Świętokrzyskich, gdzie smaki życia odmieniają się przez wszystkie przypadki. Z jego mieszkankami doświadczamy na równi radości i smutku, miłości i nienawiści, namiętności i samotności. W nadchodzące święta splotą się losy wielu kobiet, bo wszystkim nam towarzyszą podobne uczucia i pragnienie szczęścia. Każdej z bohaterek poświęcony jest osobny rozdział. Poznamy je bliżej i będziemy mogły poczuć się jak jedna z nich! Ta książka to nie tylko poruszający literacki prezent dla ciebie lub bliskiej osoby, zawiera także kolorowe zdjęcia i praktyczne porady! Razem z bohaterkami oraz czytelniczkami Stacji Jagodno przygotuj niepowtarzalne dekoracje według zawartych w każdym rozdziale instrukcji. Poznaj sekrety, dzięki którym stworzysz idealną broszkę na prezent, świąteczne ozdoby na stół czy piękne szydełkowe gwiazdki.


Magiczna podróż – Kasia Bulicz – Kasprzak

Pogodna, zabawna opowieść o miłości, przyjaźni a przede wszystkim o sile bezinteresownej życzliwości, która w magicznym okresie świątecznym najsilniej dochodzi do głosu. Utrzymana w konwencji komedii romantycznych, takich jak „Holiday”, „Tylko miłość”, „Ja cię kocham, a ty śpisz”. Pewnego zimowego wieczoru Małgorzata znajduje zagubionego psa. Nie bardzo wiedząc co zrobić, prowadzi go do sklepu zoologicznego. W ten sposób przecinają się drogi trzech kobiet: Małgorzaty, która przyprowadziła psa; Beaty, kupującej właśnie karmę dla kota i Alicji, pracownicy sklepu. Wspólna troska o los zwierzaka jednoczy kobiety. Pies ląduje u Małgorzaty bo tylko ona może go zabrać do domu, ale wszystkie z wielkim zaangażowaniem poszukują właściciela. Okazuje się, że jest nim czteroletni chłopczyk, który wraz z ojcem mieszka w małym górskim miasteczku. Kobiety postanawiają odwieźć zwierzaka do domu na święta. Tym łatwiej jest im podjąć tę decyzję, że żadna nie spodziewa się ciepłych i rodzinnych świąt – Małgorzata pokłóciła się z mężem, Alicja nie chce spotykać się z ojczymem i macochą, a Beata ma dość pytań rodziny o swojego byłego.


Wigilijna przystań – Sylwia Trojanowska

Odwiedź wyjątkową przystań nad Bałtykiem i przeżyj niezapomniane Święta!

Kiedy świat wypełnia magiczna atmosfera, a w powietrzu unosi się zapach świerku i pierników, mieszkańcy nadmorskiego Niechorza rozpoczną świąteczne przygotowania. Przeszkodzą im tajemnice z przeszłości, które wyjdą na jaw w najmniej odpowiednim momencie, oraz kilka niespodziewanych zdarzeń. Czy mimo to wspólne spotkanie przy stole pogodzi ich i sprawi, że miłość zatriumfuje? Święta to czas bycia razem, czas przebaczenia i radości. Spraw, aby trwał jak najdłużej!

Jaką książkę byś jeszcze dodał / dodała? 

Daj znać w komentarzu

❤❤❤

36 komentarzy:

  1. Świetne propozycje. Szczerze przyznaję, że rzadko sięgam po świąteczne propozycję, a nawet w święta mi się to nie zdarza :D "Magię grudniowej nocy" natomiast z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam takie książki :) Polecam, ale najpierw "Wieczór taki jak ten", potem " Lato utkane z marzeń" i dopiero "Magia Grudniowej Nocy" :) Bo to trzy tomy są tej opowieści :)

      Usuń
  2. Super, że pobyt na jarmarku zaliczasz do udanych. ;) Widziałam zdjęcia w Twojej relacji na IG. ;) U mnie w domu dzisiaj zagościły choinki- duża w pokoju u rodziców, a w moim mała i taka mini na biurku. <3 Powiem Ci, że nie przypominam sobie, bym czytała stricte świąteczne książki, z wyjątkiem, gdy w serii, którą czytałam pojawiło się coś świątecznego lub była to lektura szkolna. :D Raczej oglądam świąteczne filmy. :D Powiem Ci, że ostatnio nawet nie mam czasu zabrać się za książki, które dostałam od Mikołaja.
    Dzisiaj byłyśmy z Mamą na świątecznych zakupach- jedzeniowych. :D

    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jarmark był świetny :) Bardzo mi się tam podobało :) Ooo to już macie świątecznie <3 Super :) Ja uwielbiam świąteczne książki :) Staram się dużo czytać :) Trzymam kciuki by udało Ci się zasiąść do lektury :)

      Ja wybieram się na zakupy jutro z mamą i bratem :) Te jedzeniowe oczywiście :D

      buziaki :**

      Usuń
  3. Ja jakoś nie przepadam za taką świąteczną literaturą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam bożonarodzeniowe jarmarki :) W tym roku już dwa razy odwiedziłam Gdańsk i niesamowicie mi się spodobał :) Zjadłam też moje ulubione oscypki i wypiłam grzane wino. Kocham wszystkie świąteczne dekoracje i światełka. Czuję taką radość, gdy patrzę na to wszystko :)
    Powiem Ci, że ja mam przeciwnie. Jakoś nie mogę się przekonać do polskich autorów... Przeważnie nie odpowiada mi ich styl i urywam książkę, kiedy jeszcze dobrze się nie zaczęła. Może trafiałam na nieodpowiednich :)
    Z książkami niestety jestem mocno do tyłu :( Więc nie znam żadnego tytułu... Ale okładki mają przepiękne - bardzo klimatyczne!
    Na ostatnią bym się skusiła :)

    Pozdrawiam, ściskam mocno i życzę WESOŁYCH ŚWIĄT!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) Wczoraj byłam pierwszy raz, bardzo mi się tam podobało :) Było cudownie :) Kupiłam sobie sporo fajnych rzeczy i jedzenia na święta :) A wiesz, że mam podobnie? Wszystko jest teraz takie piękne i magiczne <3 Kolorowe :)

      Myślę, że trafiałaś na nieodpowiednich autorów. Ja też parę razy na takich natrafiłam. Mówi się trudno i czyta się coś innego :D Nie wszyscy słabo piszą :D


      Dziękuję Ci bardzo Kochana <3 Wesołych Świąt życzę <3 Dużo zdrówka i przesyłam wielkiego internetowego przytulasa <3

      Usuń
    2. W końcu udało mi się wczoraj po pracy wybrać na jarmark do Gdyni, w której zresztą mieszkam, ale akurat zaczęli go zamykać :( Mam nadzieję, że będzie również za rok! Światełka za to jak zwykle rewelacja :) Ja w przyszłym roku właśnie muszę się obkupić w tych pięknych rękodziełach :) To super! <3

      Bardzo możliwe, dlatego nie przekreślam innych i być może w końcu uda mi się poświęcić trochę czasu na czytanie :)

      Bardzo dziękuję! Chciałam Ci oznajmić, że pojawiłaś się w moim Advent Blog Calendar po czym widzę, że ja u Ciebie także :D Bardzo mi miło i również przesyłam WIELKIEGO PRZYTULASA <3

      Usuń
    3. Dobrze, że chociaż na chwilę mogłaś uczestniczyć w świątecznym jarmarku :) Zobaczysz, że i za rok będzie :) O tak, warto zainwestować w śliczne ozdoby jakie tam można dostać :) Chociażby taki domek z piernika jaki sobie w sobotę kupiłam :) Ręcznie wykonany :)

      Dokładnie tak :) Myślę, że natrafisz na taką książkę która Ci się spodoba :) Na pewno znajdziesz chwilę na lekturę :)

      Jej <3 Dziękuję Ci bardzo za umieszczenie mojego bloga w swoim Advent Blog Calendar :) Bardzo ale to bardzo mi miło <3 Dziękuję jeszcze raz :* Przesyłam buziaki

      Usuń
  5. Ja wczoraj wypożyczałam 'świąteczny sekret'. Będzie akurat na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo :) Tez bym chciała przeczytać tę książkę :) Super :)

      Usuń
  6. Bardzo bym chciała się skusić na jakiś świąteczny romans, jednak niestety czeka na mnie Lalka. Wiem, że gdybym próbowała przeczytać jeszcze coś innego to nie starczyłoby mi czasu na to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś czytałam Lalkę. Ciężki orzech do zgryzienia.
      Trzymam kciuki by mimo to, znalazł się czas na jakąś przyjemną lekturę :)

      Usuń
  7. A ja polecam "Świąteczny dyżur" Adama Kaya, książka inna niż wszystkie ;) (Dobry humor i wiele prawd w treści). Uwielbiam też twórczość Gabrieli Gargaś, to jedna z moich ukochanych pisarek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam :D Może niedługo się na nią skuszę :)
      Fakt, Pani Gabrysia pisze bardzo fajne książki :)

      Usuń
  8. Uwielbiam świąteczne książki, są pełne magii, miłości <3
    Wesołych Świąt ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja :) O tak masz rację <3
      Wesołych świąt Gabrysiu :)

      Usuń
  9. Mam w planach przeczytać przynajmniej jedną świąteczną książkę :) Ja tym razem stawiam na "Wszystko czego pragnę w te święta" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe propozycje na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tych książkach, ale chętnie bym przeczytała :)
    Ja obecnie również czytam świąteczną książkę, którą osobiście polecam.
    Nazywa się "Uśmiech losu". Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka z nich to nowości z tego roku to się nie dziwię, że o nich nie słyszałaś :D W takim razie polecam :)
      Zapiszę sobie ten tytuł :)

      pozdrawiam

      Usuń
  12. Świetne świąteczne książki:)

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Sporo ciekawych świątecznych propozycji :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem ciekawa , co to za miasteczko 😃
    Nigdy nie byłam na żadnym jarmarku Bożonarodzeniowym ,może za rok mi się uda 😉
    U mnie przygotowania ruszyły, dziś pełną parą odłożyłam wszystko niemal na ostatnią chwilę-ale nie żałuję, bo wiem że zdążę 😃
    Bardzo ciekawe, książkowe propozycje 😃
    Wesołych Świąt 😘🎄
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dodałam nowy post :) Z jarmarkiem :)
      Najważniejsze, że zdążysz :) I trzymam kciuki by za rok udało Ci się być na jarmarku :)
      Super, że Ci się podobają :)

      Wesołych Świąt Lili :)

      buziaki

      Usuń
  15. Też się wzięłam za książki świąteczne i mam prawie same Polskie, oprócz jednej, a tu niespodzianka, bo żadna nie jest na Twojej liście :D ale chyba moją poszerzę o przystań wigilijną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poczytać coś świątecznego :)
      polecam bo jest świetna :)

      Usuń
  16. Sporo z nich czytalam ;)

    Pogodnych Świat ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. HAPPY WEEKEND.

    It's incredible how much pressure and work the modeling takes! Awesome job, !

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY