wtorek, 24 grudnia 2019

mój pierwszy jarmark bożonarodzeniowy



Jest taki dzień, bardzo ciepły choć grudniowy
Dzień zwykły dzień, w którym gasną wszelkie spory
Jest taki dzień, w którym radość wita wszystkim
Dzień, który już każdy z nas zna od kołyski.

I oto nadszedł ten jeden wyjątkowy dzień, na który czekamy przez cały okrągły rok z wielkim utęsknieniem. Wypatrujemy go, ale kiedy już się zbliża często nie doceniamy tego co on za sobą niesie. Dzisiaj 24 dzień grudnia – Wigilia Bożego Narodzenia. Dzień, który łączy nas ze wszystkimi – znanymi,  mniej znanymi i nieznanymi a nawet tymi którzy już odeszli. Tego dnia dzieją się prawdziwe cuda, wystarczy tylko trochę wiary a może to właśnie dziś spełni się jakieś wielkie życzenie? W tym wyjątkowym dniu podzielę się z Wami zdjęciami z jarmarku bożonarodzeniowego na jakim byłam w mieście Chełmie.  Dodam, że był to mój pierwszy taki jarmark w życiu. Jak było? Dowiecie się  czytając tego posta. PS. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że zapewne jesteście teraz bardzo zajęci ( ostatnie przygotowania do Wigilii, sprawdzenie czy światełka świecą oraz wybranie odpowiedniej garderoby na wieczór), ale coś czuję, że jednak z chęcią oderwiecie się od tych czynności i na chwilkę przeniesiecie się  ze mną do malowniczego, świątecznego Chełma.


Jarmark bożonarodzeniowy w Chełmie to już tradycja. 15 grudnia miał miejsce jarmark świąteczny Tygodnika Chełmskiego na hali sportowej na ul. Granicznej. Jednak ja wzięłam udział w jarmarku bożonarodzeniowym, który trwał aż trzy dni, bo od 20 do 22 grudnia na placu Łuczkowskiego.  Ja wybrałam się 21 grudnia razem z moją rodziną. Bardzo, ale to bardzo mi się tam podobało. Ci wszyscy ludzie, jedzenie, kolędy… Było rodzinnie, magicznie i przyjemnie. Na jarmarku można było dostać dosłownie wszystko potrzebne na święta. Domki z piernika, ciasteczka, pierniczki, ciasta, chleby, przetwory, pierogi, uszka do barszczu, jemiołę, sianko, choinki, ozdoby ręcznie wykonane, stroiki świąteczne. Taki jarmark to super miejsce na znalezienie wyjątkowego prezentu dla bliskiej osoby pod choinkę.  Zakupy umilał koncert kolęd jaki miał miejsce w szopce, a śpiewały je dzieci z lokalnych szkół podstawowych. Miałam też to szczęście, że oprócz jarmarku wzięłam również udział w Wigilii wszystkich Chełmian pt. „ W Niedźwiedzim Grodzie Wesoła Nowina”. Były liczne wystąpienia m.in. prezydenta miasta a także wicepremiera i pani marszałek. Popłynęło moc życzeń świątecznych dla wszystkich. Widziałam też uroczyste przekazanie Betlejemskiego Światełka przez harcerzy panu prezydentowi.  To był zdecydowanie najlepszy jarmark na jakim byłam. Pierwszy i mam nadzieję, że nie ostatni. Co sobie kupiłam? Domek z piernika,  pierniczki na choinkę, ciasto i chleb z Wilna oraz stroik na stolik. Moi rodzice kupili sporo przetworów i wędlin na świąteczny stół, a ja dokupiłam jeszcze kilka prezentów dla moich bliskich. A Wy – mieliście okazję wziąć w tym roku udział w jarmarku bożonarodzeniowym?


 To już ten czas, ta chwila kiedy mogę złożyć Wam świąteczne życzenia.  Jak zawsze piszę, jak szalona tak dziś kompletnie nie wiem od czego zacząć. Życzę Wam pełnych ciepła, radości i miłości świąt Bożego Narodzenia, spędzonych z tymi których kochacie i którzy Was kochają. Wspaniałych prezentów pod choinką, uśmiechu, odpoczynku i wiary w magię wigilijnej nocy. Cieszcie się z tego co macie, doceniajcie to.Mniej smartfonów i telewizji więcej wspólnego kolędowania i przebywania razem. Niech te święta będą dla Was wyjątkowe, piękne i głęboko przeżyte. Boże Narodzenie daje nam szansę na stanie się lepszą wersją samego siebie. Nie zmarnuje tej szansy, podajcie pomocną dłoń tym, którzy mają gorzej w życiu.  Niech te święta będą dla nas wszystkim niezapomniane.  „ Niech wszystkie dni Nowego Roku będą tak radosne jak ten jeden wigilijny wieczór”. Wesołych świąt życzy Iwetta.

„ Śnieg cicho pada jakby ktoś świat pudrował
Nie patrz na innych sam coś zrób
By nikt nie był sam…” - Varius Manx













Jeszcze raz życzę Wszystkim Wesołych Świąt!

❤❤❤

26 komentarzy:

  1. Ja w tym roku nie byłam na żadnym Jarmarku Bożonarodzeniowym :) Mi się marzy wybrać na Jarmark Bożonarodzeniowy do Wrocławia albo Berlina :) Szkoda tylko, że mam do tych miejsc daleko :D Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ja byłam zaś pierwszy raz u mnie nie daleko w Chełmie :) Też mam marzenia o jarmarku we Wrocławiu albo Berlinie ale chyba jak na razie na marzeniach poprzestanę :D

      Wesołych Świąt :)

      Usuń
  2. Ale pięknie ❤️ Cudownych Świąt 🎄🎅🏻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3 Cudownych i dla Ciebie :*

      Usuń
  3. Piękny ten jarmark, ja jeszcze nigdy na takim nie byłam i mega żałuję, ale jeszcze nic straconego! :) Wesołych Świąt! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak było pięknie :) Pewnie, że nie :D Jeszcze na pewno uda Ci się na jakiś wybrać w przyszłym roku :) Wesołych Świąt :)

      Usuń
  4. Uwielbiam jarmarki świąteczne 😍 Wesołych i rodzinnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, są cudowne i pełne magii :) Wesołych Świąt i dla Ciebie życzę :)

      Usuń
  5. Ja nigdy nie byłam na takim jarmarku,chociaż w tym roku był w moim mieście...
    Ale po zdjęciach widzę że jest piękny 😍
    Udało mi się znaleźć chwilę, i wpaść na kilka blogów 😉
    Wesołych Świąt 😘🎄
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo naprawdę warto się na taki jarmark wybrać :)
      O tak, było pięknie:)
      Bardzo mnie to cieszy :)
      wszystkiego dobrego Lili :)

      Usuń
  6. Super, że pierwszy jarmark bożonarodzeniowy, na którym byłaś zrobił na Tobie tak pozytywne wrażenie. ;) Ja w tym roku byłam tylko na jednym jarmarku, w moim mieście. ;) Na wrocławski się nie wybrałam, jakoś nie było mi po drodze.
    Życzę Ci cudownych Świąt Bożego Narodzenia, Iwetto. Abyś spędziła je z tymi, których kochasz, byś odpoczęła i nabrała energii do dalszego blogowania i realizowania swoich celów. Niech Boża Dziecina ma Cię w swojej opiece. <3
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak :) To prawda :) Fajnie, że i Ty byłaś w tym roku na jarmarku. Wrocławski jest wielki, chciałabym wziąć w nim kiedyś udział :) to moje małe marzenie :) Dziękuję Ci za życzenia Moniko <3

      buziaki

      Usuń
  7. Samotność jest zawsze... niekiedy człowiek nie widzi tego drugiego który chce pomóc czy otoczyć obecnością...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lovely events!

    Merry Christmas!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w tym roku jestem naprawdę zachwycona tym jak pięknie zorganizowali wszystko na jarmarku w moim mieście, w Bydgoszczy. Cudownie było iść i popatrzeć na te wszystkie cuda i dekoracje a nawet i posłuchać świątecznej muzyki, której nigdy nie lubiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW :) No to super :) Zupełnie jak ja jarmarkiem w Chełmie :) O tak masz rację :) Jest tam cudownie ;)

      Usuń
  10. Oh so cute ornaments and place
    Thanks for share so amazing photos~ Happy holidays
    xx

    OdpowiedzUsuń
  11. Such an beautiful Christmas fair. Thank you for sharing and Happy Holidays.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/12/viktor-rolf-bonbon-eau-de-parfum_26.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne rzeczy można znaleźć na takim jarmarku i duuuuużo inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. The colours in the fashion show are so vibrant, aren't they? I love them. I also love your outfit.

    wholesale jeans

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY