poniedziałek, 9 grudnia 2019

15 rzeczy do zrobienia przed Gwiazdką



Witajcie Moi Mili!

Seria Blogmas jak co roku cieszy się Waszą niesłabnącą popularnością. Do świąt już tylko 15 dni. Ja powoli odczuwam ten cudowny magiczny klimat. Otwieram na niego swoje serce a ono wchłania iskierkę po iskierce świątecznej magii co niezwykle mnie cieszy. Jak co roku bardzo chcę zatrzymać jej w nim jak najwięcej by pomogła mi przetrwać kolejne 365 dni Nowego 2020 Roku. Dzisiaj pokażę Wam moją listę 15 rzeczy do zrobienia przed świętami, bo nie ma chyba nic lepszego jak przygotowania zarówno te materialne ale też  i psychiczne.  Jak je zaczynać to z przytupem i na całego! 


Odliczaj dni do świąt z kalendarzem adwentowym

Klasyczny z czekoladkami, pachnący z próbkami perfum a może ten z biżuterią? Kalendarzy adwentowych jest teraz pod dostatkiem. Każdy znajdzie coś dla siebie. Od tych ze słodkościami, po te z kosmetykami na tych z różnymi drobiazgami kończąc. Ja pozostanę jednak przy tym z czekoladkami. Taki kalendarz uczy cierpliwości oraz pomaga mi przetrwać adwentowe postanowienie ograniczenia słodkości do jednej czekoladki dziennie. W tym roku oprócz tego ze słodyczami biorę udział w Blogowym Kalendarzu Adwentowym ( dostępny w pasku bocznym ) oraz Filmowym Kalendarzu Adwentowym mojego autorstwa dostępnym tutaj .


Udekoruj dom

Gdy gruntowne porządku dobiegną końca pora zabrać się za dekorowanie. Jako, że ja znacznie wcześniej dekoruję swój pokój na święta ( robię to przed 1 niedzielą Adwentu ) spokojnie mogę ten podpunkt zaznaczyć jako wykonane. Jednak zostały mi jeszcze inne pomieszczenia, które czekają na to by tchnąć w nie Ducha Świąt. A chyba nie ma nic przyjemniejszego jak dekorowanie domu na Boże Narodzenie. Te wszystkie aniołki, reniferki, szklane kule z pozytywką, kolorowe światełka. One sprawiają, że zarówno dusza jak i serce po prostu niezwykle się raduje.


Stwórz świąteczną playlistę

Jestem zakochana po uszy w świątecznych piosenkach. Zarówno te w wersji angielskiej jak i te nasze, rodzime polskie są wyjątkowe, piękne i wspaniale nastrajają nas na nadejście świąt Bożego Narodzenia. Ja taką playlistę oczywiście już sobie zmajstrowałam, a podzielę nią z Wami już wkrótce.  Będzie i wesoło i nieco nostalgicznie. Wszystkie piosenki które kocham słuchać i które tchną magię Bożego Narodzenia w nawet najbardziej zagorzałego przeciwnika świąt. Nie zapominajmy też o naszych pięknych, polskich kolędach i pastorałkach. 


Włącz się w akcję dobroczynną

Święta Bożego Narodzenia to taki wyjątkowy czas w ciągu roku kiedy otwieramy nasze serca na innych. Co roku staram się angażować we wszelkie akcje charytatywne, nie oznacza to, że nie robię tego w innych miesiącach. Jednak pomoc przed Bożym Narodzeniem ma jakąś niezwykłą moc i sprawia, że robi mi się cieplej na serduszku, że komuś sprawiłam radość paczką z jedzeniem itp.  Przed świętami jest masa akcji na rzecz pomocy potrzebującym. Warto zaangażować się w którąś z nich. Dobro zawsze wraca :-)


Zrób sobie gorącą czekoladę / kakao z piankami

Chyba nie ma tutaj osoby która nie lubiłaby szczególnie o tej porze roku gorącej czekolady lub kakao. Na dodatek z piankami… Już ślinka cieknie co? Właśnie w grudniu takowy gorący napój smakuje tak jakoś najlepiej. Może to magia nadchodzących świąt sprawia, że czekolada/ kakao tak wspaniale rozgrzewają i podnoszą na duchu nawet najbardziej zziębniętego i zasmuconego człowieka. To co skusisz się ? Pamiętaj w tym czasie kalorie się nie liczą.


Wyślij kartkę bliskiej osobie

Pamiętam czas gdy wysyłanie tradycyjnych kartek w formie papierowej zostało zmiażdżone przez postęp technologiczny jakim były SMS-y. Wystarczyło wystukać proste „ Wesołych Świąt”, nacisnąć przycisk „WYŚLIJ” i po sprawie. Ale powiedzcie mi gdzie tutaj jest magia? Nie ma jej. Magią jest to, gdy kupujemy kartkę, specjalnie idziemy po nią na pocztę, wybieramy tę najpiękniejszą, wymyślamy życzenia od serca. Zapakowujemy do koperty, piszemy adres, kupujemy znaczek, naklejamy i wysyłamy. Piękne jest to, że ktoś musiał zadać sobie trochę trudu by ta kartka dotarła do adresata. Ja co roku staram się wysyłać kartkę do kogoś z rodziny. Uwielbiam to robić. Według mnie to najpiękniejszy prezent dany prosto z serca.


Zrób świąteczne DIY

Coraz bardziej przekonuję się do DIY. Co roku robię własnoręczny wieniec adwentowy.  Staram się też wykonać przed świętami stroik. Czasami robimy też stroiki i zawozimy bliskim zmarłym na cmentarz. Świąteczna ozdoba zrobiona własnoręcznie ma niezwykłą moc. W tym roku chciałabym też coś wyczarować, trzymajcie kciuki by mi się to udało. Uważam, że takie świąteczne DIY to świetny pomysł na wspólne spędzanie, zimowego przedświątecznego wieczoru z rodziną przy klejeniu np. łańcucha z kolorowego papieru lub bibuły.


Przeczytaj świąteczną książkę lub obejrzyj świąteczny film

Długie zimowe wieczory to czas gdy można w spokoju oddać się lekturze lub obejrzeć dobry film. Święta tuż, tuż  warto więc sięgnąć po coś o tej tematyce. Ja jestem wielką fanką świątecznych książek. Już w listopadzie wzięłam udział w wyzwaniu czytelniczym : Chociaż jedna świąteczna książka przeczytana w listopadzie i w grudniu. W listopadzie przeczytałam ich 3, teraz w grudniu czytam kolejne. Filmy też bardzo lubię. Wszystkie te które ujęły mnie w jakiś sposób mogliście zobaczyć w moim filmowym kalendarzu adwentowym o którym pisałam tutaj


Zaplanuj gwiazdkowe prezenty

Czasu coraz mniej, dlatego już teraz warto zapisać co komu podarować pod choinkę. Najważniejsze by podarunek miał sentymentalną wartość, by był podarowany z uśmiechem i szczerością. Nie ma czegoś takiego jak nietrafiony prezent. Może być co najwyżej źle podarowany. Pamiętajcie jedno, że liczy się dobry gest. Cała reszta to tylko ozdobniki. Są ważne ale nie najważniejsze. Prezentem mogą być życzenia, czułe uściski, pocałunki pod jemiołą. Dobre słowo, uścisk dłoni. Czasami prezenty są wśród nas, trzeba tylko szerzej otworzyć oczy by je dostrzec.


Załóż świąteczny sweterek / świąteczne skarpety

I pokaż go/ je światu. No może nieco przesadziłam z tym, ale po prostu warto zainwestować w sweter/ skarpety ze świątecznym motywem.  Z reniferkiem, bałwankiem a może w klasyczny norweski wzór? Wybór należy do Ciebie. Najważniejsze to go/ je  nosić, cieszyć się tym i radować. Ja swój świąteczny sweter ale i skarpetki już mam i praktycznie noszę go cały czas, z drobnymi przerwami na pranie rzecz jasna ;-)  A można mieć i sweter i skarpety. I na raz nosić i to i to.


Upiecz pierniczki

Bez nich nie wyobrażam sobie świąt. Może zabraknąć tematycznych serwetek do ozdoby stołu ale pierników nie. Co roku pieczemy je z mamą i siostrą. W domu wtedy unosi się ich niezwykły korzenny aromat i czuć, że niedługo święta. Uwielbiam zagniatać ciasto, wykrawać, piec a następnie dekorować fantazyjnie świąteczne pierniki. Zawsze piekę też dodatkowo kruche ciasteczka z szarlotkowego ciasta, bo jestem zdania, że ciastek na święta nigdy za wiele.  Do gorącej herbaty po świątecznym obiedzie nie ma lepszego dodatku jak domowe łakocie. Jak Wiecie te ze sklepu są często nafaszerowane chemią i nie wnoszą nic dobrego, w sumie mogą jeszcze tylko zaszkodzić, a przecież nie chcemy chorować w święta.


 Weź udział w jarmarku bożonarodzeniowym

Moim marzeniem co roku jest udział w takim jarmarku. Niestety większość z nich jest daleko ode mnie. Te słynne są w Poznaniu, Wrocławiu a tam trochę kilometrów mam. W tym roku będzie jarmark bożonarodzeniowy dość blisko mnie. Jak dobrze pójdzie wezmę w nim udział. Bo przecież nic tak nie nastraja do świąt jak jarmark pełen ozdób choinkowych, świątecznych smakołyków i atrakcji. Zewsząd słychać kolęd śpiew, brzdęk dzwoneczków i aromat pierników, zapach świerku. Jeszcze jakby padał śnieg to już w ogóle istna magia.


Seria Blogmas na blogu

Już 3 raz mam przyjemność prowadzić tę serię świątecznych postów na blogu. Jestem przepełniona radością, że oprócz tego iż mam frajdę z ich tworzenia to jeszcze spotykają się z Waszym jakże pozytywnym odzewem. Co roku staram się by posty były wyjątkowe i pełne świątecznej magii. Mam nadzieję, że tegoroczne takie będą i, że bardzo je polubicie. Wiedzcie tylko jedno: wkładam w nie sporo pracy i serca. A to wszystko dla Was – Moich Kochanych Czytelników. 


Zrelaksuj się

Zrób aromatyczną kąpiel, załóż ciepłą piżamę, skarpety. Zaparz herbatkę, otul się kocem. Włącz muzykę i po prostu odpoczywaj. To jest Twój czas, wykorzystaj go jak najlepiej. W świętach nie chodzi o to by tyrać jak wół, robić wszystko na szybko. Zaplanuj sobie czas tak by znaleźć chwilę tylko dla siebie. Świat się nie zawali jak nie umyjesz dzisiaj tego okna w pokoju. Zrobisz to jutro. A dzisiaj daj się ponieść chwili relaksu.


Ubierz choinkę

Ten punkt zostawiłam na koniec z racji tego, że u nas w domu choinkę ubieramy dopiero rano w Wigilię. Ot taka rodzinna tradycja, pamiętam ją od dziecka. Zawsze wstawałam wcześnie rano 24 grudnia, zbiegałam po schodkach i pędziłam do salonu, gdzie już czekało żywe, pachnące lasem drzewko. Potem tata montował światełka, a ja z  resztą rodziny zawieszałam po kolei bombki i ozdoby. Na końcu metalowa gwiazdka lądowała na czubku choinki i pyszniła się swoim blaskiem. W sumie nic przez ten czas się nie zmieniło. Nadal co roku mamy żywą choinkę i ubieramy ją wszyscy razem.

PS. zdjęcia pochodzą ze strony freepik.com

Co byś jeszcze dodał / dodała do mojej listy?

❤❤❤


52 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że wszystkie elementy tutaj zawarłaś :)
    Kochana, mega, mega dziękuję za umieszczenie mojego skromnego bloga w Kalendarzu, bardzo jest mi miło! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło to słyszeć :)
      Nie ma za co <3 Cieszę się, że mogłam sprawić Ci radość :) <3

      Usuń
  2. Swietny wpis i dziekuje za wyroznienie mnie na twoim adwentowym kalendarzu! Ogromie mi milo <3
    Ja w tym roku nie mam glowy do nawet wrzucenia jakiekolwiek posta na temat swiat czy jakiejkolwiek sesji zdjeciowej, za duzo sie dzieje w moim zyciu w ostatnich tygodniach, ale w nastepnym roku chetnie przystapie do takiej akcji <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Nie ma za co Karolino <3 Lubię Twojego bloga :)
      Mówi się trudno, ale na pewno szykujesz się duchowo do świąt :)
      Trzymam kciuki by za rok się udało :)

      Usuń
    2. Oj tak, grudzien to jest jednak taki miesiac gdzie ciezko sie gniewac a z kazdym jednym dniej jestes weselsza i wszystko Cie raduje, choinke juz mamy prezenty w trakcie realizowania :D Rowniez trzymam kciuki <3

      Usuń
    3. Jej no to super :) Jak jest już choinka to czuć, że święta tuż za rogiem <3

      Usuń
  3. Twoja lista wydaję się być dopięta na ostatni guzik. Moje plany są mega podobne do Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda :) Ooo czyli myślimy podobnie :)

      Usuń
  4. Dopisałabym czerwony barszcz - nie wiem dlaczego ,ale przed świętami smakuje on zupełnie inaczej ,w sensie lepiej
    No i te wszystkie słodycze w świątecznym opakowaniu 😍
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :) Smakuje jakoś tak lepiej niż w ciągu roku :)
      Uwielbiam świąteczne słodkości w tych pięknych kolorowych papierkach :)

      pozdrawiam Cię Lili :)

      Usuń
  5. Świetna lista, część tych zadań mam już odhaczone ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawarłaś tutaj chyba wszystkie możliwe elementy i zdecydowanie 99% z nich jest na mojej świątecznej liście również. Kocham ten świąteczny klimat , te jarmarki, świateczne fimy, piosenki - tę cała otoczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej w takim razie bardzo się cieszę :)
      Ja też <3 Ahhh to najpiękniejszy czas w roku :)

      Usuń
  7. Pierniki u mnie już upieczone ♥ Ja co roku uwielbiam oglądać Artur ratuje święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak dawno nie wysyłałam kartek świątecznych, chyba czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wysyłam co roku :) Musisz to koniecznie zmienić :)

      Usuń
  9. Ja już większość rzeczy zrobiłam z Twojej listy. Kocham ten świąteczny klimat, bo każdy się trzyma razem!
    Pozdrawiam i zapraszam również do siebie na Blogmasy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW no to nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować :) Ja jeszcze nie upiekłam pierniczków :)
      Ale na dniach to zrobię :) Ja też go kocham :) Masz rację, ludzie są blisko siebie, są razem :)
      Chętnie zerknę :)

      Usuń
  10. Ja bym dołączyła jeszcze sprzątanie i gotowanie :P
    Pozdrawiam
    www.dakoria-eko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak :) to podstawa przed świętami :)
      u mnie już się zaczęło wielkie sprzątanie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  11. Ja w tym roku jestem niestety w tyle! Jedyne co zrobiłam to byłam na jarmarku i wczoraj zaczelam mysleć nad prezentami ale niestety jeszcze nie kupione. Koniecznie muszę niedługo zacząć dekorować mieszkanie, obejrzeć świąteczny film i stworzyć świąteczną playliste. Pierniczków w tym roku już niestety raczej nie dam rady upiec :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana masz jeszcze 14 dni :) Dasz radę ze wszystkim :) Fajnie, że udało Ci się być na jarmarku :) Zazdroszczę :) Też bym bardzo chciała :) Trzymam kciuki by wszystko udało Ci się dopiąć na ostatni guzik :) Myślę, że i pierniczki jeszcze zdążysz upiec :)

      Usuń
    2. Jarmark fajna rzecz :) można tam poczuć świąteczny klimat :D juz kupiłam większość prezentów a w centrach handlowych istne szaleństwo ! :D

      Usuń
  12. Such a beautiful Christmas details and photos. Thank you so much for sharing.

    New Post - http://www.exclusivebeautydiary.com/2019/12/claigio-led-magic-eye-patch_10.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe zadania takie bardziej na załapanie klimatu i zwiększenie poczucia, że jest się dobrym człowiekiem :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje świąteczne plany są podobne do Twoich :) Szkoda tylko, że czas tak leci jak szalony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Fakt racja, chociaż w tym roku aż tak tego nie odczuwam, może dlatego, że mam nieco więcej wolnego czasu niż zwykle :)

      Usuń
  15. Jarmark, świąteczne skarpetki, dekoracje czy playlista potrafią stworzyć nastrój. Holiday albo Kevin to dla mnie must-have na każdy świąteczno-zimowy sezon. Uwielbiam te filmy :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak :) i to jaki :) Wiesz, że i ja te filmy uwielbiam :D Kevin to moja miłość od najmłodszych lat :D A Holiday kocham bo gra tam Cameron Diaz :D

      Usuń
  16. Ja w tym roku niestety nie mam żadnego kalendarza adwentowego, nad czym bardzo ubolewam, ale ceny nie były na moją kieszeń, jeśli mowa o tych kosmetycznych. Diy mam za to a planach - chyba po raz pierwszy zrobię własne bombki. Coś czuję, że będzie niezła zabawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ceny kalendarzy kosmetycznych wręcz powalają, dlatego z niego zrezygnowałam :) Jej - własnoręcznie zrobione bombki to jest coś :) Życzę powodzenia w tworzeniu tych cudeniek :)

      Usuń
  17. Ahhh, jak Ja kocham Twoje refleksyjno-inspiracyjne wpisy! :)
    Okres przedświąteczny spędzam na przesłuchiwaniu odpowiedniej playlisty, spacerowaniu w "towarzystwie" dekoracji i poszukiwaniu przepisów na ciasta/ świąteczne ciasteczka. Aż trudno uwierzyć, że do 24 grudnia pozostało kilkanaście dni.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej Natalko bardzo mnie to cieszy <3 Dziękuję Ci :*
      Wiesz, że ja podobnie :) A świąteczne ciasta i ciasteczka po prostu kocham i już nie mogę się doczekać kiedy będę je piec <3

      Fakt, do Wigilii od dzisiaj już tylko 12 dni :D

      pozdrawiam Kochana <3

      Usuń
  18. Fajny, przemyślany wpis :) warto w tym czasie pamiętać o bliskich, o sobie, ale też o tych, którzy potrzebują naszej pomocy..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie, że Ci się podoba :) O tak, o to właśnie chodzi w te święta :)

      Usuń
  19. Bardzo chciałabym mieć taki niebieski sweterek jak ten ze zdjęcia, uwielbiam takie wzornictwo. Niestety nigdzie w sklepach nie ma takiej klasyki... Są tylko te humorystyczne, kulfonowate bałwanki i reniferki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja też :) Te wzorek jest ponadczasowy, można taki sweterek nosić i zimą nie tylko od święta :) W House są w norweskie wzory, myślę, że na allegro też coś się znajdzie, wystarczy, że wpiszesz " sweter damski w norweski wzór" :)

      Usuń
  20. Widzę, pomyślałaś o wszystkim :) część z tych punktów mam już zrobione. Marzy mi się prawdziwy jarmark, ale na razie nie mam na to czasu :( jak nie praca to zajęte weekendy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się by było dopięte na ostatni guzik :) Fajnie, że część masz już zrobione :) Trzymam kciuki by jednak udało się z tym jarmarkiem :)

      Usuń
  21. Te świąteczne posty na blogach z pewnością pomagają w przygotowaniu się do świąt. Potrzebujemy robić te rzeczy, które tutaj wymieniłaś, aby wprawić się w tą świąteczną atmosferę, tym bardziej, że aura za oknem jest bardziej jesienna, deszczowa niż zimowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak :) Taki właśnie jest cel serii BLOGMAS :)

      Usuń
  22. Idziesz ze świątecznymi wpisami, jak burza. :D Z Twojej listy mogę odhaczyć kilka punktów: odliczam do świąt z kalendarzami adwentowymi, ubrałam już świąteczny sweter, obejrzałam kilka świątecznych filmów, zrobiłam świąteczne DIY, byłam na jarmarku i przygotowuję Blogmasy. <3 Trochę już za mną, ale jeszcze sporo przede mną. :D

    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, sporo ich już wyczarowałam :) Uwielbiam tego typu posty na blogu :) Eee no to nieźle :D Sporo zrobiłaś :) Na pewno i reszta gładko pójdzie :)

      Usuń
  23. Bardzo fajne pomysły, wykorzystam przed nadchodzącymi świętami. :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY