czwartek, 1 sierpnia 2019

Bądź dumny z tego, że jesteś POLAKIEM




Witam Was bardzo serdecznie 1 dnia Sierpnia. Nie jest to tylko kolejna kartka z kalendarza, kolejny dzień wakacji i lata. Tego dnia 75 lat temu wybuchło  w Warszawie największe w dziejach Polski powstanie, nazywane od miasta Powstaniem Warszawskim. Wydaję mi się, że wiele o tym wydarzeniu pisać nie muszę, bo moim zdaniem każdy Polak powinien wiedzieć kiedy i dlaczego do jego wybuchu doszło oraz kto walczył z kim. Dodam, że Powstańcy Warszawy w większości młodzież, harcerze, dzieci a także ludność cywilna, nie mający doświadczenia w walce chwycili za broń by bronić naszej ojczyzny. Są oni dla mnie symbolem bohaterstwa, heroizmu, mądrości i patriotyzmu. Od nich powinniśmy się uczyć szacunku do naszego kraju, flagi, godła, hymnu i tradycji oraz zwyczajów. W dzisiejszym poście chciałabym poruszyć bardzo ważny temat. Nasunął mi się on na myśl z datą 1 Sierpnia, a dlatego, że jest to 75 rocznica Wybuchu Powstania Warszawskiego to myślę, że będzie miał on jeszcze szerszy i jaśniejszy przekaz. Mam też nadzieję, że osoby czytające mój wpis dojdą do mądrych wniosków i wyniosą z tego wpisu bardzo ważne wartości jakimi jest nasza ojczyzna i jej historia.


Zapewne każdy z Moich Czytelników słyszał o profanacji naszych symboli narodowych tj. flagi, godła a nawet znaku „ Kotwicy” – symbolu Polski Walczącej. Wiecie… serce mi się kraje, że po 75 latach od wydarzeń, które tak boleśnie zraniły naszą ojczyznę i jej mieszkańców dzisiaj w 2019 roku dochodzi do takich zjawisk, które nazywam czystą głupotą. Nie mówiąc już o profanacji wiary katolickiej, świętych obrazów a nawet naszej polskiej husarii. Ludzie, w tych czasach zapominają o podstawowych wartościach bycia Polakiem, a słowa „ Bóg. Honor. Ojczyzna” w ogóle lądują na marginesie. Smuci mnie to, że mając 21 lat, żyję w kraju, którego historia powoli zostaje zdeptana. Podążamy za modą z Zachodu, zapominając przy tym jak piękna jest nasza kultura, język, tradycje i obyczaje. Wstydzimy się polszczyzny, zastępujemy ją w większości językiem angielskim. Zamiast „przepraszam” jest „ sorry”. Nawet kartki świąteczne mają zagraniczne napisy, to samo tyczy się ozdób do domu, w sumie to i nawet wiele firm zagranicznych zawładnęło naszym państwem. Bądź co bądź Polska traci na rzecz mody z Zachodu. Ale nie tylko kraj na tym traci, tracimy na tym przede wszystkim my – Polacy. Traci na tym nasza wiara, historia, obyczaje. Nasza piękna polszczyzna, o którą walczono 123 lata zaborów a potem długie lata pełne walk, śmierci i strachu. Nasza polska ziemia przesiąknięta krwią powstańców, żołnierzy i cywilów jest nieszanowana i obrażana, a patrioci i katolicy są wyśmiewani i wyszydzani. Do czego zmierzamy?


Przeraża mnie to, że tak nagle wybuchło tak wiele „sensacji” związanych z naszą historią i religią. Osoby podające się za obrońców wartości i tolerancji oczekujący od nas akceptacji i zrozumienia, sami nas atakują i śmieją się z naszej wiary i kart historii. Jestem oburzona tym, jak z roku na rok nasz kraj pogrąża się w niepotrzebnym chaosie, a wielu ludzi stoi z boku i udaje, że nic się nie dzieje. Dzieje się… Za dużo złego się u nas dzieje. Pora z tym skończyć. Wiecie, mogłabym pisać tutaj wiele, jak ja oceniam dzisiejsze wybryki na ulicach i inne takie. Ale przecież każdy z nas ma odbiorniki radiowe i telewizyjne a także dostęp do Internetu. Gołym okiem widać o co chodzi, jaki jest tego cel.Myślę, że każdy mający trochę więcej oleju w głowie zobaczy czające się w tym zło. Moim marzeniem jest tylko jedno: nie pozwolić na zniszczenie naszej polskości, tego z czego się wywodzimy. Nie o taką Polskę walczyli nasi przodkowie, przelewając krew i ginąc w męczarniach. Wolna Polska to Polska silna, ale nie siejąca nienawiść i spustoszenie. Mam ogromną nadzieję, że wiele osób po przeczytaniu mojego posta weźmie sobie do serca to, że to od nas zależy przyszłość naszego kraju a także jego rozwój i piękno. Cieszmy się z tego, że żyjemy w wolnej Polsce. Pamiętajmy o tych, którzy o jej suwerenność walczyli.


Dzisiaj mija 75 lat od Wybuchu Powstania Warszawskiego. O godzinie 17.00 „ Godzina W” zatrzymaj się na chwilę. Świat nie ucieknie. Warto celebrować takie wydarzenia i przekazywać informacje o nich z pokolenia na pokolenie. Szanujmy naszą ojczyznę, religię, historię, tradycje i obyczaje. Są wyjątkowe, bo są nasze. POLSKIE.  Nie wstydź się biało-czerwonych barw, krzyża, godła z orłem w koronie na czerwonym tle. Śpiewaj głośno” Mazurek Dąbrowskiego” Mów „ Przepraszam” a nie „ Sorry”. Bądź Polakiem całym sercem i duszą.  My jako młodzi ludzie, mamy obowiązek walczyć o pamięć tych, którzy polegli w walce o naszą wolność. Jeśli tego nie zrobimy za parę lat nikt z tych, którzy urodzili się w XXI wieku nie będzie wiedział o ich heroizmie i empatii jaką włożyli w to by ich wnuki nie musieli już nigdy więcej stawać do walki o niepodległość naszej ojczyzny.

Pamiętaj : „ Wolność nie jest nam dana na zawsze.
Wolność nie jest nam dana, ale zadana”

Cześć i Chwała Bohaterom!


23 komentarze:

  1. Czytając Twój wpis popłakałam się. Tak wiele masz racji w tym co piszesz. Jesteśmy w tym samym wieku i widzę, że nie tylko ja mam takie poglądy. Bardzo cieszę się, że z naszego pokolenia są osoby, które mają wrażliwość ludzką. Dziś jest wyjątkowy dzień, a gdyby nie media i mówienie o tym to ludzie by nie wiedzieli, że dziś jest wyjątkowa data.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, cieszę się, że tak głęboko zapadły Ci w sercu moje słowa jakie przelałam tutaj na bloga :) Wiesz... myślę, że jest jeszcze mnóstwo młodych Polaków, którzy o tym pamiętają :) Trzeba o tym pamiętać, walczyć o to każdego dnia, bo zewsząd czyhają niebezpieczeństwa dla naszej historii, religii i kraju :(

      Usuń
  2. Pięknie napisane. :) Wspaniale, że szerzysz wartości narodowe i przypominasz o ważnych dla naszego kraju rocznicach. No i ten znaczący cytat na końcu. <3
    Cześć i Chwała Bohaterom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Staram się, szerzyć wiedzę o naszej pięknej a zarazem trudnej i krwawej historii. My jako Młodzi musimy o tym pamiętać :-)
      Chwała Bohaterom!

      Usuń
  3. Z jednej strony jestemz drugiej patrząc co się dzieje jest mi przykro

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto wspominać z szacunkiem taką lekcję historii 💞

    OdpowiedzUsuń
  5. oj ja zawsze jestem patiotką

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mądry, w pewien sposób wzruszający post. Lekcaj historii, której jak widać część z nas nie odrobiła, przez co dochodzi do takich a nie innych wydarzeń.
    Patriotyzm poczułam silniej mieszkając w innym kraju - zdala od ojczyzny bardziej się ją kocha, bardziej tęsknie- nie umiem tego wyjaśnić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :) Niestety, w tych czasach ludzie zapominają pamiętać o tym co ważne. Pamiętają za to o tym co jest najmniej ważne, w pewien sposób krzywdzące dla wielu, wielu z nas.

      Nigdy nie mieszkałam za granicą i nie wiem jak to jest, ale mam takie wrażenie i sądząc po relacjach Polaków mieszkających w innych krajach widzę, że tęsknota za ojczyzną bywa silna.

      Usuń
    2. Ja moim przedszkolakom dużo opowiadam o patriotyzmie :)

      Usuń
    3. najlepiej od małego uczyć miłości do ojczyzny :)

      Usuń
  7. To prawda, to co się teraz dzieje w kraju jest straszne. Mamy wolny kraj i zamiast być za to wdzięcznym, wszystko jest niszczone.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny post, wyjątkowy i dający do myślenia. Boli to, że zanika patriotyzm. Nie potrafimy uszanować naszej historii, symboli, tak mało wiemy i pamiętamy. Trzeba ludziom przypominać, co jest ważne. Niestety na wiele zmian nie będziemy mieli wpływu. Nasza kultura cały czas się zmienia i nic na to nie poradzimy. Nie wszystkie zmiany będą złe i warto pamiętać oczywiście o historii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Starałam się by przekazać jak najwięcej. Myślę, że duży wpływ mają media i ogólnie zagranica. Wiele rzeczy i zachowań pochodzi z zachodu...

      Usuń
  9. bardzo nie lubię łączenia religii z takimi wydarzeniami. Polska Polską, religia religią. Ale masz rację, nie o to walczyli nasi przodkowie i mam nadzieję, że społeczeństwo szybko to zrozumie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tego nie lubię... ale co mogę poradzić. Miejmy nadzieję, że w końcu ludzie dojdą do wniosku, że nie warto w ten sposób traktować naszej ojczyzny.

      Usuń
  10. Witaj, Iwetko, trochę się zaniedbałam z komentowaniem, ale już jestem. Dzięki za ten wpis, gratuluję ci takiej postawy. Ja sama uważam, że patriotyzm jest prostym obowiązkiem każdego człowieka. Chciałabym żeby wśród młodych ludzi było jak najwięcej osób o takiej postawie jak twoja.

    OdpowiedzUsuń
  11. Noszenie odzieży ze znaczącymi grafikami, wzorami i barwami może odzwierciedlać nasze poglądy czy upodobania. Tak samo jest z odzieżą patriotyczną marki Patria Nostra. Jeśli bliska jest ci postawa patriotyczna, jeśli jesteś dumny z naszej polskiej historii i bohaterów narodowych, to z pewnością spodoba Ci się kolekcja dostępna w sklepie internetowym. Czekają na Ciebie niepowtarzalne wzory i motywy do wyboru.

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY