wtorek, 30 marca 2021

moje wielkanocne słodkości + dekoracje

Dzień dobry w przedostatni dzień marca! 

Kwiecień już czycha za rogiem a wraz z jego początkiem święta wielkanocne. Jak ja się cieszę, że to za chwilę. Kocham Wielkanoc za ideę jaką ze sobą niesie za Triduum Paschalne, poświęcenie pokarmów, wszystkie te przygotowania, nabożeństwa kościelne, dekoracje a przede wszystkim radosną i wiosenną atmosferę. Wiosna już się nam coraz śmielej pokazuje, mam nadzieję, że tak już zostanie. Spragniona jestem tego wiosennego klimatu, choć lubię zimę to już teraz w końcówce marca coraz mocniej odczuwam potrzebę zmiany pory roku. Stylizacje tworzą się w mojej głowie w zatrważającym tempie. Co to będzie? ;)

Dziś przychodzę z postem cukierniczym. Pokaże Wam 2 słodkie wypieki na Wielkanoc. Dodam, że są to marchewkowe babeczki i kruche ciasteczka zajączki,baranki i kurczaczki. Na blogu który prowadzę z siostrą znajdziecie przepis na wielkanocną cytrynową babkę. Link tutaj. Jak ja kocham piec ciasta, mogłabym to robić niemal codziennie. Moja rodzina ma ze mną dobrze :) A teraz nie przedłużając zapraszam do lektury a także wypróbowania któregoś z przepisów jakie Wam za chwilkę pokażę. Gwarantuję, że słodkości wyjdą takie jak trzeba i będą wybornie smakować. Przy okazji pokażę Wam moje świąteczne dekoracje. 

Kruche ciasteczka 

składniki :

3 szklanki mąki 

pół szklanki cukru 

kostka margaryny

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

odrobina cukru waniliowego 

3 żółtka 

2 łyżki smalcu 

3 łyżki śmietany 

Wykonanie :

Ze składników zagniatamy ciasto, następnie formujemy wałek, tniemy na części. Każdą część należy rozwałkować a następnie wycinać foremkami ciasteczka. Pieczemy 10 - 15 minut w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem. 


Babeczki marchewkowe 

Składniki :
2 jajka
125 ml mleka
125 ml oleju
300 g mąki pszennej 
4 łyżki cukru
2 łyżki cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1.5 szkl. startej marchewki 

Wykonanie :

Należy przygotować dwie miski. Do jednej wbijamy jajka, wlewam mleko i olej. Mieszamy mikserem. Do drugiej miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia i oba cukry. Suchą mieszankę do dajemy do płynnej masy. Wszystko miksujemy. Na koniec dodajemy 1.5 szkl. startej na drobnych oczkach marchewki. Wszystko mieszamy łyżką. Ciasto nakładamy do papierowych foremek na babeczki bądź do przystosowanej do tego foremki. Pieczemy 15 - 20 minut w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem. 

Przepis na załączoną powyżej babkę znajdziecie 

tutaj

PS. A następny wpis pojawi się dopiero 3 kwietnia. Jak Wiecie co roku odpuszczam sobie blogowanie czy też przesiadywanie w mediach społecznościowych w Wielkim Tygodniu. W tym roku także nie ma wyjątku zatem do soboty. I życzę udanych wypieków. A Wy co planujecie upiec na Wielkanoc?



A Tobie jak idą przygotowania do świąt wielkanocnych? 

***

57 komentarzy:

  1. Wiosennie kolorowo i radośnie:))) Tak trzymaj:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :) i jakie ładne dekoracje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne dekoracje, bardzo wiosenne i radosne :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Babeczki marchewkowe kusza mnie, i to bardzo, chętnie je przygotuję, niewiele trzeba przeznaczyć czasu na przygotowanie, aby cieszyć się ich smakiem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie :) Są bardzo smaczne i łatwe w wykonaniu :)

      Usuń
  5. Ale wiosennie i kolorowo : ) Bardzo ładne dekoracje ; )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak uważasz :)

      Ja też serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. Dziękuję :) Ciasteczka robi się bardzo szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Babka wielkanocna obowiązkowo! :) Bardzo lubię, a w tym roku po raz pierwszy zrobię pistacjową :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez niej nie ma Wielkanocy :)

      Ooo pistacjowej nigdy nie jadła. Musi być obłędna :) Ja jutro upiekę na święta babkę na jogurcie naturalnym :)

      Usuń
  8. Piękne dekoracje i świetne wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dopiero dziś zaczynam myśleć co będę robić ciekawe i smacznego na Wielkanoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja prawie cały marzec testowałam przepisy :)
      Jutro zaczynam świąteczne wypieki :)

      Usuń
  10. Thank you dear. Best regards

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi Pani dała pomysł i inspirację :), super wpis, Wesołych Świąt i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Cieszę się :)
      Ja także życzę Pani Wesołych Świąt Wielkanocnych i dużo zdrowia :)

      Usuń
  12. Aż zgłodniałam :D Piękne dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie bym się skusił na babeczki marchewkowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Babeczki marchewkowe robię często ale te ciasteczka mnie zainteresowały. Czy w jakimś markecie kupię foremki? Bo pewnie już nie zdążę zakupić przez internet..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa.. i ile ci z jednego przepisu wyszło sztuk :)

      Usuń
    2. Ja swoje foremki kupiłam w biedronce :) ciastezvek nie liczyłam ale wyszło coś chyba ok. 40 może więcej sztuk :)

      Usuń
    3. Dzięki, znalazłam w Teddim. Zaraz zabieram się do pieczenia, mam nadzieję, że mi wyjdą :D

      Usuń
    4. Trzymam mocno kciuki :)

      Usuń
  15. Jakie przeurocze ozdoby na Święta. Wypieki też pysznie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  16. babeczki marchewkowe - brzmi to ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne muszą być te babeczki marchewkowe 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Również mam nadzieję, że wiosna na dłużej już u nas zagości. Wszystkie Twoje wypieki prezentują się bardzo smakowicie. Piękne dekoracje. Życzę Tobie zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie najbliższych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się tak stanie :)

      Dziękuję bardzo :) Lubię przygotowania do świąt wielkanocnych :)

      Dziękuję za życzenia. Ja Tobie także życzę radosnych świąt, pełnych zdrowia, wiosennego optymizmu oraz smacznego jajka i Mokrego Dyngusa :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  19. Pięknie u Ciebie, tak świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale u Ciebie pięknie i smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Aż nabrałam ochoty na coś słodkiego!

    OdpowiedzUsuń
  22. Urocze dekoracje i smakowite ciasteczka :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Cześć, Iwetto! ;)

    Ależ pyszności upichciłaś. Faktycznie, Twoja rodzinka ma z Tobą dobrze. Tak rozpieszczasz ich podniebienia. ;)

    A jakie piękne dekoracje. Śliczny wyszedł Ci ten wianek z jajeczkami. <3

    Życzę Ci spokojnych i błogosławionych Świąt Wielkanocnych! ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko :)
      Bardzo lubię piec ciasta, ciasteczka i inne słodkości :)

      Dziękuję :) Miło mi bardzo :)

      Dziękuję za życzenia :* wesołych świąt wielkanocnych :**

      Usuń
  24. Nigdy nie jadłam babeczek marchewkowych, więc chętnie skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo lubię takie przepisy, nie mam czasu na wymyślne ciasta. babeczek marchewkowych nie próbowałam, ale chętnie to zmienię :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Super przepisy i piękne ozdoby, już czuć wiosnę chociaż za oknem ... śnie haha, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY