czwartek, 31 października 2019

w czerni jesienią



Hejka Kochani !

Jakie plany na dzisiaj? Ja byłam na zakupach ( wiadomo trzeba zrobić zapasy ale i kupić znicze i kwiaty na jutrzejsze święto 1 listopada). Upiekłam też ciasto, a teraz szykuję sobie przekąski i wybiorę jakiś film. Jak co roku w 31 października robię sobie wieczór z dobrym jedzeniem i filmem. Rok temu oglądałam „Zmierzch” – ku memu zdziwieniu rzec jasna. Horrorów boję się jak diabeł święconej wody. Mimo to jakimś cudem go obejrzałam. W ogóle w 2018 roku przeczytałam też thriller psychologiczny. Dziwne prawda i zupełnie do mnie niepodobne, a jednak. Dzisiaj tylko ja, wygodna piżama, prażynki Monster Much plus inne przekąski i dobry film. Trzeba odpocząć tym bardziej,  że jutro czeka mnie podróżowanie na groby bliskich. 1 listopada ma dla mnie duże znaczenie. To wtedy mogę odwiedzić nagrobki osób które kochałam, kocham i będę kochać i za którymi tak po prostu tęsknię. Dzień Wszystkich Świętych to taki czas w roku gdzie zatrzymuję się i rozmyślam o swoim życiu. To dzień zadumy, ciszy i modlitwy. Nie umiem go spędzić inaczej aniżeli w nostalgii i z dala od mediów społecznościowych. W ogóle jeśli już mowa o 1 listopada, pamiętajcie jaką moc ma to święto. Pozwala nam przez chwilę obcować z tymi którzy odeszli na zawsze. Zapalcie im symboliczne światełko. Dla nas to niewiele, a dla nich cała wieczność.


A tak w ogóle Wiecie co? Przeraża mnie jak święto 1 listopada jest jakby to napisać zmarketingowane. Już  we wrześniu gdy tylko znikają ze sklepowych półek artykuły szkolne pojawiają się znicze i różnego rodzaju wiązanki. Moje pytanie brzmi: dlaczego tak wcześnie? Ja rozumiem, że trzeba się przygotować do tego święta, kupić znicze itd. Ale już we wrześniu? Serio? Ostatnio słuchając radia dowiedziałam się, że ludzie idąc do pani która sprzedaje kwiaty mówią, że szukają czegoś odlotowego na grób. Odlotowego? To może od razu niech kupią fajerwerki. Wybuchają w powietrzu, są kolorowe i jakże odlotowe. Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Przeraża mnie jak czasy się zmieniają, jak ludzie podążają ślepo za wszelkimi modami. Jak byłam dzieckiem pamiętam , że zawsze dzień przed 1 listopada jechaliśmy na zakupy. Kupowaliśmy znicze, chryzantemy. Wszystko działo się powoli, bez pośpiechu. Wiecie, najważniejsza jest pamięć. Nie to, jakie kwiaty położymy na nagrobku, nie to jak idziemy ubrani na cmentarz oraz czy mamy umyty samochód. Nie liczy się czy masz na sobie nową kurtkę, albo zrobione paznokcie i fryzurę czy przyniosłeś znicz za 1 zł czy za 20 zł. Zapamiętaj sobie jedno: to święto tych na górze nie Twoje. To oni 1 listopada mają swoje wyjątkowe jedyne w roku święto w sumie 2 listopada też. Te dwa pierwsze dni  są zarezerwowane dla tych którzy odeszli. Nie dla Ciebie. Więc zamiast szaleć lepiej ochłoń, zatrzymaj się i zwróć swoje myśli ku tym których już nie ma.  Ludzie są teraz strasznie zmaterializowani, przykładają wagę do bzdetów które tak naprawdę nie są aż tak ważne. Tak chcą zaimponować innym, że zapominają o co tak naprawdę chodzi. Z jednej strony to śmieszne : bo 2 lata temu widziałam jak jedna pani fotografowała grób i chyba puszczała fotkę na FB albo IG, z drugiej smutne i przerażające co się dzieje w ludzkich głowach. Pytanie tylko: Czy warto? Na nie każdy kto czyta ten wpis musi sobie sam odpowiedzieć...

PS. Zdjęcia do dzisiejszego posta powstały w dość spontaniczny sposób. Ot, mama postanowiła mi zrobić kilka fotek w czarnej bluzce ze zdobieniem na dekolcie i szarej spódniczce. Do tego wybrałam czarny kapelusz i grube rajstopy. Tak jakoś ten look skojarzył mi się z czarownicą.  Może i czasem blisko mi do wiedźmy kto wie? :D Bądź co bądź obrobiłam owe zdjęcia i wyszły całkiem fajne, mroczne i klimatyczne. A Wam jak się podobają? Dajcie znać w komentarzu… 







bluzka / targowisko miejskie
spódniczka / Orsay
rajstopy / Pepco
kapelusz / Cropp
płaszcz/ F&F

❤❤❤

42 komentarze:

  1. Super stylizacja kochana ♥
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też za horrorami nie przepadam, ale Zmierzch uwielbiam i to wszystkie części :)
    Na mpim blogu umieściłam we jednym wpisie liste filmów i bajek na Halloween :) Może coś cie zaciekawi, bo nie ma tam żadnych horrorow :)
    Pozdrawiam i Straaasznie Faaaaajnego Halloween życze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli witaj w klubie :D Nie jestem sama :)
      Z wielką chęcią zerknę :-) Bardzo lubię różne filmy byle nie horrory :D
      Ja Ciebie też pozdrawiam i życzę strasznie fajnego Halloween! <3

      Usuń
  3. Ślicznie wyglądasz w tej stylizacji <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Stylizacja świetna :)
    Ja mam tylko jednego zmarłego do odwiedzenia, bo babci niestety nic nie pamiętam. Ale wybieram się dopiero wieczorem, jak faktycznie będzie spokój i wspomnienia same wrócą. Bez cyrków w postaci strojenia się czy innych dziwactw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3
      O tak wieczorem najlepiej iść na cmentarz, by w spokoju pobyć ze zmarłym.

      Usuń
  5. Faktycznie, stylizacja w sam raz dla miłej czarownicy. ;)
    Powiem Ci, że wydaje mi się, iż listopadowe święta nie są aż tak skomercjalizowane, jak Boże Narodzenie. Już pod koniec sierpnia w niektórych sklepach widziałam ozdoby bożonarodzeniowe! Znicze pojawiły się jednak później. Ale masz rację, że teraz wszystko dzieje się za szybko, wyprzedzamy znacznie pory roku i wszelkie święta, a gdy one nadchodzą, już tak nie cieszą, nie mają takiej mocy.
    Co do robienia zdjęć na cmentarzach, to kilka lat temu czytałam w Internecie o "Cmentariankach", czyli kobietach, które stroją się i robią sobie potem zdjęcia na cmentarzu, przy grobach. Ciekawe zjawisko...

    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie taki był zamysł by było miło :D Nie wszystkie czarownice są przecież złe :)
      Wiesz, Moniko, masz rację. Zauważyłam to... i smuci mnie ten fakt, nawet bardzo :(
      O "Cmentariankach" nie słyszałam,ale cóż jakie moje zdanie na ten temat? Ludziom się w głowach poprzewracało....

      buziaki Kochana <3

      Usuń
  6. Przepiękna stylizacja! :) Ja uwielbiam oglądać horrory ale okropnie się ich boję :) ! Polecam Halloween, jest świetny w obu wersjach - i starszej i nowszej.

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! <3 Ja przerażająco się boję je oglądać. Może kiedyś się odważę obejrzeć go z kimś kto w razie co zasłoni mi oczy :D

      Usuń
  7. Sliczna jest ta spodniczka! teraz bede wiedziec z czym takie rzeczy laczyc.
    Co do 1 listopada to niestety nie mam mozliwosci pojsc na groby bliskich - taki minus mieszkania za granica, ale zawsze zapalae symboliczna swieczke w domu dla nich, bo pamietam, kocham i tesknie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko! <3
      Najważniejsza jest pamięć, super, że o nich pamiętasz i zapalasz im świeczkę <3 To jest najważniejsze :) I że i kochasz i za nimi tęsknisz

      Usuń
  8. Śliczny kolorek płaszcze :) Jesień i zimę lubię właśnie za to , że wreszcie mogę je zakładać :) Wolę je o wiele bardziej niż kurtki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też za to lubię te pory roku, za możliwość noszenia płaszczy :)

      Usuń
  9. Ja już poproszę lato i letnie stylizacje :P
    Obserwuję i liczę na rewanż, to mój drugi blog i strasznie ciężko w chwili obecnej jest się wybić spośród miliona stu innych stron :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha lato to już było :D za rok będzie :)
      Zajrzę na Twojego bloga :)

      Usuń
  10. No dobre nawet na halloweenowe imprezki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne nie tylko na Halołina! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Też nie lubię (tzn nie przepadam) za horrorami ,mam jednak kilka ulubionych thrillerów, zahaczajacych o horror-w tym roku nie udało mi się ich obejrzeć, koleżanki wyciągnęły mnie z domu ,też było super 😃
    Halloween lubię 🎃
    Niestety ten marketing, pośpiech psuje cały urok- nie tylko dzień Wszystkich Świętych ale i Boże Narodzenie.
    Przez te reklamy, pęd za kasa , pośpiech straciłam sympatię do tych Świąt.
    Kiedyś lubiłam Boże Narodzenie, a teraz najchętniej bym zapadła w sen i obudziła się tuż przed Sylwestrem...
    Stylizacja rewelacyjna, świetnie wyglądasz 😘
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i thrillerów nie oglądam. Zbyt wrażliwa jestem :)
      Tez lubię Halloween, w tym roku było fajnie, udało mi się obejrzeć fajny film, objeść prażynkami duszkami i wgl :)
      Masz rację Lili, Boże Narodzenie też zbyt szybko wkracza na sklepowe półki... Ja z roku na rok też nie czuję już tej magii chociaż staram się z całych sił by Boże Narodzenie przeżywać bardzo głęboko :)

      Dziękuję bardzo Kochana Lili <3
      pozdrawiam

      Usuń
  13. Kocham horrory, mogłabym oglądać je non stop. Niestety tak działa marketing, im szybciej wystawią tym więcej ludzie kupią, a to, że cmentarz o rewia mody co dla niektórych to już się przyzwyczaiłam. Chociaż najgorsze co dzisiaj zobaczyłam siedząc nad grobami bliskich to jak dzieciaki zapatrzone w telefon podążały cmentarnymi uliczkami. Co prawda nie było ich wiele ale nadal...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej no to podziwiam za odwagę :) Ja strasznie się boję horrorów. Tylko czasem ten marketing to gruba przesada, aż smutno się robi człowiekowi :( O tej rewii mody na cmentarzu coś wiem, widziałam 1 listopada jak niektórzy byli ubrani, masakra ... Te telefony to już człowiekowi bokiem wychodzą, a na cmentarzu z telefonem.... brak szacunku dla zmarłych :(

      Usuń
  14. Very cute... I love your skirt!
    Hope you had a fun Halloween!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie się bardzo podoba, elegancko, klimatycznie i stylowo!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Szara spódniczka wpadła mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładna stylizacja, ale na halloween to spodziewałam się jakiegoś przebrania i odrobiny szaleństwa. U Ciebie natomiast jest elegancko i klasycznie. To może chociaż na święta będzie jakiś sweterek z bałwankiem czy reniferkiem? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałam klasykę i minimalizm :) Na święta mam sweterek z reniferkiem :) Na pewno dodam w nim zdjęcia :)

      Usuń
  18. Ludzie powariowali się z tym, że muszą być najlepsi i prześciganie się kto kupi najlepszą wiązankę, albo znicz... A co do zdjęć to aż wstyd się przyznać, ale kilka moich znajomych dodawało zdjęcia przystrojonych grobów i kilka relacji na IG. wtedy zastanawiam się dokąd ten świat zmierza... Niedługo to na pogrzebach będą Sobie selfie z zmarłą osobą robić :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, to jest straszne co się teraz dzieje :( I smutne :(((

      Usuń
  19. Halloween to świetna okazja, aby przebrać się w coś innego niż zawsze zakładamy. Czarne obcisłe kiecki, albo stylizacja rodem z horroru. Ja stawiam na strój pielęgniarki z białą sukienką bez ramiączek, a pod nią stanik samonośny, aby wszystko się trzymało przez całą noc.

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY