czwartek, 2 lipca 2020

ulubieńcy miesiąca - czerwiec 2020



Cześć Kochani !

I mamy Lipiec, pół roku za nami, drugie pół przed nami. Co prawda nie będę podsumowywać tych 6 miesięcy to muszę przyznać, że były dość ciekawe, szczególnie ostatnie dwa kiedy poszłam do pracy. Dzisiaj kolejny wpis z serii „Ulubieńcy miesiąca”. Pokażę Wam co skradło moje serce w czerwcu, jakie książki przeczytałam a także będzie trochę domowych słodkości. Czerwiec to truskawkowy miesiąc tak więc postanowiłam wykorzystać te owoce na maxa nie tylko w formie koktajlu a też ciasta ze świeżymi truskawkami, pojawi się też domowe ciacho z rabarbarem – brzmi pysznie? Zapraszam zatem do przeglądu moich ulubieńców miesiąca czerwca.


Ciasto z rabarbarem

Uwielbiam rabarbar praktycznie we wszystkim od kompotu po ciasto na dżemie kończąc. To ciasto było moim pierwszym ciachem z rabarbarem upieczonym całkowicie przeze mnie, zawsze robiła je moja mama albo siostra. Tym razem ja wykonałam je od A do Z a wyszło puszyste, pulchne i bardzo smaczne.  Szkoda, że już po sezonie, jednak jestem pewna, że za rok zrobię tych ciast znacznie więcej jak jedno.


Jutra może nie być – Gabriela Gargaś

W czerwcu sięgnęłam po 3 książki, jedną z nich jest „Jutra może nie być” Pani Gabrysi Gargaś. To jej debiutancka książka wydana w 2012, a ja przeczytałam ją dopiero 8 lat po premierze. Ale jak to mówią: Lepiej późno niż wcale. Ta książka to istny wulkan emocji, miłości, pożądania, kochania i nienawiści. To książka o sile współczesnych kobiet, o tęsknocie, wielkiej miłości odnalezionej po latach, o miłości macierzyńskiej, o wielkiej stracie, bólu i cierpieniu. Ta historia niezwykle mnie poruszyła, chociaż powiem Wam, że każda książka Pani Gabrysi zawsze chwyta mnie za serce to ta dogłębnie w nie trafiła. Polecam gorąco!


Ciasto ze świeżymi truskawkami

Kolejnym nowym przepisem przetestowanym w czerwcu był ten na ciasto ze świeżymi truskawkami. Dodam, że właściwie przepis ten sam co na ciacho z rabarbarem ale tutaj zamiast niego na wierzchu położyłam przekrojone na pół truskawki. Miałam sporo obaw gdy piekłam to ciasto, bałam się, że wyjdzie zakalec albo co gorsza będzie surowe w środku. Na szczęście obawy były na marne, ciasto wyszło pyszne, wszystkim domownikom i mnie bardzo smakowało.



Krótsze włosy

Co prawda u fryzjera byłam 29 maja to mogę rzec, że nową fryzurą zaczęłam na maxa cieszyć się właśnie w czerwcu.  Zniszczone po zimie z rozdwojonymi końcówkami włosy aż błagały o wizytę w salonie fryzjerskim. Planowana była przed Wielkanocą ale ze względu na pandemię i zamknięte zakłady najbliższy termin miałam na koniec maja. Dobre i to, włosy podcięte, teraz rosną zdecydowanie zdrowsze, mocniejsze i pełne blasku. A następna wizyta już po lecie ;-)


 Po prostu bądź – Magdalena Witkiewicz

Pierwszą książką Magdaleny Witkiewicz jaką przeczytałam było „Uwierz w Mikołaja”. Tak mi się spodobała, że postanowiłam sięgnąć po inne tej autorki.  Pani w bibliotece poleciła mi „Po prostu bądź” i to był strzał w dziesiątkę. Książka z początku mnie nieco wkurzała, ale potem kolejne rozdziały rozwaliły mnie emocjonalnie. Książka jest tak prawdziwa, trochę wesoła, trochę smutna, czasem zabawna ale i wzruszająca. Koniec jest swego rodzaju happy endem, z czego się bardzo ucieszyłam. 


Bukiet goździków

Uwielbiam goździki, szczególnie te brodate Sklepowe nie mają takiego uroku. Brodate są wyjątkowe, pełne uroku, inne. Czerwiec to miesiąc tych goździków, mamy je posiane w ogródku. Super, że jest to roślina długoletnia pocieszą oko dłużej niż jeden sezon.


Sukienka w kwiaty

W czerwcu kupiłam sobie śliczną sukienkę w kwiatowy print. Więcej zdjęć dostępnych w tym poście. Sukienka jest lekka, zwiewna i idealna na lato. Uwielbiam takie, są zbawienne szczególnie podczas upalnych dni. Moim ulubionym dodatkiem jest kapelusz i sandałki, taka sukienka ma wzorek to już nie potrzebuję dodatkowych ozdobników. 


3 urodziny bloga i moje 22 urodziny

W czerwcu obchodziłam dwie wspaniałe rocznice. 8 czerwca – 3 urodziny bloga a 29 czerwca moje 22 urodziny. Nie bez powodu bloga założyłam właśnie w tym miesiącu. Czerwiec to mój ulubiony miesiąc, z wiadomych powodów ;-) A moje urodziny były bardzo udane. Pyszny tort, prezenty, przyjęcie i życzenia, czego chcieć więcej?


A Tobie jak minął czerwiec? 

❤❤❤

70 komentarzy:

  1. Dwa/dwie urodziny w jednym miesiącu, nonieźle xD Sukienka śliczna i ciasta mmm.. Co do książek to nie czytałam, ale zamiast przeczytać 'Jutra' przeczytałam 'Futra' xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no tak się złożyło :D dziękuję <3 hahahaha nieźle :D a wiesz, że jak patrzę na zdjęcie tej książki też wydaje mi się że pisze Futra :D

      Usuń
  2. Rabarbaru nie lubię, nie umiem się do niego przekonać. Ale już truskawkami mogłabym się zajadać w ilościach każdych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem kiedy to pół roku minęło. Ale miałaś pyszne ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leci ten czas strasznie szybko. He he :D nooo :D

      Usuń
  4. Gratulacje z okazji urodzin bloga Kochana <3
    placek wygląda baardzo apetycznie! Ja niestety miałam przez około miesiąc ciężko na studiach, więc ten ten czas był całkowicie wyjęty z mojego życia.. Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)

      Był pyszny :) Rozumiem, w takim razie życzę udanego wypoczynku :)

      ściskam mocno

      Usuń
  5. Piękna sukienka i wszystkiego najlepszego z okazji urodzin ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasta z owocami uwielbiam :) jeszcze raz wszystkiego dobrego z okazji urodzin :) mój czerwiec był spokojny :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) To moje ulubione letnie ciasta :) Dziękuję bardzo <3 I bardzo dobrze :) Spokój to podstawa :) także pozdrawiam

      Usuń
  7. Widzę że sięgałaś po autorki które z reguły zachwycają kobiety swoimi książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie znoszę rabarbaru! Ha, ha :D z owoców, mam teraz fazę na czereśnie i to z nich robię różne rzeczy: od ciast, placuszków po sałatki owocowe, na smoothie kończąc.
    Też bardzo lubię czerwiec, od lat kojarzy mi się z końcem nauki, mistrzostwami w piłce nożnej i uroczystościami rodzinnymi. W mojej rodzinie jest to miesiąc licznych urodzin, jak i imienin.
    Wszystkiego najlepszego, pomyślności! :)
    Jak się udały porządki w kuchni? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he :D Ja go bardzo lubię :) Zawsze z niecierpliwością czekam na sezon rabarbarowy :D Czereśnie też bardzo lubię ;)

      Czyli obie lubimy czerwiec :) Mi także kojarzy się z tym samym co Tobie :)

      Dziękuję za życzenia :)

      A porządki w połowie :D Ale bliżej jak dalej ;)

      Usuń
  9. Ale mam teraz ochotę na jakieś domowe wypieki <3 chyba skoczę do kuchni zrobić jakąś babkę :D
    Tych książek jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he :D Warto coś upiec :)

      polecam, są naprawdę świetne :)

      Usuń
  10. Kocham ciasto z truskawkami <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciacha zawsze na topie! Śliczna sukienka. Mój czerwiec minął na maturach... :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to :D Swojskie najlepsze :) Dziękuję <3 Trzymam kciuki za zdane maturki :)

      ja Ciebie też serdecznie pozdrawiam i życzę duuużo zdrówka :)

      Usuń
  12. Śliczna jest ta sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe podsumowanie. Sukienka jest piękna. No i to ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli chodzi o placek to zdecydowanie wolę truskawkowy:) goździki uwielbiam! Gratuluję 3 lat bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. he he :D ja też uwielbiam :) dziękuję dziewczyny :)

      Usuń
  15. Jadłam ciasto truskawkowe ale w Maju. Sporo tego się uzbierało przez czerwiec.

    OdpowiedzUsuń
  16. Po książki chętnie bym sięgnęła, lubię pełne emocji powieści :) a ciasto truskawkowe wygląda przepysznie. Niestety u mnie nie dość, że przez pogodę bardzo mało truskawek to jeszcze moje uczulenie (miałam takie drobne objawiające się tylko gdy się przejadłam) powiększyło się :/.
    Chyba nie składałam Ci życzeń z okazji urodzin. Wszystkiego najpełniejszego Kochana, żebyś zawsze była taka radosna i doceniała te drobne rzeczy, które czynią nas szczęśliwymi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, są naprawdę świetnie :) Było mega, bardzo mi i mojej rodzince smakowało :) Ja też mam uczulenie na truskawki, nie mogę ich zbierać ani zbyt dużo zjeść.

      Dziękuję za życzenia <3 bardzo mi miło, że pamiętasz <3

      Usuń
  17. ale słodkości, ale bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja to nawet nie wiem kiedy ten czerwiec zleciał :) Ale zjadłabym takie ciasto z truskawkami. "Po prostu bądź" chyba czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też minął bardzo szybko. No ja z truskawkami to tylko jedno upiekłam :D Ale dobre i to :)

      Oooo i jak wrażenia po lekturze? :)

      Usuń
  19. Piękna sukienka! A te słodkości to bym chętnie zjadła

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne podsumowanie miesiąca :D Chętnie przeczytam książkę pt. "Jutra może nie być" :D
    Mi czerwiec minął dosyć pracowicie :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Polecam jest naprawdę świetna :)

      Czyli podobnie jak mi :D pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  21. Cześć, Iwetto! ;)

    Kwiaty piękne. Powiem Ci, że z taką odmianą goździków jeszcze się nie spotkałam. :D
    Widzę, że czerwiec minął Ci, poza pracą oczywiście, głównie na pieczeniu ciast i czytaniu książek, czyli przyjemnie. ;) Mnie się udało dokończyć jedną książkę i przeczytać drugą. :D A tak to spędzałam czas z notatkami. :D

    Mój czerwiec był częściowo przyjemny, a częściowo stresujący i męczący. Zresztą przed chwilą opublikowałam na blogu jego podsumowanie. :D

    Życzę Ci pięknego lipca! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Moniko :)

      Te goździki to kwiaty mojego dzieciństwa :D Są jednymi z moich ulubionych :)

      Tak :D Praca przeplatana przyjemnymi czynnościami takimi jak pieczenie ciast i czytanie książek :)

      Ja Tobie życzę aby lipiec był dla Ciebie spokojnym miesiącem i byś znalazła czas na odpoczynek :)

      A ja już pędzę na Twojego bloga poczytać nowy wpis :)

      buziaki Kochana <3

      Usuń
  22. Ja również lubię gozdziki, moja mama je ma w ogródku :-) Wyglądasz zjawiskowo w tej sukience :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli mamy sentyment do tych kwiatów :) dziękuję <3

      Usuń
  23. Takie ciacha lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  24. Such a beautiful photos. That cake look so delicious and flowers are amazing. Thank you for sharing.

    New Post - https://www.bibliothequeduparfums.com/2020/07/armaniprive-rose-alexandrie-miss-dior.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Te ciasta wyglądają przepysznie! U mnie także czerwiec był truskawkowy! Truskawki z bitą śmietaną, kompoty zrobione na zimę i koktajle <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowały równie dobrze jak wyglądały :) Świetnie :) Truskawki rządziły tak jak u mnie :)

      Usuń
  26. Ta sukienka jest prześliczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Myślę że jest to bardzo ważny miesiąc dla ciebie. Urodziny to chyba największy ulubieniec. A ciasto rabarbarowe. Mnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak :) Otóż to :D Urodziny co roku są dla mnie bardzo ważne :)

      Usuń
  28. Książkę zapisuje na swojej liście książek do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ależ u Ciebie pysznie :) Ciasta z owocami to jeden z lepszych wymiarów lata. Składam Ci też spóźnione, ale z serca płynące życzenia urodzinowe - wszelkiego dobra i spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam piec ciasta :) Zgadzam się, za to lubię lato :) Dziękuję za życzenia i pamięć <3

      Usuń
  30. Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i wszystkiego najlepszego dla Twojego bloga. Mamy nadzieję, że jak zwykle nadal będzie wyświetlać fajne posty. Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo mi miło :) Pozdrawiam z Polski :)

      Usuń
  31. Kwiaty i sukienki w kwiaty zawsze lubie. Super podsumowanie

    OdpowiedzUsuń
  32. Cześć Kochana, po pierwsze widzę, że u ciebie pyszne ciasta były. Ja jakoś jeszcze na takie ciasto z truskawkami się nie zaliczyłam, za to zrobiłam pyszne rabarbarowe! Książki nie kojarzę, a sukienka piękna! Tort miałaś piękny.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka Weroniko :) A no były :D Ooo grunt, że rabarbarowe było u Ciebie to już jakiś smak lata zawsze był :) Polecam te książki bo bardzo fajne :) Dziękuję bardzo <3

      buziaki

      Usuń
  33. Mnie zadziwia, że już pół roku za nami...czas biegnie nieubłaganie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, dlatego trzeba chwytać dzień i cieszyć się każdym jakby był ostatni w naszym życiu...

      Usuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY