niedziela, 2 grudnia 2018

Zaczynamy Adwent



Dziś I Niedziela Adwentu. Pozostaje już tylko 3 niedziele do świąt Bożego Narodzenia. Aż serce rośnie! :-) Uwielbiam ten magiczny czas oczekiwania na święta. Codzienne odliczanie do przyjścia Małego Chrystusa a także ta ciekawość jaką czekoladkę kryje poszczególny dzień w kalendarzu adwentowym.  No i oczywiście dekorowanie domu, potem ostatnie wielkie porządki aż wreszcie ubieranie choinki rano w Wigilię i radosne świętowanie ❤

W tym roku sama wykonałam wieniec adwentowy. Kilka gałązek świerku, 4 świece zakupione w Pepco, parę bombek i wieniec gotowy.  Tym razem jest to mój pierwszy Adwent z takim wieńcem, wręcz nie mogę się doczekać kiedy wieczorem zapalę jedną świeczkę a z każdym tygodniem będzie ich przybywać aż wreszcie 23 grudnia będą się palić już 4 świeczki. To piękne, że w naszej kulturze ( a i nie tylko naszej bo czytałam sporo o adwentowych tradycjach innych krajów ) w taki właśnie sposób przeżywamy Adwent.



Przygotowałam też adwentowe kruche ciasteczka. Nie polukrowałam ich ani nie ozdobiłam, dlatego, że w Adwencie wszystko jest skromne i minimalistyczne. Dekorowane ciasteczka szykuję zawsze 3-4 dni przed Wigilią :-)


Przepis na kruche ciasteczka
        
Składniki:
  •  3 szklanki mąki
  • 1 kostka margaryny
  • szklanka cukru
  • 3 żółtka ( jeśli jajka są mniejsze to 4 żółtka) 
  • 2 łyżki gęstej śmietany ( można i więcej to zależy od tego jak będzie się zagniatać ciasto)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier wanilinowy
Wykonanie :
 Mąkę przesiać , odmierzyć 3 szklanki i wysypać na stolnicę. Posiekać ją nożem z margaryną, dodać śmietanę zmieszaną z cukrem. Dodać 3 żółtka, łyżeczkę proszku do pieczenia i cukier wanilinowy. Zagniatać ciasto, rozwałkować wybraną przez siebie grubość i wykrawać ciasteczka. Piec w temp. 160 stopni (  w piekarniku z termoobiegiem) ok. 15 - 20 minut. Gotowe ciasteczka można udekorować lukrem i posypką, albo kolorowymi pisakami. Ja gdy piekę je na Adwent nie dekoruję ich wcale.



W tym roku przygotowania do świąt zaczęłam już w połowie listopada. Najpierw znalazłam piękne prezenty dla najbliższych które kupiłam i bardzo szczelnie ukryłam w szafie. A od końca listopada szukam dla siebie idealnego świątecznego sweterka. Od kilku już lat oglądając film "Kevin sam w domu " albo inne bożonarodzeniowe animacje zazdroszczę aktorom tych pięknych, kolorowych i wzorzystych sweterków. Będąc ostatnio w mieście, zerknęłam do galerii i kilka z nich przymierzyłam. Teraz pozostaje mi już tylko zastanowić się który przy najbliższej okazji kupić. Ale jak tu wybrać jeden skoro wszystkie trzy tak strasznie mi się podobają? :D


sweterek - Reserved


sweterek - House


sweterek - House


Na zakończenie mam dla Was bardzo radosną wiadomość :

Ruszam z serią Blogmas❤
Przez cały grudzień na moim blogu będą pojawiać się same świąteczne wpisy. Jakie? Przekonacie się śledząc mojego bloga ❤

PS.
A jakie Ty masz zwyczaje adwentowe?
Pochwal się w komentarzu ❤

18 komentarzy:

  1. Bardzo ładny wieniec :) Rzeczywiście tradycje na Adwent są piękne. Ciasteczka wyglądają pysznie, co roku na święta robię podobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Tak są niezwykłe i warto je kultywować :) Ja uwielbiam takie proste a smaczne przepisy na ciasteczka :)

      Usuń
  2. Piękny wieniec, a ciasteczka wyglądają bardzo smakowicie. Prześlesz mi kilka? :D Ze sweterków najbardziej spodobał mi się ten z Reserved. Też oglądam się za takimi sweterkami, ale zawsze jest jakieś ale: a to cena za wysoka lub motyw niezbyt mi się podoba, albo wszystko jest ok, tylko kolor taki smutny. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się spodobał :) Włożyłam w niego sporo pracy a i przy okazji pokółam sobie palce, bo nigdzie nie mogłam znaleźć rękawiczek :D Chętnie podeślę Ci kilka ciasteczek, mam jeszcze kilka w pudełku ukrytych przed domownikami :D To prawda ceny sweterków świątecznych czasami wręcz przerażają, albo kolor nie jest odpowiedni :) różnie z tym bywa :)

      Usuń
  3. 1 i 3 sweterek pasuje Ci chyba najbardziej:D też uwielbiam ten czas, choć w tym roku jakoś nie czuję tej magii:(( a szkoooda:(
    Adwent czas zacząć, więc mam nadzieje, że uda mi się go dobrze `wykorzystać` :))

    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślę :) czas oczekiwania na Boże Narodzenie to najpiękniejszy czas w ciągu całego okrągłego roku :) trzymam kciuki by udało Ci się poczuć ten cudny klimat <3

      Usuń
  4. Trzeci sweterek chyba najbardziej mi się podoba. :) Super, że przeżywasz adwent i Boże Narodzenie tak "w pełni".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co roku staram się całym sercem przeżywać Adwent i święta :)

      Usuń
  5. Mi nawet bardziej smakują takie niepolukrowane ciasteczka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Te ciasteczka wyglądają przepysznie. Pierwszy sweterek najbardziej mi się podoba. Idealny na świętąteczne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i równie pysznie smakują :) zgadzam się <3

      Usuń
  7. Nie mogę się już doczekać, kiedy ja będę piekła takie ciasteczka :)

    Pozdrawiam :)
    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pieczenie ciasteczek daje wiele wiele frajdy :)

      Usuń
  8. uwuielbiam ciasteczka

    OdpowiedzUsuń

Witaj, cieszę się, że tutaj jesteś i bierzesz udział w komentarzowej konwersacji. Jednak pamiętaj o jednym: Jeśli jesteś blogerem liczę na to, że napiszesz więcej jak jedno słowo. Dziękuję Ci za poświęcony czas. Odwiedzam blogi komentujących.

POLECANE WPISY